Ook Glock's Undercover en Kingsley Siro niet naar Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:24

Zelfs al zou het de ruiter zijn die niet klaar is, dan is het eigenlijk alsnog in het belang van het paard: want een ruiter die niet klaar is gaat op zo'n wedstrijd door spanning waarschijnlijk alleen maar meer kloten en dan weet dat dier helemaal niet meer waar die het heeft.. Die verschillende verklaringen.. Tsja... Ik ken maar weinig topruiters die zich daar nog niet schuldig aan gemaakt hebben (Sjef misschien, _O- Die is heerlijk rechtuit. _O- )

jenny: oh maar daar ik hoef het ook niet perse te snappen, maar ik mag toch wel uiten dat ik dat niet begrijp?

R12312: eens. :) Maar dat gebeurt wel vaker de laatste tijd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:26

@R12312, tuurlijk vind ik dat ook maar goed dat heeft natuurlijk alles met zijn verleden te maken als ook met de toch wel plotselinge verkoop vlak voor de OS en zijn prestaties en ook blessures sinds hij in Duitsland is. Hoe je het ook zal wenden of keren het is een bijzonder verhaal.

Maar laten we wel heel eerlijk zijn en gewoon erkennen dat PS en stiefmoeders zeker in het begin wel erg mediageil waren en ze te pas en te onpas de media uitnodigen.

Ayasha
Blogger

Re: Ook Glock's Undercover en Kingsley Siro niet naar Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:28

Denk dat er sowieso weinig mensen zullen ontkennen dat het een bijzonder verhaal is. :D
Ze hebben het gewoon onderschat, dat zeiden ze ook in de documentaire. Overkomt de beste wel es. :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:32

easygoing schreef:
@R12312, tuurlijk vind ik dat ook maar goed dat heeft natuurlijk alles met zijn verleden te maken als ook met de toch wel plotselinge verkoop vlak voor de OS en zijn prestaties en ook blessures sinds hij in Duitsland is. Hoe je het ook zal wenden of keren het is een bijzonder verhaal.

Maar laten we wel heel eerlijk zijn en gewoon erkennen dat PS en stiefmoeders zeker in het begin wel erg mediageil waren en ze te pas en te onpas de media uitnodigen.

Dat weten we dus niet, dat nemen we maar voor lief aan. De media zat en zit er nog steeds bovenop, dus het lijkt mij dat ze ook geen enkele keuze hadden.

Bij mijn weten is de media 2 keer uitgenodigd. En eerlijk, zelfs in de documentaire had de media niet het respect voor de familie om niet te filmen in de stallen.

Zoveel respect heeft de media niet. En het blijft altijd de toon die de muziek maakt. Zo vind ik nog steeds nergens het artikel waarbij de familie beweerd wel FF goud te halen..........nergens!!

Weet je nog bij die ramp van de MH17? Die man die door de NOS werd vergald omdat hij dat ding oppakte ( en later teruglegde en een kruisje sloeg, dat laatste werd namelijk niet uitgezonden, waardoor wij een totaal verkeerd beeld kregen.) En dat gebeurd dagelijks in de media, ze kleuren het zo in, dat wij het op die wijze maar moeten geloven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:36

@Ayasha, dat ben ik met je eens. Zoals ik ergens eerder ook al zei vind ik zeer voor ze spreken dat ze de stap hebben genomen om tegen de duitsegewoonte in een Nederlandse trainer te nemen en dan ook nog eens die in de duitse paardenwereld als aardsvijand nummer 1 beschouwd word. Ze zijn op de goede weg zowel Rath en Toot als alle andere mensen erom heen. Het besef is er denk ik ook bij hun dat ze het in het begin verkeerd aangepakt hebben en dat ze het veel intiemer hadden moeten houden.
Denk dat dat vooral bij veel mensen nog meespeelt.
Ben nog steeds geen fan van die combinatie en ik vind het gewoon nog niet goed gaan maar ben wel zo fair om te zeggen dat ze er wel alles aan doen.
Nu alleen nog duidelijker zijn met verklaringen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:41

@R12312, dat is zo. De media heeft een hele grote dikke vinger in de pap.
Buiten dat de media toen een aantal keer uitgenodigd is moet je ook alle merchandising niet vergeten he.
De teksten die daarop stonden waren zover ik me kan herinneren ook niet bepaald bescheiden te noemen.

