Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:12

Polly staat nu toch onder toezicht van de db, hoe kan mp er dan bij?

Bekapping

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:22

Er is nog 1 oud bestuurslid bevoegd ook al zien we die helemaal niet meer en die ook is vertrokken met haar paardjes ,
Dierenbescherming is in actie gekomen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:33

Graffi86 schreef:
Vreemd verhaal dit. Heb de Stichting nooit zo goed gevolgd, omdat het voor mij allemaal een beetje vaag was wat het doel nou was. Michele heeft vroeger 'afgekeurde' manegeponies meegenomen van de stal waar ik rijd, om ze een goede oude dag te geven, en te voorkomen dat ze naar de slager zouden gaan. Echter elke keer als ik op de site keek, bleek dat betreffende ponies (Orry, Roxy, Gunther, Norton) daar in de lessen liepen... Beetje vreemd als rusthuis/opvang.
Nu is Michele dus weer terug, met 9 paarden en ponies, verdeeld over 7 boxen (2 minishetten staan bij een fjord en een fries). Inderdaad plots op zaterdagochtend om 7 uur kwamen ze aanrijden (ze hadden nog zoveel te doen en het vervoer was zo vroeg geregeld volgens eigen zeggen). Nu staan een aantal van hen al dagen in vuile boxen, zonder watertonnen (shetten kunnen niet bij de drinkbak, nu is alles bevroren), dus hoop va harte dat zij en de rest hun leven nog gaan beteren, en dat de beestjes het goed krijgen. Ze worden hier iig wel in de gaten gehouden door het personeel!

Ik zeg 144 bellen, deze mensen zijn de paarden niet waard en straks krijg jij als pensionhouder het verwijt niet voor de dieren te zorgen!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:15

En ja hoor ze zijn er weer Michele Polman en Marcel Knol bij Stichting Paardenopvang Amsterdam .
Ze zouden regelrecht het terrein afgeschopt moeten worden!
Ze zijn daar om Jolly 4 hoefbevangen hoeven en 4 gekantelde hoefbenen op ijzers te zetten

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:16

Ik kan alleen maar hopen dat de dierenbescherming nu echt dadkrachtig optreedt en anders weet ik het ook niet meer wat ik nog kan doen

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:58

Er gaat weer een weekend overheen,vanavond of morgenochtend komt de hoefsmid,na het weekend kijken of er verbetering is.Schiet mij maar lek!Wat een zooitje

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:05

Iets wat ik niet helemaal meer snap is: de laatste drie paarden die nog onderdak nodig hadden zijn gisteren opgehaald. En toch is er kennelijk nog eentje, Holly. Of staan er nog meer? Ik lees misschien niet goed hoor, of de berichtgeving is niet helemaal duidelijk, dat weet ik niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:08

Ik snap het inderdaad ook niet goed meer.
Voor hoeveel paarden moeten jullie nu nog zorgen?
En hebben deze al een onderdak?

Laten we hopen dat karma deze mensen nog een keer aanpakt.
Vreselijk als het paard zoveel pijn heeft en toch nog hiermee aankomen.
Hoefsmid weet misschien niet beter.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:14

We hebben nu nog 10 paarden staan

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:24

Bekapping schreef:
We hebben nu nog 10 paarden staan

word daar nu nog een huis voor gezocht dan. ik vind het allemaal zeer verwarrend. zijn dat alleen paarden of ook nog pony's

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:19

Jet schreef:
Iets wat ik niet helemaal meer snap is: de laatste drie paarden die nog onderdak nodig hadden zijn gisteren opgehaald. En toch is er kennelijk nog eentje, Holly. Of staan er nog meer? Ik lees misschien niet goed hoor, of de berichtgeving is niet helemaal duidelijk, dat weet ik niet.

Jet, het klopt dat er inderdaad heel veel foute informatie in de media wordt verwerkt. De drie geplaatste paardjes zijn zeker niet de laatsten. Er staan er nog meer. Voor sommige hebben zich adoptanten gemeld en die zullen dit weekend ook vertrekken. Van eentje Is nog niet zeker dat deze wordt geadopteerd en dan staan Biggy,Okidoki, Balder, Diesel en Goldwin er nog.Voor wie nog een goed tehuis moet worden gevonden.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:21

Ik snap er ook helemaal niets meer van. En het meest wazige is nog dat er op hun facebook site en website helemaal niets over deze misere te vinden is. Mensen kunnen nog steeds geld storten.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:25

Het gekke is dat ik enkele jaren geleden geinformeerd heb om Diesel de Fjord te adopteren en dat kon toen niet omdat hij gebruikt werd voor de lessen. En nu laten ze hem als oud vuil achter, arme beesten!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:34

Is er ergens info over de overgebleven paardjes die nog een tehuis moeten hebben??

