SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:51

Ineke2 schreef:
Jolien87 schreef:
Maar wat is de bedoeling dan van het programma? Willen ze leken informeren over paardensport? Of willen ze paardenmensen vermaken?

Niemand die het snapt :')

Jawel hoor.

De bedoeling is GELD verdienen. Het is niet voor niets commerciele televisie ;)

En als er niet voldoende geld wordt verdient met het programma, dan verdwijnt het weer lekker snel van de tv.

Ineke2

Re: SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:54

Als er niemand naar wil kijken heeft dat hele programma (en dus al die reclame) geen nut...
Als ze een interessant programma maken, kijken er wel mensen naar en levert die reclame tenminste wat op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:55

Hm die bedrijven hebben dus best flink moeten dokken om daar in dat programma te komen....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:59

Focussed schreef:
Ah nu valt de naam Rosalie Kneijber ("De Paardenmakelaar") ook op zijn plek.

Kreeg enkele weken geleden een e-mail van haar met de vraag of ik mee wilde doen aan een televisieprogramma over paarden. Als ik interesse had moest ik bellen met een 06 nummer.

De letterlijke test was "Wil je mee doen aan een paarden tv programma? Bel: 06...". Geen aanhef, geen "met vriendelijke groet". Geen uitleg, geen naam van de schrijver. Het was afkomstig van een Hotmail adres met haar naam.
Ik vond het zo vaag en amateuristisch gaan dat ik er verder niet op in ben gegaan.

Grappig, zei ze niet in het programma dat de goede paarden niet op internet staan? :') Niet heel handig om te zeggen wanneer je zelf ook paarden op internet aanbiedt. :=

Het programma was idd. saai en amateuristisch. Maarja daar heeft SBS wel vaker last van heb ik het idee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:01

Vroeger had je 'Als je van paarden houdt', dat was best een leuk programma. Maar dat is wel eeeh 15 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:01

Ineke2 schreef:
Als er niemand naar wil kijken heeft dat hele programma (en dus al die reclame) geen nut...
Als ze een interessant programma maken, kijken er wel mensen naar en levert die reclame tenminste wat op.

Ja, maar dat is een beetje "kip of het ei" verhaal. Elke ondernemer moet risico's nemen. Dus de adverteerders nemen het risico en hopen dat er veel mensen kijken en dat daaruit klanten komen. Als er te weinig mensen kijken, heeft de reclame inderdaad geen zin en verdwijnt het programma weer omdat adverteerders niets verdienen...

Het zou natuurlijk heel erg fijn zijn als elke adverteerder/ondernemer van tevoren 100% zeker weet dat zijn advertentie geld gaat opleveren. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-15 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:02

Suzanne F. schreef:
Vroeger had je 'Als je van paarden houdt', dat was best een leuk programma. Maar dat is wel eeeh 15 jaar geleden.

Ja, dat ken ik! Was inderdaad best leuk.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:06

Suzanne F. schreef:

Een paar jaar geleden was er ook Horse & Co, gepresenteerd door Anky (RTL 4). Dat vond ik een erg leuk programma. Ze gingen dan samen met een persoon op zoek naar een geschikt paard. Geen idee hoe volwassene dat hebben ervaren.

Ik moest bij dit programma meteen denken aan het stoffige Business Class. Die exclusieve stal leek niet in gebruik te zijn :P Ik heb niet eens een paard gezien. :+ Maar ik werd ook een beetje misselijk van de creatieve shots.. ;(

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:09

leuke stallen in limburg...volgens mij bedoelde ze leuke gevangenis voor paarden in limburg {:)-:(

wat een flut progamma :(

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:09

Ik heb zelden zo'n slecht programma gezien!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:10

Met 136.000 kijkers red je het dan niet :P Denk ook niet dat het de juiste doelgroep is.

Horse & co was idd. leuker. Wat ik mij nog wel kan heugen was dat ze vaak paarden uitkozen boven het budget van de deelnemer :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:12

[***] schreef:
Ja, maar dat is een beetje "kip of het ei" verhaal. Elke ondernemer moet risico's nemen. Dus de adverteerders nemen het risico en hopen dat er veel mensen kijken en dat daaruit klanten komen. Als er te weinig mensen kijken, heeft de reclame inderdaad geen zin en verdwijnt het programma weer omdat adverteerders niets verdienen...

Het zou natuurlijk heel erg fijn zijn als elke adverteerder/ondernemer van tevoren 100% zeker weet dat zijn advertentie geld gaat opleveren. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet.

Als je zorgt voor een GOED programma, dan kijken de mensen wel hoor :)
Vond als je van paarden houd wel een stuk leuker om naar te kijken dan dit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:12

LauraM schreef:
Suzanne F. schreef:

Een paar jaar geleden was er ook Horse & Co, gepresenteerd door Anky (RTL 4). Dat vond ik een erg leuk programma. Ze gingen dan samen met een persoon op zoek naar een geschikt paard. Geen idee hoe volwassene dat hebben ervaren.

Ik moest bij dit programma meteen denken aan het stoffige Business Class. Die exclusieve stal leek niet in gebruik te zijn :P Ik heb niet eens een paard gezien. :+ Maar ik werd ook een beetje misselijk van de creatieve shots.. ;(

Ik weet niet of op de exclusieve stal überhaupt nog paarden staan. Het is de stal van Albert Voorn en staat nu al enkele tijd te koop. Vandaar dat ze deze stal laten zien, is toch weer reclame.

