Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ponyparadijs schreef:Suzanne_k schreef:Flexibel starten houd in dat je in twee klasse uit mag komen voor winstpunten. Ben je bijvoorbeeld in de B startgerechtigd voor het L, mag je de overstap maken naar het L, maar toch weer terug naar de B wanneer dit toch niet naar verwachting gaat. Tot je 10 punten hebt gereden in het L. Ik zie niet in waarom iemand dit op één wedstrijddag zou doen en dus vier proeven gaat starten, ik neem aan dat ruiters per wedstrijd gewoon één categorie starten, dan is het organisatorisch ook geen probleem.
Hier zijn een paar fouten.
Als je startgerechtigd bent voor een hogere klasse mag je flexibel springen in b.v. de B en de L
Bij 30 winstpunten zou je MOETEN promoveren en mag je dus geen B meer
Niet als je 10 punten in de L hebt gereden.
Maar bijvoorbeeld weer wel als je besluit om bij 10 punten in de L (dus M gerechtigd) ook M te rijden.
Dan mag je niet meer in de B
4 proeven mag sowieso niet.
Maar je zou op dezelfde wijze als bij het springen bijvoorbeeld 1 proef in de B en 1 proef in de L1 mogen starten.
Als het op dezelfde manier gaat als bij het springen
welshfan97 schreef:4 proeven mag wel. Mijn zusje en ik reden samen op een pony en hebben ook altijd allebei dubbele proeven gestart als dat kon. (Werd soms wel lastig al je z1 en z2 rijdt en er überhaupt maar een paar Z combinaties meedoen).
Wat ik persoonlijk nog een vooruitgang zou vinden van de KNHS is als er meerdere Ruiters op één pony/paard zouden mogen meedoen op kampioenschappen, niet iedereen kan ieder kind in het gezin een goede pony of paard betalen en zo zouden we deze mensen niet buitensluiten.
germie schreef:Ik mag zo ook gewoon elk paard tot en met de M1 starten. Wel zo fijn, scheelt enorm in de kosten. Als ik ooit weer ga starten en Z geklasseerd ben, dan ruil ik gewoon met een ruiter die ook al Z is voor een paar proeven en dan heb je 2 paarden in het Z en ben je daarna van alle ellende met de grillen van waardeloze jury's af.
vonneke schreef:germie schreef:Ik mag zo ook gewoon elk paard tot en met de M1 starten. Wel zo fijn, scheelt enorm in de kosten. Als ik ooit weer ga starten en Z geklasseerd ben, dan ruil ik gewoon met een ruiter die ook al Z is voor een paar proeven en dan heb je 2 paarden in het Z en ben je daarna van alle ellende met de grillen van waardeloze jury's af.
Want in het Z zitten geen juryleden?
vonneke schreef:germie schreef:Ik mag zo ook gewoon elk paard tot en met de M1 starten. Wel zo fijn, scheelt enorm in de kosten. Als ik ooit weer ga starten en Z geklasseerd ben, dan ruil ik gewoon met een ruiter die ook al Z is voor een paar proeven en dan heb je 2 paarden in het Z en ben je daarna van alle ellende met de grillen van waardeloze jury's af.
Want in het Z zitten geen juryleden?
germie schreef:Ook in het Z zitten juryleden, maar Z2 is voor veel ruiters toch echt de max (voor mij ook), en als je dan gewoon in die klasse kunt beginnen, wel zo lekker. Mijn paard is door anderen na te rijden. En zo zijn er veel meer paarden. Ik weet zeker als je een oproepje plaatst dat zoiets lukt, een ruil voor een 4-6 weken op wedstrijden (niet van stal). Het gaat immers maar om 1 winstpunt. Zo heb ik dus ook die winstpunt in de M1 al gepakt. Ik kon een paard starten gedurende korte periode wat al M1 gelopen had en 8 jaar uit de sport was. Hoogste gemeenschappelijke klasse was toen L2, dus daarin gestart en na 12 proeven hadden we 11 winstpunten, dus M1 gestart en direct winst. Dit alles in 1 maand.