Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Scheelt blijkbaar enorm in de waterkostenVerder weet ik de reden erachter niet echt
Zou ik niet mijn manier zijn hoor, maar een grote ramp is het niet. Gezien de gezondheid van onze paarden
Weet je waar water belangrijk voor is, buiten dat je er geen dorst meer vab hebt? gekvanfleur schreef:Marjoow schreef:Scheelt blijkbaar enorm in de waterkostenVerder weet ik de reden erachter niet echt
Zou ik niet mijn manier zijn hoor, maar een grote ramp is het niet. Gezien de gezondheid van onze paarden
??? ja, in de kosten van het schoonhouden van de stallen misschien...maar echt niet in het water.
Je kunt mensen ook aanleren 12 uur niet te drinken..Ze zullen et misschien niet dirrct slecht uitzien..maar de schade op de lange termijn zou ik je niet willen aanraden.Weet je waar water belangrijk voor is, buiten dat je er geen dorst meer vab hebt?
Zolang dat niet het geval is, gaat dit prima. Paarden raken er aan gewend, weten het.
Uit het kuil halen ze overigens ook nog wat water. Winston krijgt sinds kort Slobber dus zijn bak is inmiddels altijd nat
xSogno schreef:Hoe weet je dat dat niet zo is of op langer termijn niet gaat gebeuren? Waarom zou je je paard zo lang, elke dag toegang tot zoiets basics als water ontzeggen?
Ik vind het echt bizar dat je dat normaal vind.
Laten we het erop houden dat er bij ons een andere manier van stallen word gebruikt
gohya schreef:Marjoow het is écht niet goed hoor,zolang zonder water.
Quote:
Het belang van water in de winter wordt vaak onderschat. Voldoende water (40-50 liter per dag voor een volwassen paard) is echter van levensbelang; zonder water kan een lichaam niet functioneren. Een paard dat onvoldoende water krijgt, zal ook minder eten en loopt dus kans op achteruitgang van zijn algehele conditie en weerstand. Steeds meer onderzoekers leggen overigens een verband tussen een tekort aan water en de toename van verstoppingskoliek tijdens de wintermaanden.
terpentijn schreef:Als iemand iets al enórm lang doet maakt het dat gegeven nog niet "normaal".
Mensen kunnen toch hopenlijk nog wel zelfstandig nadenken ipv alle "het is nou eenmaal gebruikelijk"" gewoontes voor zoete koek te slikken?
R12312 schreef:gohya schreef:Marjoow het is écht niet goed hoor,zolang zonder water.
Quote:
Het belang van water in de winter wordt vaak onderschat. Voldoende water (40-50 liter per dag voor een volwassen paard) is echter van levensbelang; zonder water kan een lichaam niet functioneren. Een paard dat onvoldoende water krijgt, zal ook minder eten en loopt dus kans op achteruitgang van zijn algehele conditie en weerstand. Steeds meer onderzoekers leggen overigens een verband tussen een tekort aan water en de toename van verstoppingskoliek tijdens de wintermaanden.
Maar daarmee ga jij er vanuit, dat ze te weinig drinken. Als de boel dichtgevroren is in de winter en je geeft water per emmer, weten ze binnen een dag dat ze op de drinkmomenten voldoende moeten drinken.
Als ik zie, dat als je met een vrachtwagen vol paarden een hele dag op wedstrijd gaat en je ze meerdere malen water aanbiedt maar dat ze gewoon niet hoeven. Dan zegt mij dat genoeg. Nogmaals, idealer is dat ze zelf de keuze maken, maar ze krijgen er niets van.
xSogno schreef:Maar een paard dat een keer in de week op concours gaat is heel wat anders dan elke dag 9 uur (bijna de helft van de dag) afgesloten te zijn van water.
Ik vind het serieus echt bizar, ik schrik er echt van dat je dat normaal vind.
Ze zijn het gewend vind ik het slechtste excuus ooit.
Marjoow schreef:Nou dan worden onze paarden ook verwaarloosdBij ons op stal gaat tussen 11 's avonds en ik geloof 8 's ochtends het water eraf. Paarden hebben dan een paar uur geen toegang tot water
Marjoow schreef:xSogno schreef:Maar een paard dat een keer in de week op concours gaat is heel wat anders dan elke dag 9 uur (bijna de helft van de dag) afgesloten te zijn van water.
Ik vind het serieus echt bizar, ik schrik er echt van dat je dat normaal vind.
Ze zijn het gewend vind ik het slechtste excuus ooit.
Juist niet. Een paard dat gewend is de hele dag door te drinken en nu ineens een hele dag geen drinken krijgt tegenover een paard dat weet dat ie na een bepaalde tijd gewoon geen water kan drinken. Dan vind ik dat eerste echt vele malen erger
Marjoow schreef:Scheelt blijkbaar enorm in de waterkostenVerder weet ik de reden erachter niet echt
, de honden drinken ook uit de plassen buiten, blijkbaar is 'natuurwater' lekkerder
. Dus zo kunnen ze aan hun waterbehoefte voldoen...