Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:04

er word nog maar bar weinig verder gekeken. Ik vind dat op iedere wedstrijd een paarden mond/lijf moet worden gecontroleerd. Oude wonden en/of verse wonden is gewoon uitsluiting!

Juist hiermee al in de lagere klasses beginnen om een gezonde paarden welzijns mentaliteit te kweken.

Daarnaast schrok ik ook dit jaar weer op het NK van de hoeveelheid paarden die met flink opengesperde monden rond liepen. Ook dat moeten juryleden eigenlijk flink afstraffen....

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:06

Vala schreef:
DVB?

typ foutje.

Als kan DVB er vast ook wat van..herinnert iedereen zich nog de longeer sessie mega kin op de borst gesnoerd met power en point.....was ook niet zo netjes....

Ik blijf erbij waar rook is is vuur.....alleen de mate hoe erg..tja dat is gewoon voor ons buitenstaanders niet te beoordelen (en denk dat het voor een rechter ook heel erg moeilijk is)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:09

studiemiep schreef:
Ja hehe ik denk dat het ook voor een gedeelte op geld gebaseerd is.

Maar die waarde vermindering is absurd, niets staat het paard in de weg (mits alles genezen is ) om een een hoog niveau mee te draaien..dus dat hij nu nog maar een rest waarde heeft van 2500 is te idioot voor worden.

Wel vind ik het jammer dat Engel, geen goed bekende staat prof van faculteit diergeneeskunde een raport heeft laten maken, maar dat dit dan gedaan moest worden door iemand die sowieso al heel erg tegen de NL manier van rijden is (LDR).

Dus ik vind die mening van die arts totaal niet onafhankelijk en dat maakt mij dat ik wel mijn wenkbrauwen erbij optrek hoe en wat. Het verslag is in mijn ogen een bijeengeraapt zooitje van pseudowetenschap. (paard hoort uiteraard geen wonden in de mond te hebben! laat dat voorop staan). Paarden welzijn staat bij mij hoog in het vaandel dus er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. (waar rook is is vuur).

Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat als je paard ergens in training staat dat je niet weet met welke methode er word gereden......................... (als je blijkbaar tegen LDR bent dan laat je je paard toch ook niet door Anky trainen...of ben ik nu gek...).

Maar het komt nu ook grotendeels op mij over dat madame toch ineens een flinke soms geld wil hebben en dat het daar alleen om draait. Alleen de rest waarde al.

Daarnaast snap ik Bartels ook, als je niets hebt te verbergen dan ga je ook zeker niet schikken...want schikken hoe je het ook wend of keert is toch een in mijn ogen halve schuld bekentenis.

Dus ben heel benieuwd naar de uitspraak van de rechter

Ik denk dat L. Engel meer uit is op rechtvaardigheid voor het dier. Maar wat gebeurd is ongedaan maken is niet meer mogelijk. Dus komt het op een schadevergoeding neer, een geldbedrag dus.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:13

renee16 schreef:
studiemiep schreef:
Ja hehe ik denk dat het ook voor een gedeelte op geld gebaseerd is.

Maar die waarde vermindering is absurd, niets staat het paard in de weg (mits alles genezen is ) om een een hoog niveau mee te draaien..dus dat hij nu nog maar een rest waarde heeft van 2500 is te idioot voor worden.

Wel vind ik het jammer dat Engel, geen goed bekende staat prof van faculteit diergeneeskunde een raport heeft laten maken, maar dat dit dan gedaan moest worden door iemand die sowieso al heel erg tegen de NL manier van rijden is (LDR).

Dus ik vind die mening van die arts totaal niet onafhankelijk en dat maakt mij dat ik wel mijn wenkbrauwen erbij optrek hoe en wat. Het verslag is in mijn ogen een bijeengeraapt zooitje van pseudowetenschap. (paard hoort uiteraard geen wonden in de mond te hebben! laat dat voorop staan). Paarden welzijn staat bij mij hoog in het vaandel dus er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. (waar rook is is vuur).

Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat als je paard ergens in training staat dat je niet weet met welke methode er word gereden......................... (als je blijkbaar tegen LDR bent dan laat je je paard toch ook niet door Anky trainen...of ben ik nu gek...).

Maar het komt nu ook grotendeels op mij over dat madame toch ineens een flinke soms geld wil hebben en dat het daar alleen om draait. Alleen de rest waarde al.

Daarnaast snap ik Bartels ook, als je niets hebt te verbergen dan ga je ook zeker niet schikken...want schikken hoe je het ook wend of keert is toch een in mijn ogen halve schuld bekentenis.

Dus ben heel benieuwd naar de uitspraak van de rechter

Ik denk dat L. Engel meer uit is op rechtvaardigheid voor het dier. Maar wat gebeurd is ongedaan maken is niet meer mogelijk. Dus komt het op een schadevergoeding neer, een geldbedrag dus.

en waarom schakelt ze dan als expert niet iemand van faculteit UU in? waarom moet dat dan een buitenlander zijn die toch al tegen het NL LDR is... lijkt mij niet echt een on afhankelijke kijk op de zaak. En dat stoort mij wel.......

