Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:01

En wat is daar dan weer verkeerd aan in deze crisis-tijden?

Leven en laten leven, de een doet het zus, de ander zo.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:17

Wat kunnen mensen hier toch zeuren om niks. Grappig hoe men elkaar weet te vinden in gezamenlijk gemopper.
Typisch forumgedrag, lekker anoniem hakken met z'n allen.

Fijn dat de hengst een goed adres heeft gevonden. Veel geluk met hem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:18

Ik geef slechts mijn mening, niets meer niets minder; het is ook een discussieforum immers en geen ja en amen forum :)
Men kan ook gewoon respecteren dat er anderen het niet zo'n geweldig tof idee vinden. Dat is immers ook leven en laat leven :)

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:34

Hoe meer iets in de media komt, hoe minder je het moet geloven en nooit geld geven, dat verdwijnt altijd in de verkeerde zakken. Castratie is een fooi vergeleken met onderhoudskosten van een jong paard, voer, ontworming, enting enzovoorts.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:23

dees_daan schreef:
farahdiba46 schreef:
Ik vind het fantastisch dat het beestje naar een fijnbaasje gaat. Dit is toch een forum voor de PaardenLIEFHEBBER? I k merk van dat liefhebben maar weinig hier.....Iedereen die zijn best doet om iets goeds te doen, wordt hier direct de grond ingeboort want een dier "redden" is zielig? Volgens mij is dit gewoon een onverzorgd hengsje van een of andere boer die er nooit naar om keek en nu hopelijk kan meemaken dat mensen ook goed kunnen zijn. Je zal maar in handen komen van zo' boer als dier......je hele leven preventief voor de kop gerost worden omdat je hengst bent en komop hier iedereen weet dat het zo gaat met"waardeloze" jonge hengsten en de enige reden waarom hij er nu nog is, is omdat de eigenaar hem niet te pakken kreeg om de wagen in te rammen voor verkoop in utrecht.

Wat een vooroordelen.. Deze hengst stond in een natuurgebied, dus tenzij de boer elke week langs kwam om hem 'voor z'n kop te rossen' lijkt me dit sterk overdreven.

Niks vooroordelen, zo gaat het met hengsten, zelfs hier een paardenforum staat men te dringen om te roepen hoe gevaarlijk zo'n hengst wel niet is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:25

Lees je wel farahdiba, of ben je gestopt na de eerste zin? De hengst stond in een natuurgebied... Had geen contact met mensen dus er was niemand om hem "voor zijn kop te rossen"...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:27

vuurneon schreef:
Ik geef slechts mijn mening, niets meer niets minder; het is ook een discussieforum immers en geen ja en amen forum :)
Men kan ook gewoon respecteren dat er anderen het niet zo'n geweldig tof idee vinden. Dat is immers ook leven en laat leven :)

Dat moeten sommige gebruikers nog steeds een keer leren vrees ik. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:33

Dees schreef:
Stichtingen kopen hun paarden liever voor veel te veel geld op veilingen :D

oja dat was ook wel een hele lange topic geworden.. allemaal (oude en deels slechtere) paarden voor mega bedragen toen gekocht door die stichtingen..

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:49

Even om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Wij hebben het paard overgenomen. En houden de volgers op onze website op de hoogte. Dit zijn mensen die allemaal ons kennen en of klant zijn. Dus de donaties die wij bedoelen is niet voor de hele wereld. Wij delen dit alleen met onze eigen volgers. Ik heb wel geld om alles te betalen, ze deden alleen een inzamelingsactie om het geld dat ik heb gebruikt voor een deel aan de trouwerij bestemd was. We verplichten niemand iets en zijn geen arme sloebers. Maar ik heb veel geld voor Django neergelegd wat je kan vergelijken met de halve bruuloft, dit was de enigste reden dat ze me wouden helpen. En nogmaals dit wordt gedeeld met volgers van Ginnys Horse Ranch. Maar jeetje wat gaat dit ver zeg, wordt zelfs snachts gebeld en gesmst. Ik vind het wel best wat iedereen denkt... wij weten wat we doen. En met of zonder donatie kunnen we voor het dier zorgen, het was lief bedoelt van iedereen om mij wat terug te geven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:19

Halve bruiloft voor een twee jarige hengst?
Zijn die trouwerijen tegenwoordig zo duur of ben je een poot uitgetrokken?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:12

Wat een geweldige dierenliefhebbers hier op het topic zeg, misselijk makend!!! Liever het paard een kogel door zijn kop dan dat hij bij iemand terecht komt die de gore rotlef heeft om donaties te vragen en dan ook nog durven zeggen.....WAT IS ER ZO ERG AAN ALS HIJ AFGEKNALD WORDT? HEEFT PAARD GEEN ERG IN!!! Stelletje wereldverbeteraars!