Bovendien is de media natuurlijk niet alleen naar hun respectloos. Daar heb je als publiek persoon gewoon mee te dealen. Kan of wil je dat niet moet je wat anders gaan doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:44

tsja, dat kan ik met je eens zijn (het intiemer moeten houden) maar goed, je kan de tijd niet terug draaien dus daar nu nog over "vallen" is in mijn mening zinloos. :) Beetje kunnen loslaten zou veel reageerders niet misstaan. Accepteren dat die zwarte nu bij Rath is en niet meer terug naar Gal gaat (en nee, daar bedoel ik niet jou mee.) en die reacties die aan het penny-achtige grenzen word ik wel eens ongeduldig van. :)

Ik zal je een geheimpje vertellen; ik ben geen fan van Totilas dus ook niet van de combinatie met Rath (of Gal) maar dat is persoonlijke smaak. Dat dat dier objectief gezien een fantastisch paard is en dat beide ruiters meer rijkunst in hun kleine teen hebben dan ik in mijn hele lichaam, maakt nog niet dat ik het persé mooi MOET vinden. Betekent ook niet dat anderen het goed en mooi en prachtig moeten vinden met Rath. Maar zoals velen doen, stellen dat Rath niet kan rijden en Totilas zielig is en zijn welzijn niet voorop staat? Kóm op.. Dat is belachelijk.
Die dieren zijn inderdaad geld waard, ze zijn de bron van inkomsten van die ruiters. Tuurlijk worden die wel goed behandeld. En Rath heeft niet zoveel ervaring als Gal, maar stellen dat hij niet kan rijden zoals velen doen en gedaan hebben is gewoon belachelijk. Als hij het niet kan, wat doet 99.9% van bokt dan? Zijn die zo beroerd dat die best een hobbelpaard kopen ipv ooit nog op een levende te kruipen?
En dat is precies wat me stoort in deze topics.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:50

Dat begrijp ik.
Maar goed zo is het nou eenmaal en net zoals dat veel mensen moeten gaan accepteren dat Totilas nu bij Rath is zal er ook geaccepteerd moeten worden dat veel mensen dat nog niet kunnen.
Ik persoonlijk vind Rath geen fijne ruiter maar dat vind ik ook niet van Adelinde.

Wat in de docu bij mij opviel is dat Rath zijn hart niet bij Totilas ligt. En dat hoeft ook niet maar ik denk wel dat dat juist is wat Totilas nodig heeft om het onderste uit dr kan te halen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 22-08-14 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:51

Ja maar hem geen fijne ruiter vinden (of haar) is nog iets anders dan zeggen dat ie niet kan rijden. En dat heb ik ook vaak genoeg gelezen in de topics. Ik zie Gal niet graag rijden. Dat betekent niet dat ie niet kan rijden. Ik vind het gewoon niet mooi.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:55

Ik denk je dat niet zo precies moet nemen.
Mensen schrijven vaak dingen anders dan ze het eigenlijk bedoelen. Ook ik zou zomaar kunne zeggen van die en die kan niet rijden terwijl ik die persoon eigenlijk gewoon geen fijne ruiter vind.
Dat is iets wat in de volksmond natuurlijk makkelijk zo uitgedragen word. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat ook een verschil is tussen nederlands en vlaams.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:57

easygoing schreef:
Wat in de docu bij mij opviel is dat Rath zijn hart niet bij Totilas ligt. En dat hoeft ook niet maar ik denk wel dat dat juist is wat Totilas nodig heeft om het onderste uit dr kan te halen.

Maar dat is weer zo link, dat wordt door de documaker geinsinueerd, dus of dat waarheid is, weet je helemaal niet! Zo vond ik de gehele docu op een vreselijke penny achtige manier weergegeven. Met nogal wat insinuerende teksten die niemand hard kan maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:59

Tja dat kan idd maar ik kreeg dat ook bij het zien van Rath toen hij langs Totilas liep en hem buiten een schouderklopje verder negeerde.
De groom zie je daarintegen wel weer continu met hem in de weer maar daar hoeft hij dan weer niet mee te werken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:01

Overigens vond ik de hoefsmid wel heel duidelijk zijn mening, gevoel en ervaringen geven. En dat is nou niet iemand die niets met hen te maken heeft zeg maar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:07

easygoing schreef:
Tja dat kan idd maar ik kreeg dat ook bij het zien van Rath toen hij langs Totilas liep en hem buiten een schouderklopje verder negeerde.
De groom zie je daarintegen wel weer continu met hem in de weer maar daar hoeft hij dan weer niet mee te werken.