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:16

listiglistje schreef:
Ook goedmorgen Waves :+ volgens mij staat je eigen aversie tegen de wedstrijdsport los van de zaak......

Dus alle wedstrijdruiters zijn dierenbeulen en alle paarden van Z en hoger zijn in de puin gereden
of worden binnen no time afgeschreven, fijn om te weten op deze vroege ochtend :=

Goh, dat is makkelijk lezen wat jij doet... Ik zeg nergens dat alle wedstrijdruiters dierenbeulen zijn, sterker nog, ik zeg letterlijk dat ze dat níet zijn. Ik zeg ook nergens dat elk Z paard in puin ligt.

Ik zeg dat de sport die ooit begonnen is voor het dierenwelzijn, gecorrumpeerd is en in veel gevallen, en de meeste gevallen in de hogere sport, niet meer in de eerste plaats het dierenwelzijn dient.
Ik denk dat weinig mensen het daar óneens mee kunnen zijn.

Mijn aversie na lange ervaring staat niet los van deze zaak. Het is de toenemende aversie bij veel mensen, waaronder de aanklagers in deze zaak, waardoor de huidige wedstrijddressuur en in dit geval stal Bartels, aan de kaak wordt gesteld.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:18

Dat Lonneke geld wil zien is haar goed recht! Ze heeft ook dik moeten betalen, om dat paard daar te laten trainen, en dat paard is helemaal stuk gereden, dus niets meer waard, ik zou dan ook schadevergoeding willen.....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:23

studiemiep schreef:
en waarom schakelt ze dan als expert niet iemand van faculteit UU in? waarom moet dat dan een buitenlander zijn die toch al tegen het NL LDR is... lijkt mij niet echt een on afhankelijke kijk op de zaak. En dat stoort mij wel.......

Bartels kan neem ik aan zelf gewoon contra expertise aanvragen. Ze kan een dierenarts van de UU naar de foto's en ander materiaal laten kijken. Had ze allang moeten doen als ze dat niet al gedaan heeft.

Dat een buitenlander minder objectief zou zijn dan iemand die doordrenkt is in de eigen cultuur is natuurlijk onzinnig, juist een buitenstaander kan dan objectief zijn. Wij zien ook beter dat angorakonijnen villen in China dierenleed is dan de Chinezen zelf die niet anders gewend zijn en er een ander idee bij hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:26

studiemiep schreef:
Vala schreef:
DVB?

typ foutje.

Als kan DVB er vast ook wat van..herinnert iedereen zich nog de longeer sessie mega kin op de borst gesnoerd met power en point.....was ook niet zo netjes....

Ik blijf erbij waar rook is is vuur.....alleen de mate hoe erg..tja dat is gewoon voor ons buitenstaanders niet te beoordelen (en denk dat het voor een rechter ook heel erg moeilijk is)

:+ Heel zinvol om dat hier te noemen idd.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:34

Ligt het aan mij of wordt dit beest op de filmpjes behoorlijk vriendelijk gereden met een fijne hand en weinig sporen....
Dus hoe kan het dan aan haar liggen?
Misschien heeft Engel zelf vaak verkeerd gereden?? zelf het paard los ggehaald met haar sporen en zelf niet kunnen rijden met S&T?
Volgens mij wordt dit paard gewoon normaal gereden op de filmpjes....
Nou heb ik weinig verstand van S&T en ben ik zelf ook nog lange niet op dit niveau haha dus kan ik er ook niet echt over mee praten wat goed en slecht is...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:44

Studiemiep ik vind dat je heel erge heftige uitspraken doet! Ik vind het juist erg verstandig dat de eerste NL dierenarts die het paard zag, het paard verwezen heeft naar België. Het gaat namelijk wel ergens over en stal Bartels is niet de eerste de beste. Laat daar dan iemand vanuit het buitenland naar kijken en niet een NL dierenarts die zijn nek uitsteekt. Zijn carrière kan daardoor geruïneerd worden.
Contra expertise aanvragen kan altijd door mevrouw B, want een kaak die kapot is die blijft kapot dus als de Belgische professor, een vooraanstaande dierenarts en goed bekend staande in Europa (volgens mijn informatie) , het fout heeft dan zal de volgende dierenarts dat echt wel eruit halen, want de kaak foto die hier op BOkt rouleerde indertijd als zijnde de kaak foto van paard mevrouw E. loog er niet om.

Laten we eens uitgaan van de goede trouw van mevrouw E. Dan heeft zij, geloof hebbende in stal B haar paard in goed vertrouwen uitbesteed, vanuit het principe: "het kost wat, maar dan heb je ook wat". Paard komt terug en is nooit meer geschikt voor de dressuur want kaak is kapot. Dan kan het ook zo zijn dat via voortschrijdend inzicht mevrouw E. denkt: "ik ga hier een zaak van maken, want we hebben het hier wel over dierenleed en dat moet stoppen". Dus steekt zij haar nek uit en gaat een zaak beginnen.
Iemand die zoveel geld heeft beschuldigen van "uitzijn op geld", vind ik nogal wat.

