Trailer met paard raakt te water in Spijkenisse *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muzzy17

Re: Trailer met paard raakt te water in Spijkenisse *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:38

Ik wilde de link van het topic naar de eigenaar sturen. Maar twijfel nu wel erg. Dalijk krijgt ze het gevoel door de discussie dat het haar 'fout' Is en misschien zelfs wel nalatig geweest Is. Dit Is zeker niet mijn mening want weet dat ze erg voorzichtig Is. Niemand weet hier de exacte reden hoe de trailer te water geraakt Is. Weet alleen dat het zeer tragisch is en het verdriet heel groot Is.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:09

Kennissen van ons hadden een 2-jaar oude trailer van Westfalia die splinternieuw uit de fabriek kwam toen ze hem kochten. Zij reden januari van de dam af, lag sneeuw en gingen daarom naar de binnenbak maar de wegen waren gestrooid en goed te doen.

Er zat ook een dikke auto voor en in de trailer stonden 2 pony's, een C en een D. Toen zij van de dam afreden en de auto ging naar rechts is de trailer er af geschoten.

Zij controleerden altijd meerdere keren of de trailer goed vast zat omdat ze bang waren voor dit soort praktijken. Na onderzoek is het gebleken dat het inderdaad aan de trailer lag. Een technisch mankement.

Die zelfde week is er echter gewoon weer een Westfalia gekocht. Die is echter ook al vrij snel weer verkocht en hebben ze een vrachtwagen gekocht, puur omdat je niet echt rustig meer rijdt met de trailer, maar dat waren heerlijke trailers.

Edit; Het hoeft dus niet altijd aan de aankoppeling te liggen.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:20

Natuurlijk is het niet "fout" geweest van deze mensen. Ongelukken gebeuren nu eenmaal. En dat is erg genoeg. Maar stel nou dat door dit topic één paard of pony niet in zo'n rot ongeluk betrokken wordt. Dan zou dat toch mooi zijn?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:12

Seventeen schreef:
Kennissen van ons hadden een 2-jaar oude trailer van Westfalia die splinternieuw uit de fabriek kwam toen ze hem kochten. Zij reden januari van de dam af, lag sneeuw en gingen daarom naar de binnenbak maar de wegen waren gestrooid en goed te doen.

Er zat ook een dikke auto voor en in de trailer stonden 2 pony's, een C en een D. Toen zij van de dam afreden en de auto ging naar rechts is de trailer er af geschoten.

Zij controleerden altijd meerdere keren of de trailer goed vast zat omdat ze bang waren voor dit soort praktijken. Na onderzoek is het gebleken dat het inderdaad aan de trailer lag. Een technisch mankement.

Die zelfde week is er echter gewoon weer een Westfalia gekocht. Die is echter ook al vrij snel weer verkocht en hebben ze een vrachtwagen gekocht, puur omdat je niet echt rustig meer rijdt met de trailer, maar dat waren heerlijke trailers.

Edit; Het hoeft dus niet altijd aan de aankoppeling te liggen.

Een technisch mankement aan de koppeling kan natuurlijk. Maar die was naar voren gekomen als je op de juiste wijze controleert of hij goed vast zit. Want een defecte koppeling zal beslist open schieten als je de auto een paar slagen omhoog draait met het neuswiel.

Nu we het toch over defecten hebben: ik denk dat 95% van de Nederlandse aanhanger bezitters er nooit onderhoud aan laat plegen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:24

Ik weet de precieze feiten niet precies want ik was er niet bij maar uit het onderzoek was gekomen dat het dus pure pech was en er niks aan hadden kunnen doen. Zelfs al hadden ze het 10x goed gecontroleerd. Onderhoud, weet ik toevallig dan wel weer, werd wel goed gepleegd en inderdaad, er zijn heel weinig mensen die de trailer laten controleren.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:32

Het bedrijf waar ik mijn traileronderhoud laat doen, geeft aan dat ie meer boottrailers krijgt voor onderhoud dan paardentrailers.
Blijkbaar zijn botenbezitters zuiniger op hun boot, dan paardenbezitters op hun paard.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:40

Wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte voor de eigenaar Y;(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:22

muzzy17 schreef:
Ik wilde de link van het topic naar de eigenaar sturen. Maar twijfel nu wel erg. Dalijk krijgt ze het gevoel door de discussie dat het haar 'fout' Is en misschien zelfs wel nalatig geweest Is. Dit Is zeker niet mijn mening want weet dat ze erg voorzichtig Is. Niemand weet hier de exacte reden hoe de trailer te water geraakt Is. Weet alleen dat het zeer tragisch is en het verdriet heel groot Is.

De eigenaresse van dit paard moet weten dat dit niet haar fout is geweest. Ongelukken gebeuren met helaas in dit geval ernstig grote gevolgen.
Ik blijf erbij; ik vind het echt verschikkelijk voor de eigenaresse van het paard dat ze dit heeft moeten meemaken en ik wil haar dan ook heel erg veel sterkte wensen bij het verwerken van dit immens grote verlies en bij het verwerken van dit grote trauma.
Ik begrijp jouw standpunt Muzzy 17, veel mensen zijn in dit soor situaties (helaas) geneigd zichzelf de schuld te geven. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen.
Dit is een noodlottig toeval geweest wat voor alle betrokkenen en met name voor de eigenaresse verschrikkelijk is geweest.

Mocht je haar spreken, laat dan maar weten dat ik erg met haar mee leef en dat ik haar enorm veel sterkte wens. Dit wens je niemand toe.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:21

Je geeft jezelf altijd de schuld, ook al weet je diep dat je niks had kunnen doen en je niet de schuldige bent, is denk ik ook natuur van mensheid.

Ik wil de eigenaar veel sterkte wensen !

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:35

Verschrikkelijk! Sterkte...