Klasses B en L1 mogelijk vanaf 2015 op Hippiade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Klasses B en L1 mogelijk vanaf 2015 op Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:08

CK88, ik snap je vraag niet? De KNHS heeft je toch een heel duidelijk antwoord gegeven?

Lielle

nee, je mag dus versneld promoveren t/m M1

Janine1990

ponyparadijs schreef:
Beetje off topic
Maar zoals in het lijstje staat mag je als ruiter die al 2x (of meer) M1 heeft gestart elk ongeklasseerd paard in de B t/m M1 starten

Waauw, ik ben echt scheel... Hahahaha...
Ik zag het net echt niet staan, en nu wel... Sorry voor mijn onrustzaaien CK88!!

CK88

Oke, dus na een paar keer B starten mag ik ook gewoon M1 starten bij wijze van (sorry nogal blond :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:09

CK88 schreef:
Maar moet ik de klasse dan ook uitrijden of hoef dat niet?

Als M1 de hoogste klasse is die je 2 of meerdere malen gereden heb met winst moet je vanaf het M1 alle klasses uitrijden tot het verplichte aantal winstpunten waarbij je mag promoveren

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:10

Oke ikke snap :o? Bedankt voor jullie hulp!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:59

Ik mag zo ook gewoon elk paard tot en met de M1 starten. Wel zo fijn, scheelt enorm in de kosten. Als ik ooit weer ga starten en Z geklasseerd ben, dan ruil ik gewoon met een ruiter die ook al Z is voor een paar proeven en dan heb je 2 paarden in het Z en ben je daarna van alle ellende met de grillen van waardeloze jury's af.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:31

ponyparadijs schreef:
Suzanne_k schreef:
Flexibel starten houd in dat je in twee klasse uit mag komen voor winstpunten. Ben je bijvoorbeeld in de B startgerechtigd voor het L, mag je de overstap maken naar het L, maar toch weer terug naar de B wanneer dit toch niet naar verwachting gaat. Tot je 10 punten hebt gereden in het L. Ik zie niet in waarom iemand dit op één wedstrijddag zou doen en dus vier proeven gaat starten, ik neem aan dat ruiters per wedstrijd gewoon één categorie starten, dan is het organisatorisch ook geen probleem.

Hier zijn een paar fouten.
Als je startgerechtigd bent voor een hogere klasse mag je flexibel springen in b.v. de B en de L
Bij 30 winstpunten zou je MOETEN promoveren en mag je dus geen B meer
Niet als je 10 punten in de L hebt gereden.
Maar bijvoorbeeld weer wel als je besluit om bij 10 punten in de L (dus M gerechtigd) ook M te rijden.
Dan mag je niet meer in de B

4 proeven mag sowieso niet.
Maar je zou op dezelfde wijze als bij het springen bijvoorbeeld 1 proef in de B en 1 proef in de L1 mogen starten.
Als het op dezelfde manier gaat als bij het springen

4 proeven mag wel. Mijn zusje en ik reden samen op een pony en hebben ook altijd allebei dubbele proeven gestart als dat kon. (Werd soms wel lastig al je z1 en z2 rijdt en er überhaupt maar een paar Z combinaties meedoen).
Wat ik persoonlijk nog een vooruitgang zou vinden van de KNHS is als er meerdere Ruiters op één pony/paard zouden mogen meedoen op kampioenschappen, niet iedereen kan ieder kind in het gezin een goede pony of paard betalen en zo zouden we deze mensen niet buitensluiten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:57

welshfan97 schreef:
4 proeven mag wel. Mijn zusje en ik reden samen op een pony en hebben ook altijd allebei dubbele proeven gestart als dat kon. (Werd soms wel lastig al je z1 en z2 rijdt en er überhaupt maar een paar Z combinaties meedoen).
Wat ik persoonlijk nog een vooruitgang zou vinden van de KNHS is als er meerdere Ruiters op één pony/paard zouden mogen meedoen op kampioenschappen, niet iedereen kan ieder kind in het gezin een goede pony of paard betalen en zo zouden we deze mensen niet buitensluiten.

Ik bedoelde 4 proeven voor 1 combinatie
Dat mag namelijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:23

germie schreef:
Ik mag zo ook gewoon elk paard tot en met de M1 starten. Wel zo fijn, scheelt enorm in de kosten. Als ik ooit weer ga starten en Z geklasseerd ben, dan ruil ik gewoon met een ruiter die ook al Z is voor een paar proeven en dan heb je 2 paarden in het Z en ben je daarna van alle ellende met de grillen van waardeloze jury's af.