Heb bewust niet naar de documentaire gekeken, doe ik nog wel een keer maar dit gebeurt op elke grote sportstal. De topruiters hebben zoveel paarden te rijden dat de zorg er omheen op schouders van de grooms neerkomt. Anky, Edward enzenz zullen echt niet elke dag een uur quality penny time bij een paard doorbrengen buiten het rijden om. Tijd is geld, vooral voor deze mensen.
Die band krijgen ze door het rijden, ja dat kan, en dat is nu net waar Mar de afgelopen twee jaar met Toot net niet aan toe is gekomen. Ps had veel beter met het uitmelken van Totilas kunnen wachten tot na Rio. Maar het dier moest op twee fronten topprestaties leveren, dekken en GP. Dat kan maar zo teveel zijn geweest.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:10

Bigone, dat eerste begrijp ik maar denk dat dat wel de missing link is.
Verder ben ik het helemaal met je eens.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:12

Overigens zit ik nu even heel diep te graven maar volgens mij was het Anky met Bonfire of/en Salinero die ze altijd (of in ieder geval 9 van de 10 keer)zelf poetste en zadelde.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:41

Was gister op een wedstrijd waarbij er iemand op een gegeven moment grapte "iedereen die boven de 200 punten rijd word hierbij geselecteerd als reserve naar Normandië, Nederland komt namelijk mogelijk deelnemers te kort" :') Daar werd door een deelnemer weer heel droog op gereageerd "nee dat kan niet! Elk paard wat daar heen gaat blesseert, het is een vloek!" :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:48

easygoing schreef:
Overigens zit ik nu even heel diep te graven maar volgens mij was het Anky met Bonfire of/en Salinero die ze altijd (of in ieder geval 9 van de 10 keer)zelf poetste en zadelde.

Bonfire.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:27

easygoing schreef:

tja niet elke ruiter heeft daar simpelweg de tijd voor. Als je tien twaalf paarden moet rijden en moet lesgeven

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:35

Dus Undercover ook in de staak? Het is wel een rijtje idd met paarden van Edward..
we hebben een undercover iemand nodig, iemand van dichtbij, een lek..... :') :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:15

_San87_ schreef:
easygoing schreef:

Bonfire.

Maar die had ze ook al vanaf veulen, dacht ik, en die scheen nog wel redelijk lastig te zijn met anderen...

Maar inderdaad, de beste band krijg je door zelf volledig met je paard te werken... er is echter geen 1 t opruimer die daar de tijd voor heeft...

En Undercover is niet in de staak...
Dit is precies waar al die verhalen vandaan komen. Iemand haat iets uit het verleden naar voren en meteen denkt een ander die niet goed leest dat het om nu gaat...
Zo ging het van de week ook met dat bericht over Damon Hill die misschien verkocht zou worden...
in dat bericht wordt iets over Totilas verteld en meteen denkt iedereen dat Totilas te koop zou zijn... :n

Overigens, ik heb Totilas altijd een bijzonder paard gevonden... Ik ben alleen nooit fan geweest van hoe hij gereden werd... zoveel spektakel van voren en zo weinig van achter...
maar goed dat is een andere discussie...
Ik vond hem echter met Rath enorm verbeteren daarin... Ik snap alleen niet waarom die jongen zo onderuit geschoffeld moet worden...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:55

easygoing schreef:

Maar iedereen snapt toch hopelijk wel dat je in een documentaire precies die beelden eruit kunt kiezen die het punt dat je als maker wilt laten zien onderstrepen. Stel dat Rath vijf keer wel veel tijd heeft en de zesde keer niet en je laat dan alleen de zesde keer zien...

Iedereen die ooit Linsenhoff samen heeft gezien met Mathias Rath op een wedstrijd (zij is al jarenlang zijn wedstrijdgroom), zou het nooit maar dan ook nooit over een "boze stiefmoeder" hebben. Het is moeilijk om je een aardiger iemand voor te stellen. Voordat hij Totilas had vond ik ze altijd al zo schattig samen op wedstrijd. Je kunt met wat knip- en plakwerk iedereen zwart maken. Zien mensen echt niet hoe die docu was opgebouwd. Tot en met zo'n wat stijf militair Duits type als er een punt gemaakt wordt over de verschillende rijstijlen (klassiek versus LDR). Waarom niet Helen Langehanenberg getoond, zij is toch op dit moment de beste vertegenwoordiger van Duits klassiek en dus de tegenhanger van Edward Gal. Maar ja zo'n Pruisische man bevestigt wel wat lekkerder vooroordelen over Duitsers dan een leuke vlotte jonge vrouw.

Je kunt toch niet net doen alsof zo'n film echt de werkelijkheid of de dagelijkse gang van zaken weergeeft. Zo gaan ze op een gegeven moment in die film op zoek naar Totilas bij PS. En ze vinden hem niet wat ze heel vreemd vinden. Ik niet, want er was toen al lang bekend dat er een klein dekstation gemaakt is bij de familie Rath-Linsenhoff zodat Toot niet de hele tijd hoeft te verhuizen.