Verder petje af voor de vrijwilligers die tot het eind blijven en de beheerders/ of hoe je het noemt.. geen goed woord voor over. Bah!

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:49

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:52

Alleen de verhaaltjes zijn zo te zien mooier dan de werkelijkheid. Er staat bijvoorbeeld bij goldwin dat hij lichte artrose heeft, maar 6 jaar geleden liep hij al geregeld onregelmatig van de pijn. Geen idee hoe het nu met hem is, maar artrose gaat niet over..

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:54

Alfi2010 schreef:
Het gekke is dat ik enkele jaren geleden geinformeerd heb om Diesel de Fjord te adopteren en dat kon toen niet omdat hij gebruikt werd voor de lessen. En nu laten ze hem als oud vuil achter, arme beesten!

Geloof me met jou vele anderen die met liefde een goed huisje aan hun lievelings paard wilde geven. De 1 na de ander werd geweigerd! .....helmar, peppi, balder.... De lijst is eindeloos en onbegrijpelijk

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:56

Ik vrees dat het simpel is: dat er geen enkele instantie gaat ingrijpen bij de opvang of bij die manege, zo lang er nog voor die dieren wordt gezorgd. Moet zeggen dat ik het ook absoluut niet over m'n hart zou kunnen verkrijgen om ze te laten verrekken, maar als het door inspanningen van vrijwilligers of medewerkers met de dieren goed genoeg gaat, verwacht ik weinig actie van die kant. Hoe erg dat ook te betreuren is. Al kun je je ook afvragen wat die dieren met een evt. in beslagname zouden opschieten. Ik gok helemaal niets. En weet uit ervaring dat toch al zwakke paarden daar niet al te best uit hoeven te komen.

Mevrouw in kwestie kan m.i. op verschillende manieren wegens fraude worden aangepakt, maar daarvoor zullen in elk geval de donateurs die besodemieterd zijn stappen moeten ondernemen. Hoop dus dat er voldoende dingen uit de administratie zijn gekopieerd om eea. aanhangig te maken?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:11

Wel nondeju ,
Meer kan ik er niet over zeggen ...
Dat dit allemaal zomaar kan hier in NL

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:15

Ik snap er geen snars van, bij al die goede doelen opvang stichtingen, ze redden paarden die beter af zijn met een enkeltje grazige weides, stichting paard in nood- spin heeft ook een paard staan dat door een arts van universiteit Utrecht geheel opgegeven in omdat het dier volledig gekantelde hoefbenen, enorme artrose en gewoon barst van de pijn, en daarmee prossen van ! Kijk! We hebben hem van de dood gered, schiet mij maar lek als ik hier hoor van een pony die bevangen is die op ijzers moet, vieze stallen en geen water... Je wil het toch geeneens op je erf hebben??

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:20

knollentuin schreef:
Ik snap er geen snars van, bij al die goede doelen opvang stichtingen, ze redden paarden die beter af zijn met een enkeltje grazige weides, stichting paard in nood- spin heeft ook een paard staan dat door een arts van universiteit Utrecht geheel opgegeven in omdat het dier volledig gekantelde hoefbenen, enorme artrose en gewoon barst van de pijn, en daarmee prossen van ! Kijk! We hebben hem van de dood gered, schiet mij maar lek als ik hier hoor van een pony die bevangen is die op ijzers moet, vieze stallen en geen water... Je wil het toch geeneens op je erf hebben??

_/-\o_

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:23

Sientje schreef:
knollentuin schreef:

_/-\o_

Amen!
Goed gezegd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:25

"al die goede doelen opvang stichtingen" vind ik wel dat daarmee de wel goede paardenopvang adressen in een slecht daglicht gezet worden.

Van onze manege staan twee paarden bij stichting t' olde manegepeerd, en deze stichting heeft het echt goed voor elkaar. De paarden staan er allemaal echt goed bij, worden absoluut niet meer bereden, en krijgen naast de goede verzorging ook nog eens veel liefde van zowel de eigenaren van de stichting, als van de vele vrijwilligers en donateurs. Het KAN dus echt wel!

Dat het op de ene plek goed mis is, maakt niet dat het overal zo is.

Sanne_amilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:40

Er zijn veel gekke dingen gebeurd, en er gaan ook heel veel verschillende verhalen de ronde!
Helaas moeten de paarden er de dupe van worden!
Morgen wordt Balder ook opgehaald. En staan er inderdaad nog een aantal te wachten.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:47

Wie regelt nu de adopties?