'De slag om London' vanavond op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:49

Best veel wapens ook.. Daar woeden mensen mee vermoord.
Het gaat allemaal om geld... Wat een vies spelletje hebben ze gespeeld, junior en senior..
Ben heel benieuwd hoe het nu met de grooms gaat. Zij hebben echt geleden linkt mij.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:56

Jolien87 schreef:
Hermelientje schreef:
En als redder in de nood komt nu "die lieve Glock". Hoe naïef kunnen mensen zijn zeg. Wat een ongelofelijk smerige types lopen er rond in die paardentopsport. Iedereen die voor zulke types werkt moet wel doof en blind zijn dat ze het niet door hebben.

Noem me naïef, maar kun je uitleggen wat er mis is met Glock?

Haha....het lijkt erop alsof die arme London van de ene *&^%$#@! naar de andere *&^%$#@! is gegaan: http://www.businessweek.com/articles/2014-09-18/glock-family-feud-founders-ex-wife-kids-speak-out-for-first-time#p1 Pas op: lap tekst en in het Engels......

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:57

Rebecca schreef:
Hij maakt wapens :j

Geen probleem. Er zijn meer zaken die mensenlevens verwoesten. Of het nu de olie in je auto is, de diamant op je trouwring, de uitbuiting van boeren die de cacao en palmolie in jouw eten maken, de uitbuiting van de kinderen die jouw kleding maken of de mensen die omkomen bij het bouwen van het voetbalstadion waar jij straks voetbal wedstrijden gespeeld ziet worden. Groot geld is is heel veel gevallen niet zuiver.

En ja, de hele famlie soap met familie Glock telt gewoon mee daarin. Dat is een miljoenen bedrijf met de familie hebben. Zonder die miljoenen zijn er al genoeg familie's die elkaar niet kunnen uitstaan. Doe er een hoop geld bij en de hebberigheid en macht doet zijn werk.

RianneH

Re: 'De slag om London' vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:15

Dat paard merkt niets van de familieproblemen hoor. Zolang die goed verzorgd wordt en z'n natje en z'n droogje krijgt is er niets arm paard aan. Zeker niet omdat hij bij zijn vertrouwde ruiter is gebleven op diens eigen stal.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:24

Rebecca schreef:

en omdat hij wapens maakt is er iets mis met Glock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:25

Ladybird schreef:
[naam] schreef:

en omdat hij wapens maakt is er iets mis met Glock?

:n dat maken sommige bokkers ervan , laat hem lekker wapens maken ..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:06

Net op uitzendinggemist de docu gekeken. Pfoeh wat een handeltje zeg.
Ontzettend sneu om te zien hoe al die paarden daar weg gehaald worden, wat moet dat moeilijk zijn geweest voor al die medewerkers. Ik was verbaasd dat er aan het einde niks gezegd werd over dat de oudjes (deels) weer bij elkaar zijn, gelukkig werd dat hier nog wel bevestigd.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:07

Jolien87 schreef:
Hermelientje schreef:
En als redder in de nood komt nu "die lieve Glock". Hoe naïef kunnen mensen zijn zeg. Wat een ongelofelijk smerige types lopen er rond in die paardentopsport. Iedereen die voor zulke types werkt moet wel doof en blind zijn dat ze het niet door hebben.

ahum "Glock"maakt wapens! Heb je daar nog niet bij stil gestaan. De hele wereld is in de ban van geld, vastgoed, olie en wapens. Toon Hermans schreef er al lang geleden nog een gedichtje over:

Ik citeer :

Producktie

Eerst komt de moordfabriek, van die schietkanonnen,
pas in de tweede fase komt de politiek,
vervolgens kan de massamoord worden begonnen
en niemand praat er meer over die fabriek

Is deze wereldwijde waanzin niet te stuiten?
is dat niet doodgewoon de eerste vredestaak?
Of is 'te duur misschien om een fabriek te sluiten
met dagelijks , pak weg , duizend doden in de maak.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:14

