Die is heerlijk rechtuit.
)jenny: oh maar daar ik hoef het ook niet perse te snappen, maar ik mag toch wel uiten dat ik dat niet begrijp?
R12312: eens.
Maar dat gebeurt wel vaker de laatste tijd. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die is heerlijk rechtuit.
)
Maar dat gebeurt wel vaker de laatste tijd. 

easygoing schreef:@R12312, tuurlijk vind ik dat ook maar goed dat heeft natuurlijk alles met zijn verleden te maken als ook met de toch wel plotselinge verkoop vlak voor de OS en zijn prestaties en ook blessures sinds hij in Duitsland is. Hoe je het ook zal wenden of keren het is een bijzonder verhaal.
Maar laten we wel heel eerlijk zijn en gewoon erkennen dat PS en stiefmoeders zeker in het begin wel erg mediageil waren en ze te pas en te onpas de media uitnodigen.

Beetje kunnen loslaten zou veel reageerders niet misstaan. Accepteren dat die zwarte nu bij Rath is en niet meer terug naar Gal gaat (en nee, daar bedoel ik niet jou mee.) en die reacties die aan het penny-achtige grenzen word ik wel eens ongeduldig van.

easygoing schreef:Wat in de docu bij mij opviel is dat Rath zijn hart niet bij Totilas ligt. En dat hoeft ook niet maar ik denk wel dat dat juist is wat Totilas nodig heeft om het onderste uit dr kan te halen.

easygoing schreef:Tja dat kan idd maar ik kreeg dat ook bij het zien van Rath toen hij langs Totilas liep en hem buiten een schouderklopje verder negeerde.
De groom zie je daarintegen wel weer continu met hem in de weer maar daar hoeft hij dan weer niet mee te werken.

Daar werd door een deelnemer weer heel droog op gereageerd "nee dat kan niet! Elk paard wat daar heen gaat blesseert, het is een vloek!"
easygoing schreef:Overigens zit ik nu even heel diep te graven maar volgens mij was het Anky met Bonfire of/en Salinero die ze altijd (of in ieder geval 9 van de 10 keer)zelf poetste en zadelde.
_San87_ schreef:easygoing schreef:Overigens zit ik nu even heel diep te graven maar volgens mij was het Anky met Bonfire of/en Salinero die ze altijd (of in ieder geval 9 van de 10 keer)zelf poetste en zadelde.
Bonfire.

easygoing schreef:Tja dat kan idd maar ik kreeg dat ook bij het zien van Rath toen hij langs Totilas liep en hem buiten een schouderklopje verder negeerde.
De groom zie je daarintegen wel weer continu met hem in de weer maar daar hoeft hij dan weer niet mee te werken.

Hermelientje schreef:easygoing schreef:Tja dat kan idd maar ik kreeg dat ook bij het zien van Rath toen hij langs Totilas liep en hem buiten een schouderklopje verder negeerde.
Maar iedereen snapt toch hopelijk wel dat je in een documentaire precies die beelden eruit kunt kiezen die het punt dat je als maker wilt laten zien onderstrepen. Stel dat Rath vijf keer wel veel tijd heeft en de zesde keer niet en je laat dan alleen de zesde keer zien...
Iedereen die ooit Linsenhoff samen heeft gezien met Mathias Rath op een wedstrijd (zij is al jarenlang zijn wedstrijdgroom), zou het nooit maar dan ook nooit over een "boze stiefmoeder" hebben. Het is moeilijk om je een aardiger iemand voor te stellen. Voordat hij Totilas had vond ik ze altijd al zo schattig samen op wedstrijd. Je kunt met wat knip- en plakwerk iedereen zwart maken. Zien mensen echt niet hoe die docu was opgebouwd. Tot en met zo'n wat stijf militair Duits type als er een punt gemaakt wordt over de verschillende rijstijlen (klassiek versus LDR). Waarom niet Helen Langehanenberg getoond, zij is toch op dit moment de beste vertegenwoordiger van Duits klassiek en dus de tegenhanger van Edward Gal. Maar ja zo'n Pruisische man bevestigt wel wat lekkerder vooroordelen over Duitsers dan een leuke vlotte jonge vrouw.
Je kunt toch niet net doen alsof zo'n film echt de werkelijkheid of de dagelijkse gang van zaken weergeeft. Zo gaan ze op een gegeven moment in die film op zoek naar Totilas bij PS. En ze vinden hem niet wat ze heel vreemd vinden. Ik niet, want er was toen al lang bekend dat er een klein dekstation gemaakt is bij de familie Rath-Linsenhoff zodat Toot niet de hele tijd hoeft te verhuizen.
Het was een film en ook al heet het documentaire, de film is echt wel gemaakt om Nederlandse kijkers geboeid te houden en dan neem je het niet altijd even nauw met de werkelijkheid, zo gaat dat in medialand. Ik heb best wel met plezier gekeken maar ik moest ook wel lachen over de manier waarop alles neergezet werd.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat mensen niet zo selectief moeten zijn met hun kritische denkvermogen. Laat het eens vrolijk los op alles in plaats van 1 ruiter en 1 paard.
Er zijn trouwens wel heel erg veel afmeldingen voor de WEG, dat is jammer voor het evenement. En gezien het feit dat de eerste drie landen zich rechtstreeks plaatsen voor de Olympische spelen ga ik er vanuit dat alle paarden echt iets mankeren en dat er geen sprake is van andere redenen om niet te gaan.