creabea schreef:Ik vandaag weer wat kuren bestellen in Ierland, dus als iemand mee wil doen, pb maar. Zijn dan volgende week in huis
Heb je al besteld??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jes_sam schreef:dorientjuh schreef:En ook niet weten wat je paard weegt, dus verkeerd inschatten.
Misschien een domme vraag en wellicht ook al langs geweest.. maar waar heb jij je paard mee gewogen?
Jet schreef:Fasinex is inderdaad tegen leverbot, maar bv. in Noord-Holland zijn de leverbotten die bij schapen voorkomen al resistent tegen Fasinex. Onze stalhouder heeft daar twee jaar geleden helaas ook mee te maken gehad. Hij moest toen ontwormen met een heel speciaal middel, ik ben de naam ervan even kwijt.
De paarden bij ons hadden de volgende symptomen: sloom, lang in het haar terwijl het daar niet de tijd van het jaar voor was, dof haar, wat dunner dan de andere paarden, bleek tandvlees. Ze liepen op verschillende stukken van het land en het waren stukken waar de schapen niet op waren geweest. Maar het wordt ook verspreid door hazen bv. Het kan ook nog dat via de sloot de slakken naar hun stukken land zijn gekomen, ik heb geen idee hoever slakken via sloten "verhuizen". Die paarden hebben Endex gekregen, oraal toegediend.
Bij ons wordt er wel afgewisseld, maar toch voel ik me er niet altijd gerust op. Er lopen teveel paarden om mestonderzoek te doen, dat zou bij ons echt niet werken.
kellaxy schreef:Mijn paard weegt volgens de meetlint 415. Ze is een arabisch volboed.. Hoorde iemand zeggen dat die meetlinten alleen voor kwpners zijn? Heb haar de pramox voor 450 gegeven. Is dit genoeg?
Jannepauli schreef:Deze rekenmodule is voor 98% betrouwbaar:
http://www.tekstotaal.com/cpaardengewicht.html
Ik heb deze methode al diverse keren kunnen vergelijken met de weegbrug in Utrecht, klopt op enkele kilo's verschil bauwkeurig.