Lizzii, het is wel de realiteit en wapens zijn niet de enige die doden veroozaken (zie mijn post boven je). De wereld is niet zuiver en al helemaal niet waar geld, veel geld, zit. Dat is erg, maar je moet ook niet te lief zijn om zo veel geld te kunnen maken. Daar moet je kei en kei hard voor zijn in de meeste gevallen. En beetje machtsgeil is ook niet mis. Wapens kennen zichtbare doden, maar er zijn genoeg bedrijven die onzichtbaar leiden en doden veroorzaken waar wij rustig producten kopen. En dan heb ik het over mensen, want op natuur/ecologisch gebied is er nog veel meer natuurlijk. Dan zijn alle sponsoren en paardeneigenaren eigenlijk uitgesloten, want bijna niks is 100% zuiver. En Glocks zijn ook veel sport en politiewapens. wil het niet goed praten, maar niet elk wapen valt in slechte handen. De meeste zelfs niet als het om handwapens gaat.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:15

weer een prima documentaire, top Annette!!

Ik vind het van beide zijden goed belicht, vader en zoon Visser deugen, althans zakelijk niet, maar de Rabo gaat zeker ook niet vrij uit.
Zoals ook gezegd, er zijn alleen maar verliezers op London en Gerco na.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:18

Ik sluit mij helemaal bij je aan @Knakker. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:43

Jolien87 schreef:
Hermelientje schreef:

[quote="Lizzii"]
ahum "Glock"maakt wapens! Heb je daar nog niet bij stil gestaan. De hele wereld is in de ban van geld, vastgoed, olie en wapens. [/quote

Ik wist het überhaupt niet, dus nee, daar had ik niet bij stilgestaan. Niet iedereen is even goed op de hoogte als anderen. Dat kun je dan ook best wel op een andere manier duidelijk maken. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:53

Dat is ook geen ramp wat het boeit ook niet of Glock nu wapens maakt of niet. Dat is imo een eindeloze en zinloze discussie waarom hij ''slecht'' zou zijn. Zakelijk inzicht heeft ie wel lijkt het. En dat is imo voldoende.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:55

Alleen zijn niet Gerco en London de verliezers, maar het stalpersoneel....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:56

Het kan mij vrij weinig schelen in dit geval of die man wel of geen wapens maakt. In deze zaak is het 't belangrijkste dat hij Londen heeft gekocht waardoor hij en Gerco een combinatie kunnen blijven.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:28

Ik heb er toch wel moeite mee dat Glock leuke paardjes koopt voor de Nederlandse sport en zich daarmee voordoet als weldoener, terwijl datzelfde geld verdiend is met het (indirect) onderdrukken of vermoorden van mensen. Ik wil niet eens weten met wat voor foute regimes hij allemaal 'zaken' doet.

Dan heb ik liever dat al die mensen nog leven. Dan maar geen London voor Gerco of Undercover voor Edward.

Door die combinaties aan te moedigen promoot je in feite ook de wapenhandel, en dat doe ik liever niet. Ik zou ze daarom liever met een minder omstreden sponsor zien. Ik begrijp het goed hoor, als ik zo'n sponsor zou krijgen zou ik dat ook met beide handen aangrijpen, maar dat gouden pistooltje op de plastron van Edward vind ik toch elke keer weer... ehm... :r.

Als er door één van de Glock-paarden een Olympische medaille wordt gewonnen, dan heb ik toch zoiets van: Not in my name.

(Ik weet wel dat Nederland een grote wapenleverancier is, en dat we dus waarschijnlijk op nog veel meer manieren profiteren van de wapenhandel, maar dat merk je niet zo direct als in dit geval.)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:35

Het is zeker een beetje dubbel. Aan de andere kant ben ik het eens met wat eerder al geschreven is, groot geld is vaak schimmig.. Nu is het bij een sponsor als Glock overduidelijk waar het geld weg komt. Andere sponsoren wellicht net zo dubieus, maar veel minder overduidelijk. Niemand wist dat Ger Visser de boel aan het oplichten was totdat het naar buiten kwam. Hoeveel sponsoren houdt je nog over die wel goed zijn? Dat is misschien wel de vloek van een sport die zo veel geld kost...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:42

