Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Graffi86 schreef:Vreemd verhaal dit. Heb de Stichting nooit zo goed gevolgd, omdat het voor mij allemaal een beetje vaag was wat het doel nou was. Michele heeft vroeger 'afgekeurde' manegeponies meegenomen van de stal waar ik rijd, om ze een goede oude dag te geven, en te voorkomen dat ze naar de slager zouden gaan. Echter elke keer als ik op de site keek, bleek dat betreffende ponies (Orry, Roxy, Gunther, Norton) daar in de lessen liepen... Beetje vreemd als rusthuis/opvang.
Nu is Michele dus weer terug, met 9 paarden en ponies, verdeeld over 7 boxen (2 minishetten staan bij een fjord en een fries). Inderdaad plots op zaterdagochtend om 7 uur kwamen ze aanrijden (ze hadden nog zoveel te doen en het vervoer was zo vroeg geregeld volgens eigen zeggen). Nu staan een aantal van hen al dagen in vuile boxen, zonder watertonnen (shetten kunnen niet bij de drinkbak, nu is alles bevroren), dus hoop va harte dat zij en de rest hun leven nog gaan beteren, en dat de beestjes het goed krijgen. Ze worden hier iig wel in de gaten gehouden door het personeel!
Jet schreef:Iets wat ik niet helemaal meer snap is: de laatste drie paarden die nog onderdak nodig hadden zijn gisteren opgehaald. En toch is er kennelijk nog eentje, Holly. Of staan er nog meer? Ik lees misschien niet goed hoor, of de berichtgeving is niet helemaal duidelijk, dat weet ik niet.
Alfi2010 schreef:Het gekke is dat ik enkele jaren geleden geinformeerd heb om Diesel de Fjord te adopteren en dat kon toen niet omdat hij gebruikt werd voor de lessen. En nu laten ze hem als oud vuil achter, arme beesten!
knollentuin schreef:Ik snap er geen snars van, bij al die goede doelen opvang stichtingen, ze redden paarden die beter af zijn met een enkeltje grazige weides, stichting paard in nood- spin heeft ook een paard staan dat door een arts van universiteit Utrecht geheel opgegeven in omdat het dier volledig gekantelde hoefbenen, enorme artrose en gewoon barst van de pijn, en daarmee prossen van ! Kijk! We hebben hem van de dood gered, schiet mij maar lek als ik hier hoor van een pony die bevangen is die op ijzers moet, vieze stallen en geen water... Je wil het toch geeneens op je erf hebben??
Sientje schreef:knollentuin schreef:Ik snap er geen snars van, bij al die goede doelen opvang stichtingen, ze redden paarden die beter af zijn met een enkeltje grazige weides, stichting paard in nood- spin heeft ook een paard staan dat door een arts van universiteit Utrecht geheel opgegeven in omdat het dier volledig gekantelde hoefbenen, enorme artrose en gewoon barst van de pijn, en daarmee prossen van ! Kijk! We hebben hem van de dood gered, schiet mij maar lek als ik hier hoor van een pony die bevangen is die op ijzers moet, vieze stallen en geen water... Je wil het toch geeneens op je erf hebben??