Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:30

@Goya :yep :-)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:41

yenthle1998 schreef:
Jaa ze mag gelukkig bij mij blijven. In mijn profiel staan foto's. Bedoeling is ook dat ze bij mij blijft en hou contact met haar.
Nee ze was volgens elly kern gezond.. Wist wel dat ze 19 was, maar daar lig ik zeker niet wakker van.. Achteraf had ze een masker voor maanblindheid meegekregen. Dat is niet vermeld en ook niet bij ons aangegeven. Masker ook niet gezien. (Al staat ze met vliegendeken en masker in de wei)
Ben blij nu contact te hebben , weet nu ook dat ze niet weggegaan is door kwaaltjes

Nou ja gelukkig is het goed gekomen, ondanks dat het niet leuk is als je er net achter komt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:15

sasja0705 schreef:
@Goya :yep :-)

Wat leuk dat hij er nog steeds is! die gaat echt héél erg [gezond] oud worden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:34

Sees, ik snap jou quote op mijn bericht niet ? zolang mijn paard gewoon normaal kan bewegen en geen pijn heeft....en bij mij op pensioen kan, wat is er dan mis met aanhouden ? hij hoeft toch niet gelijk dood dan ? hij blijft bij mij tot hij aangeeft dat het genoeg is, waarom zou ik eerder afscheid nemen ?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:22

ThreeFingers schreef:
Sees schreef:
ElCamino, nou ja dat dus. Ik snap gewoon niet zo goed waarom een ouder dier met een gebrek per se nog een paar jaar door moet leven, het dier heeft toch een mooi leven gehad?

Werk jij in een bejaarden tehuis?

Een vraag die niets met het onderwerp te maken heeft?

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:41

Jeetje wat erg O.o
Verschrikkelijk zeg! Ik hoop dat mensen hun paarden terug vinden!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:57

Die vrouw moet gauw stoppen!
Ik ben daar 1 keer geweest met iemand die een pony wou kopen. Uiteindelijk niet de pony die ze zochten. Later een oude verzorgpony die tekoop stond en toen diegene kwam kijken bleek het haar te zijn maar toen wisten we nog niet dat ze zoiets deed Hij was bijna naar haar toe gegaan. De eigenaar is daar ook geweest en alles klonk heel leuk maar hij ging weg onder een contract en dat was toen oke de dag dat ze hem zou komen ophalen kon ze niet komen omdat de trailer 'kapot' was en daarna nooit meer wat gehoord. Gelukkig is de koop niet doorgegaan maar vreselijk voor de mensen die wel hun pony zo zijn kwijtgeraakt!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:29

Er was hier op bokt markt een tijdje terug ook een advertentie van een 4jarige haflinger merrie van haar, ik heb mn ouders gesmeekt maar gelukkig mocht ik toen nog geen pony en zijn we dus niet in de problemen gekomen.

Ik snap de quote van threefingers wel, het bejaardentehuis, als een oud vrouwtje van 86 een nierprobleem heeft of een ander gezondheidprobleem heeft laat je haar ook niet inslapen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:23

Mignonne, je moet paarden niet met mensen gaan vergelijken ;).

ElCamino, sorry ik heb helemaal niet meer gereageerd op wat jij zei. Ik was het dus met jou eens ;).

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:03

Het kan ook anders gaan, heb in 2003 van een toen wildvreemde vrouw voor mij, een paard geadopteerd, hij was toen 14,5 jaar, zij kon er te weinig mee, de ruin was opgenomen in het bwp stamboek, ze had er een net bedrag voor kunnen vragen.
Het paard is bij ons komen wonen heeft tot zijn 24,5 jaar geleefd, en is met liefde en met de nodige verzorging verzorgd, De vorige eigenares is nog steeds een kennis, ondanks dat het paard er niet meer is.

Ik moet toegeven dat ik vereerd was, dat iemand me zoveel vertrouwde door mij het paard te schenken. Dit was een paard dat niet de makkelijkste was, maar met veel oefenening en vertrouwen heb ik met dit paard 10 mooie jaren beleefd.

Zelf hebben wij een hafje gegund aan een meisje die haar al 3 jaar verzorgde. NIet altijd zijn mensen onbetrouwbaar.