Ja, dat is zo. Aan bijna al het grote geld zit wel een luchtje.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:55

En dat is dus de zinloze discussie, want hij verdient niet zijn geld aan de slechte kant van wapens. Dat is helaas de keerzijde van het product waar de persoon voor kiest. Ik vind Glock dan ook helemaal prima, want de wapens worden OOK voor onze veiligheid gebruikt. En daar hoor je dan weer niemand over. Maar..dat is een aparte discussie en totaaaaal niet on topic.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:57

Ik zal ook eens gaan kijken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:00

Wapens voor de veiligheid. :D
Citaat:
Dat is ook geen ramp wat het boeit ook niet of Glock nu wapens maakt of niet. Dat is imo een eindeloze en zinloze discussie waarom hij ''slecht'' zou zijn. Zakelijk inzicht heeft ie wel lijkt het. En dat is imo voldoende.

Ja precies, die doden die zijn product veroorzaakt zijn zijn schuld niet omdat hij de trekker niet overhaalt. Hij zou zijn geld ook kunnen verdienen met reddingsvesten, autogordels, medicijnen tegen hoofdpijn, of wasverzachter, maar he, hij heeft zakelijk inzicht, en dat is het enige wat telt.

Ik snap in ene ook niet meer wat er mis is met drugshandel, want he, zakelijk inzicht is het enige wat telt en daar is zeker wel geld te verdienen. Ach er worden ook doden door veroorzaakt, maar he, dat doet de handel niet zelf....

Verder praat het ene wrong (de doden bij mijnwerk en oliewinning, katoenindustrie, enz,enz, enz) het andere nog niet goed. Two wrongs dont make a right...

Verder eigenlijk niet eens van belang voor de discussie, maar ik verbaas me over de denktrant van sommige bokkers. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:39

Interessante docu die het een en ander mooi op een rijtje zet :j De hele vastgoedsetor was een luchtbel en dat blijkt nu ook wel weer.

Het lot de werknemers van Eurocommerce is niet veel anders of droeviger van welke werknemer van welk bedrijf wat failliet gaat dan ook. Ik vraag mij overigens af hoe het nu met de familie Visser gaat, wonen vast 3 hoog achter en leven een arm en sober leven...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:51

Heb de documentaire gekeken en zat echt met kippenvel over mijn hele lichaam..
Wat zullen die mensen het onwijs moeilijk hebben gehad (ook de Visser's)
Ze hebben gewoon in de crisis geprobeerd om hun bedrijf te redden (wat ik ook eigenlijk wel heel logisch vindt) maar het gewoon niet goed aangepakt, en dat is echt zonde geweest! Maar denk dat ieder mens wel fouten maakt en dingen doet die eigenlijk niet kunnen.. Maar ben blij dat London en de oudjes goed terecht zijn gekomen! ( en de andere natuurlijk ook)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:59

Sammyoo schreef:
Bijna een miljard aan schulden maken :oo Een rekening die wij met zijn allen moeten betalen _-:(
Vervolgens de stal en restaurant voor een appel en ei naar je kinderen doorsluizen, ik vind het schurken. Echt geen medelijden met dat soort mensen.... 20 Ferrari's hebben en er niet in rijden omdat het niet zo comfortabel is, bah.

Nou inderdaad.

Alleen sneu voor het personeel.

Ik heb niet echt een hogere dunk van glock.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:07

fransje23 schreef:
Interessante docu die het een en ander mooi op een rijtje zet :j De hele vastgoedsetor was een luchtbel en dat blijkt nu ook wel weer.

Het lot de werknemers van Eurocommerce is niet veel anders of droeviger van welke werknemer van welk bedrijf wat failliet gaat dan ook. Ik vraag mij overigens af hoe het nu met de familie Visser gaat, wonen vast 3 hoog achter en leven een arm en sober leven...

Ger woont voor zo ver ik weet gewoon nog in zijn kapitale villa (waarde in 2009 ietsje meer dan 1 miljoen) die hij voor 1 euro aan stichting Syanora heeft verkocht die de belangen van de familie Visser moet behartigen. Ik vezin dit niet, zo is het echt gegaan.