Bellarose schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb net gebeld met het landelijke nummer 0880-424242. De meneer aan de telefoon zei dat er een hele hoop verwarring is omtrent het vervoer van paarden, hij gaf aan dat er op veel websites verkeerde informatie staat of informatie verkeerd wordt gelezen.
Mijn situatie:
Ik wil morgen met mijn paard, wat in Ter Aar gestald staat op een niet commercieel en niet pluimvee bedrijf, naar springles in de Meern. Om hier te komen moet ik over de A12, wat binnen de 10 km grens van Hekendorp valt. Volgens de meneer die ik gesproken heb mag ik, met het papier waarop je aangeeft wat je bestemming is, naar mijn les gaan. Ik mag, als ik dit zou willen, binnen deze 10 km ook nog stoppen (mocht ik dat willen), mits dit niet op een commercieel/pluimvee bedrijf is.
In de openingspost lees ik dit anders, maar deze meneer verzekerd mij ervan (ik heb zijn naam) dat ik geen problemen krijg onderweg.
.....en de verstandigste handelswijze is:
als de stal waar je lest een ontsmettingsmat zou neerleggen. Ook deze keer is het virus "langsgekomen" omdat iemand ergens in besmette vogelpoep van trekvogels trapte.
Het enige wat daar echt tegen helpt is "voeten/ banden wassen".
Zelf zo'n ding op stal hebben kan ook geen kwaad.
) dat ik geen problemen krijg onderweg.
.