Opzich is het idee van een exclusieve stal bezoeken heel leuk, ik vind het echt een "kijkje in de keuken". Maar dan had er geen muziek onder de beelden moeten staan, maar juist iemand die je met gesproken tekst rondleidt. Vertel nu juist wat er zo bijzonder is aan deze stal. Er moet echt nog wel wat te vertellen zijn over die zadelkamer, welk type hout, waarom deze indeling? Zijn er nog leuke snufjes of bijzonderheden? Is er nog iets bijzonders gedaan in de bouw van de boxen of rijbaan? Etc. etc. Er worden droog even de feiten opgenoemd "De buitenbaan is 20 x 60 meter met een houten omheining" terwijl het beeld nog steeds de binnenbak laat zien. Dat zijn ook gewoon suffe montagefouten en kan zonder al te veel budget volgens mij veel beter.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:17

Focussed schreef:
"De buitenbaan is 20 x 60 meter met een houten omheining" terwijl het beeld nog steeds de binnenbak laat zien. Dat zijn ook gewoon suffe montagefouten en kan zonder al te veel budget volgens mij veel beter.

Haha bij dat stukje zat ik mij ook al af te vragen "ehm ik zie de buitenbaan helemaal niet, laat zien dan? :P "

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:20

Ik zag inderdaad net dat de stal te koop was. Wat jij beschrijft klinkt inderdaad een stuk interessanter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:22

Ineke2 schreef:
[***] schreef:

Dat ben ik met je eens, alleen verschillen de meningen nogal over wat een GOED programma is ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:23

Ik vond er weinig aan eerlijk gezegd.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:03

De opzet is naar mijn idee hetzelfde als Business Class van Harry Mens op RTL7. Het stukje over de slipjacht was wel leuk maar de rest was niet echt bijzonder voor de gewone paardenmens. Wat al eerder gezegd is, vertel nou eens wat zo bijzonder is en welke nieuwe snufjes/technieken je dan gebruikt hebt in die mooie stal of tractor enz.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:10

Jeetje, die presentatrice wat een droge ***. Dat had ik beter kunnen doen. En ik spreek niet eens ABN :').

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:51

het is ook kort en ik vind het niet echt goed uitgelegd bijvoorbeeld bij de stallen word er geen kennis gemaakt met de eigenaar maar miss is dit omdat het de 1e aflevering is??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:54

PocoGaucha schreef:
Jeetje, die presentatrice wat een droge ***. Dat had ik beter kunnen doen. En ik spreek niet eens ABN :').

Hoeft ook niet bij SBS. Oant moarn :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:57

Heel flauw maar als Belg kan ik het niet zien -O- SBS6 kan ik hier op tv niet ontvangen en terugkijken kan ik niet. Ik krijg altijd een foutmelding. Dit is me al vaker opgevallen bij programma's uit het buitenland.
Ik heb op hun facebookpagina enkel de intro kunnen zien en de rondleiding door de luxestal, die ik overigens heb uitgezet want ik vind dit erg saai met enkel een muziekje onder...

Wat mij wel leuk zou lijken is een rasitem elke week waarbij elke week een ander ras in de spotlight staat en ze bij een erkende fokker meelopen die dan meer uitleg kan geven over bouw, gebruik, karakter, enzovoort.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:11

Jeetje, gisteren even terug gekeken omdat ik het gemist had. Maar een aantal dingen.. Die presentatrice is ontzettend stijf en irritant. Dan die stem "osteopatsie" {:)-:( De rondleiding was ook niks aan, er werd zo weinig verteld.. Ik wist niet eens wat we nou eigenlijk precies zagen.
Ik moest wel hard lachen om dat stuk met die mestcontainers. Diegene aan tafel zegt 3 zinnen en dat was het. Dat was de moeite toch niet :')
Nee ik vind het echt een triest programma.. Dit had ik nog beter uit kunnen werken zonder ervaring en budget :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:32

Focussed schreef:
Er worden droog even de feiten opgenoemd "De buitenbaan is 20 x 60 meter met een houten omheining" terwijl het beeld nog steeds de binnenbak laat zien. Dat zijn ook gewoon suffe montagefouten en kan zonder al te veel budget volgens mij veel beter.

Dat idd :j Maar ze zeiden ook steeds 'circa 20 x 60' en mijn gedachte was 'als je zo'n dure stal hebt zullen ze toch wel rijbanen hebben die aan de eisen voldoen?

[***] schreef:
Ineke2 schreef:

Dat ben ik met je eens, alleen verschillen de meningen nogal over wat een GOED programma is ;)

Een echt goed programma is inderdaad niet heel makkelijk natuurlijk, maar over wat een behoorlijk programma is, zijn de meeste mensen het wel eens. Dat is echt niet zo subjectief hoor.

En dat begint met een idee op wie je je wilt focussen: mensen die niks van paarden weten of die juist wel wat met paarden hebben, en wat je die mensen dan wilt laten zien.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:47

Ik ben toch niet de enige die zich sufgelachen heeft? Het was nog spannend wat het meest humoristisch was; Roos de Paardenmakelaar (weet iemand wat die map constant in haar handen deed?), de voice over die het wereldrecord 'osteopaatsie' zeggen aan het verbreken was, of de cameraman die voor het eerst een drone mocht loslaten in een heeeele heeeele luxe stal, op zo'n manier dat je n beetje luchtziek werd achter de buis (verbazingwekkend was vooral de '40 bij 20 meter binnenbak met ZAND. Yep, zand. In plaats van de gebruikelijke tegels?).