Laat de rechter zich maar over deze zaak buigen, kaak foto's bekijken, vermeende schade wel of niet vaststellen en als er schade is proberen te achterhalen door wie en waar het is veroorzaakt. Ik wens de man of vrouw veel wijsheid toe, want is een lastige zaak.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:49

Adrienne93 schreef:
Ligt het aan mij of wordt dit beest op de filmpjes behoorlijk vriendelijk gereden met een fijne hand en weinig sporen....
Dus hoe kan het dan aan haar liggen?
Misschien heeft Engel zelf vaak verkeerd gereden?? zelf het paard los ggehaald met haar sporen en zelf niet kunnen rijden met S&T?
Volgens mij wordt dit paard gewoon normaal gereden op de filmpjes....
Nou heb ik weinig verstand van S&T en ben ik zelf ook nog lange niet op dit niveau haha dus kan ik er ook niet echt over mee praten wat goed en slecht is...

Als ze hem zelf zou rijden..
Maar zoals duidelijk is stond dit paard in training en reed ze er dus zelf niet (of een zeer enkele keertje) op.

Flew

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:53

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:56

Ik ben niet voor stal bartels en ook niet voor lonneke en dieren horen niet mishandelt, dus diegene die dit op zijn geweten heeft moet worden gestraft, punt.
Alleen ik vind dat een lonneke veel naar buiten brengt over deze zaak, ook het geeiste bedrag vind ik behoorlijk.
Voor geld doen mensen gekke dingen en dit is van beide partijen uit bekeken.
Dit mag niet over de rug van een paard.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:56

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:59

Er staat dan ook dat de rechtszaak daar niet toe heeft geleid. :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:00

Komt er nog een tweede dag? Of is het normaal dat het zo lang duurt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:06

wat ik me dan af vraag, als Bartels werkelijk schuldig was, dan hadden ze het toch niet tot een rechtzaak laten komen... Je kan er van vinden wat je wil maar stom zullen ze niet zijn...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:06

listiglistje schreef:
jesito schreef:
Daar gaat het ook niet om dat ze gewoon te bekijken zijn. Maar publiek en jury ziet ook geen kwaad blijkbaar en ze scoorden ook nog eens goed wat ik zo uit het filmpje op maak.
Als een paard toch een open wons heeft in de bek dan zul je toch wel verzet merken ergens in.

paarden pikken heel veel....
+ zolang er geen bloed waarneembaar wordt geconstateerd in en om de ring, kan een jury een combinatie niet uitsluiten.

Op FEI wedstrijden worden trouwens wel standaard de bitten/mond gecontroleerd (althans bij dressuur).

U2 was ook geen paard wat veel pikte volgens Mischa. Wel een binnenvetter maar geen sullige lobbes.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:08

Ayasha schreef:
wat ik me dan af vraag, als Bartels werkelijk schuldig was, dan hadden ze het toch niet tot een rechtzaak laten komen... Je kan er van vinden wat je wil maar stom zullen ze niet zijn...

Ik denk dat een schikking sowieso schuldig of niet schuldig slecht voor je reputatie is.
Nu als je schuldig bent heb je nog de hoop dat er positief wordt uitgesproken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:11

het is toch pas in het nieuws gekomen nadat Bartels aan gaf geen schikking te willen of herinner ik me dat mis?
(kan hoor, de zaak is wat vaag in mijn hoofd).
Vind het ook nog steeds gek dat ze kon springen met bit in met een paard dat zo kapot in de mond is dat het geen bit meer kan hebben...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:14

Paard is trouwens nu al wel veertien jaar, "pas" LT dus ofwel aan zijn top ofwel niet maar wel te oud om te verkopen naar iemand die er wel mee naar de ZT zou willen rijden. (Dwz voor een navenant bedrag).
Dus dat LE geld claimt begrijp ik wel.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:17

Ayasha schreef:
het is toch pas in het nieuws gekomen nadat Bartels aan gaf geen schikking te willen of herinner ik me dat mis?
Vind het ook nog steeds gek dat ze kon springen met bit in met een paard dat zo kapot in de mond is dat het geen bit meer kan hebben...

Geen idee, het zit even vaag in mijn hoofd.
Of ze waren bang dat de schikking in de roddelpaardenwereld toch naar buiten kwam.

Of gewoon onschuldig, ik ben zo benieuwd!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:20

Ayasha schreef:
.

Dacht het ook Ayasha. Maar in het artikel van de uitspraak staat het precies andersom.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:24

mja kzeg het, kan best andersom zijn.
Ik denk dat er een rechter een heel moeilijke zaak heeft hieraan eigenlijk.. :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:26

Ben ook blij dat ik geen rechter ben want wat moet je in hemelsnaam met zoiets??