Het was een film en ook al heet het documentaire, de film is echt wel gemaakt om Nederlandse kijkers geboeid te houden en dan neem je het niet altijd even nauw met de werkelijkheid, zo gaat dat in medialand. Ik heb best wel met plezier gekeken maar ik moest ook wel lachen over de manier waarop alles neergezet werd.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat mensen niet zo selectief moeten zijn met hun kritische denkvermogen. Laat het eens vrolijk los op alles in plaats van 1 ruiter en 1 paard.

Er zijn trouwens wel heel erg veel afmeldingen voor de WEG, dat is jammer voor het evenement. En gezien het feit dat de eerste drie landen zich rechtstreeks plaatsen voor de Olympische spelen ga ik er vanuit dat alle paarden echt iets mankeren en dat er geen sprake is van andere redenen om niet te gaan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:09

easygoing schreef:

Edit: Hermelientje heeft al precies gezegd wat ik wilde zeggen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:32

Misschien zou het kunnen dat ik dat "gevoel" niet enkel door de docu heb.
Had het al veel eerder maar de docu heeft dat wel bevestigd.

Bijzonder ook dat iedereen het commentaar van de hoefsmid negeert. Hij heeft toch pittige kritiek gegeven over een van zijn klanten.
Dat is een directe insider.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 06:23

Hermelientje schreef:
easygoing schreef:

Maar iedereen snapt toch hopelijk wel dat je in een documentaire precies die beelden eruit kunt kiezen die het punt dat je als maker wilt laten zien onderstrepen. Stel dat Rath vijf keer wel veel tijd heeft en de zesde keer niet en je laat dan alleen de zesde keer zien...

Iedereen die ooit Linsenhoff samen heeft gezien met Mathias Rath op een wedstrijd (zij is al jarenlang zijn wedstrijdgroom), zou het nooit maar dan ook nooit over een "boze stiefmoeder" hebben. Het is moeilijk om je een aardiger iemand voor te stellen. Voordat hij Totilas had vond ik ze altijd al zo schattig samen op wedstrijd. Je kunt met wat knip- en plakwerk iedereen zwart maken. Zien mensen echt niet hoe die docu was opgebouwd. Tot en met zo'n wat stijf militair Duits type als er een punt gemaakt wordt over de verschillende rijstijlen (klassiek versus LDR). Waarom niet Helen Langehanenberg getoond, zij is toch op dit moment de beste vertegenwoordiger van Duits klassiek en dus de tegenhanger van Edward Gal. Maar ja zo'n Pruisische man bevestigt wel wat lekkerder vooroordelen over Duitsers dan een leuke vlotte jonge vrouw.

Je kunt toch niet net doen alsof zo'n film echt de werkelijkheid of de dagelijkse gang van zaken weergeeft. Zo gaan ze op een gegeven moment in die film op zoek naar Totilas bij PS. En ze vinden hem niet wat ze heel vreemd vinden. Ik niet, want er was toen al lang bekend dat er een klein dekstation gemaakt is bij de familie Rath-Linsenhoff zodat Toot niet de hele tijd hoeft te verhuizen.

Het was een film en ook al heet het documentaire, de film is echt wel gemaakt om Nederlandse kijkers geboeid te houden en dan neem je het niet altijd even nauw met de werkelijkheid, zo gaat dat in medialand. Ik heb best wel met plezier gekeken maar ik moest ook wel lachen over de manier waarop alles neergezet werd.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat mensen niet zo selectief moeten zijn met hun kritische denkvermogen. Laat het eens vrolijk los op alles in plaats van 1 ruiter en 1 paard.

Er zijn trouwens wel heel erg veel afmeldingen voor de WEG, dat is jammer voor het evenement. En gezien het feit dat de eerste drie landen zich rechtstreeks plaatsen voor de Olympische spelen ga ik er vanuit dat alle paarden echt iets mankeren en dat er geen sprake is van andere redenen om niet te gaan.

Mee eens...

Als er wordt gezegd dat een paard van de klep af is gegleden, zichzelf aantikt, een hoezeer heeft oid dan heeft het paard gewoon een peesblessure vaak ontstaan door te hard trainen...
Tjah, was de toon nog niet gezet voor die hele documentaire dan was de toon nu wel gezet...
Wat een oordelen zeg...

Ik heb de documentaire met smaak gekeken al voelde ik soms wat gal omhoog komen door al die smerige insinuaties.

Het erge is dat veel mensen dit geloven...
Tjah... Helaas...