Een geluk dat de social media er nu is, dat deze 'misbruiken' snel aan het licht komen en verspreid kunnen worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:15

Manadeluca maar als ik het goed begrijp waren beide paarden in jouw voorbeeld nog voor arbeid te gebruiken? Dat is echt wat anders dan een paard met gebrek aan iemand anders slijten :o.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:23

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:28

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:31

oeps, sorry dacht dat dit een ander topic was

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:33

yvonnedv schreef:

Je heb gelijk hoor,dit staat niet in deze OP,dit staat in dat andere topic in de OP hierover.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:34

yvonnedv schreef:

Sorry,bij mij ligt de oeps. Er zijn 2 topics met hetzelfde onderwerp. Het andere is dus wel naar aanleiding van die uitzending.:o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:35

Oppassen moet je altijd en oplichters heb je altijd. Maar niet alle mensen zijn oplichters! Mijn vriendin vangt ook oude en red paarden op die voor onder de € 100,-- per maand bij haar hun oude dag slijten. Ze doet er heel veel voor, beestjes staan in de kudde op 15 HA land. Ze ziet ze 's ochtends en 's avonds en verzorgt ze dan. Is er meer zorg nodig dan komen ze achter het huis te staan met vriendje in een kleiner weiland en dat gaat al jaren goed zonder problemen met de eigenaren. De dierenbescherming in Frankrijk weet haar graag en regelmatig te vinden, net als de dierenartsen.
Dus ja oppassen, maar nee niet alle mensen zijn onbetrouwbaar. De mensen blijven wel zelf eigenaar en betalen dus ook de medische kosten en over elke ingreep wordt overlegd. Evenals er geëuthanaseerd moet worden heeft de eigenaar altijd het laatste woord.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:57

pien_2010, kijk op zo'n manier zou ik eventueel ook nog wel overwegen een paard met pensioen te doen maar het gebeurt zó vaak (veel té vaak als je het mij vraagt) dat mensen hun oude/geblesseerde paard weg doen en er niks of nauwelijks meer voor willen betalen. Als je dat zelf al niet eens meer wil, hoe kun je dan verwachten dan een ander dat wel wil?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:57

Ff nieuw leven in blazen : in Duitsland zijn wat paarden op gedoken waar met passport en chip geknoeid is... allemaal zijn ze verkocht vanuit Swolgen (LI) door een Duitse mevrpuw die daat een manege huurde... wie weet,misschien op doe manier kunnen paarden terug gevonden worden, pb mij maar

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:01

Suzanne F. schreef:
Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.

Ben ik het niet mee eens. Als mijn paard komt te overlijden wil ik ook graag mijn plekje aan huis aanbieden aan iemand die stalling zoekt, omdat ik zelf niet nog een paard erbij wil kopen en ik mijn andere niet alleen wil laten staan. Wat ik dan zou bieden is 24/7 weidegang met een ander maatje. Niet iedereen is slecht, alleen jammer dat er vaak misbruik gemaakt wordt van mensen.. Alleen de dierenarts kosten zou ik niet betalen, maar ik hoef geen geld voor stalling.. Zou liever hebben dat iemand me af en toe mee helpt de poepies scheppen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:26

Voor mijn gevoel is eerder uitzondering dat zulke plekjes bestaan dan regel. En vaak zitten die plekjes ook al vol.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:30

sasja0705 schreef:
Ff nieuw leven in blazen : in Duitsland zijn wat paarden op gedoken waar met passport en chip geknoeid is... allemaal zijn ze verkocht vanuit Swolgen (LI) door een Duitse mevrpuw die daat een manege huurde... wie weet,misschien op doe manier kunnen paarden terug gevonden worden, pb mij maar

Ik heb mijzelf even gequoted :-)
Het gaat dus om paarden met Nederlandse (!) chip, die door deze mevrouw (zij is ondertussen veroordeeld voor 3 jaar ) aan Duitse klanten als rij/sportpaarden verkocht werden... en er worden nu de "oude" baasjes gezocht die hun paard bij haar( of er voor bij iemand anders, die ze doorverkocht ) voor een goede oude dag gelaten hadden...