Want in het Z zitten geen juryleden?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:24

vonneke schreef:
germie schreef:

Dat was ook wat ik dacht... Vreemde uitspraak.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:55

vonneke schreef:
germie schreef:

Persoonlijk denk ik wel dat dit mogelijk is. Wij startten onze paarden pas in een nieuwe klasse als hij ruim een winstpunt kon halen, dus met een beetje oefenen zou een nieuwe ruiter die zelf ook al ervaring heeft in de Z zou het best kunnen lukken om een wp te halen. (Overigens trainen wij onze paarden zo dat iedereen er op weg kan rijden, dus niet trekken, rennen en weet ik veel wat).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:03

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:04

Ik zag het inderdaad ook net, heb het berichtje al snel verwijderd. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:22

Ook in het Z zitten juryleden, maar Z2 is voor veel ruiters toch echt de max (voor mij ook), en als je dan gewoon in die klasse kunt beginnen, wel zo lekker. Mijn paard is door anderen na te rijden. En zo zijn er veel meer paarden. Ik weet zeker als je een oproepje plaatst dat zoiets lukt, een ruil voor een 4-6 weken op wedstrijden (niet van stal). Het gaat immers maar om 1 winstpunt. Zo heb ik dus ook die winstpunt in de M1 al gepakt. Ik kon een paard starten gedurende korte periode wat al M1 gelopen had en 8 jaar uit de sport was. Hoogste gemeenschappelijke klasse was toen L2, dus daarin gestart en na 12 proeven hadden we 11 winstpunten, dus M1 gestart en direct winst. Dit alles in 1 maand.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:24

Ehhh, ik snap nog niet waar je heen wil met je verhaal germie... Gaat het erom dat je Z geweest wil zijn? Ik vind het juist leuk onderaan te beginnen en zelf een paard opleiden tot de Z.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:27

Wat is nu de lol om het door een ander te laten doen? Het is toch veel leuker als je samen met je paard alles probeert te bereiken?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:28

Nu mis ik de vind ik leuk knop tine10 :D mee eens!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:32

germie schreef:
Ook in het Z zitten juryleden, maar Z2 is voor veel ruiters toch echt de max (voor mij ook), en als je dan gewoon in die klasse kunt beginnen, wel zo lekker. Mijn paard is door anderen na te rijden. En zo zijn er veel meer paarden. Ik weet zeker als je een oproepje plaatst dat zoiets lukt, een ruil voor een 4-6 weken op wedstrijden (niet van stal). Het gaat immers maar om 1 winstpunt. Zo heb ik dus ook die winstpunt in de M1 al gepakt. Ik kon een paard starten gedurende korte periode wat al M1 gelopen had en 8 jaar uit de sport was. Hoogste gemeenschappelijke klasse was toen L2, dus daarin gestart en na 12 proeven hadden we 11 winstpunten, dus M1 gestart en direct winst. Dit alles in 1 maand.

Meen je nou werkelijk dat je in 1 maand 12 proeven heb gestart?

Natuurlijk kan het een voordeel hebben om met alle paarden Z te mogen starten.
Maar als je echt lekker rijdt rij je je winstpunten toch wel hoor.
Waarom ligt het aan de jury (in de lagere klassen) dat je geen winst rijdt?
Zo raar als mensen dat zeggen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:46

Ik heb al tig paarden opgeleid, een stuk of 40 zadelmak gemaakt. Maar nooit de kans gehad om die paarden verder te rijden dan de L. Tja, daar ben je wel eens zat van. Dus gek is dat absoluut niet.
en ja, ik startte rustig een 12 proeven per maand in dit geval. Ook wel eens met m'n eigen paard gedaan om even snel door te kunnen. Zo gek is dat toch niet? Is gewoon een paar weekenden op zaterdag en zondag op concours. En als je klaarbent voor een volgende klasse moet je wel die proeven rijden voor de punten, terwijl je anders thuis kunt blijven om te trainen.
En tuurlijk reed ik wel winst in de lagere klassen, maar ik vind er gewoon niets aan. Train liever thuis dan op wedstrijd gaan en dus ging ik puur en alleen voor de punten. Daarom ben ik nu ook eerst gewoon gestopt. Ik rij nu eigenlijk maar heel weinig op dit moment (1-2 keer per week) en ben eigenlijk een knuffeltrutje geworden wat me heel goed bevalt vreemd genoeg.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:54

Als je ze werkelijk zo goed voor elkaar heb heb je geen 12 proeven nodig om naar de volgende klasse te mogen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:08

Doe het maar na met een paard wat 8 jaar uit de sport is en alleen recreatief gereden is. Dus best netjes. Alleen de eerste proef was geen winst. Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ging over B en L1 op hippiade wat leuk is voor de geïnteresseerden. En vervolgens over versneld promoveren.