Wat kan het jullie nou schelen of er mensen zijn die willen doneren, komt toch niet uit jullie knip zeker ? Ik ben werkelijk waar ernstig verbaasd over de reactie's hier, kortzichigheid ten top. :r

Ga lekker door met conclusies trekken en (ver)oordelen terwijl je de helft van het verhaal niet kent, bah wat een zielig gedrag.

En nee, ik ken het paard niet en de koper van het paard niet, net als de meeste van jullie maar schaam me als soortgenoot voor zulke stompzinnige reacties. :oo SCHAAM JULLIE !!!!!!

Excuses voor wat hier op dit topic gebeurt, veel succes met bijschaven van jullie projectje, gaat vast goed komen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:18

Bassenqua schreef:
Wat een geweldige dierenliefhebbers hier op het topic zeg, misselijk makend!!! Liever het paard een kogel door zijn kop dan dat hij bij iemand terecht komt die de gore rotlef heeft om donaties te vragen en dan ook nog durven zeggen.....WAT IS ER ZO ERG AAN ALS HIJ AFGEKNALD WORDT? HEEFT PAARD GEEN ERG IN!!! Stelletje wereldverbeteraars!

Wat kan het jullie nou schelen of er mensen zijn die willen doneren, komt toch niet uit jullie knip zeker ? Ik ben werkelijk waar ernstig verbaasd over de reactie's hier, kortzichigheid ten top. :r

Ga lekker door met conclusies trekken en (ver)oordelen terwijl je de helft van het verhaal niet kent, bah wat een zielig gedrag.

En nee, ik ken het paard niet en de koper van het paard niet, net als de meeste van jullie maar schaam me als soortgenoot voor zulke stompzinnige reacties. :oo SCHAAM JULLIE !!!!!!

Excuses voor wat hier op dit topic gebeurt, veel succes met bijschaven van jullie projectje, gaat vast goed komen.

Helemaal mee eens. Lekker oordelen vanachter je pc..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:19

Nee bedankt, geen behoefte om me te schamen voor realisme.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:25

Iemand nog geinteresseerd in mijn uitleg hier boven. Mensen deden deze actie uit aardigheid om mij wat terug te geven dus niet omdat ik geen geld heb voor het paard. Ik ben gek dat ik t nog uitleg. Succes met de discussie. Ik ben er klaar mee gestalkt te worden op me telefoon tot diep in de nacht!! Ik weet hoe t zit en we delen t bericht over donaties met onze vrienden van de ginnys horse ranch pagina. Verder nergens dus laat ons aub met rust!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:34

Bassenqua schreef:

Toch zijn al die berichten netter geformuleerd dan jou bericht :)

Dat je gestalkt word is natuurlijk niet normaal, als je gesmst word heb je een nummer toch? Misschien kan je daar wat mee?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:41

Dat de TS nu lastig gevallen wordt is natuurlijk ook niet goed te praten :n
Ik krijg nu ook het idee dat de inzamelingsactie niet iets is wat TS zelf gestart is en door anderen opgezet is om TS te helpen.
Nu ik heb bericht nog een keer lees kun je dat ook wel lezen.

Maar TS, hoezo heb je veel geld voor het paard neergelegd? Je hebt toch niet meer dan de slachtprijs betaald mag ik hopen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:43

Hoe komen ze aan je nummer dan?
Aangifte doen bij de politie. Dan kan je de nummers laten blokkeren volgens mij

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:43

Als het paard een halve bruiloft heeft gekost heb ik hier ook nog wel een leuk hengstje staan :P

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:28

Hallo,

Ik heb veel meer dan slachtprijs neergelegd.. waarom? Omdat de handelaar eigenlijk niet meer wou verkopen omdat ie woedend was op iedereen en alles. Hij zei de hengst is 900 waard bij de slacht. Terwijl ieder mens weet dat t tussen 300 en 400 ligt.... maar de enige kans om de hengst te redden was niet zeuren en doen alsof je van niks weet. Wij waren de enigste uit de buurt waar hij nog geen ruzie mee had gemaakt.... dus we moesten vriendelijk blijven. Ik heb zoveel neergelegd omdat ik zeker wist dat de hengst nog een hele toekomst voor zich heeft.... daarom wouden mensen mij helpen met wat geld terug krijgen....maar dit is alleen met vrienden van ginnys horse ranch gedeeld. En ik blijf nummers blokkeren. Vind het te gek voor woorden. En ja er gaan elke dag paarden naar de slacht....maar dat is niet voor mijn neus. Dit paard zou naast onze deur in de wei gedood worden. En ik zag hoe t paard was en zag hoe een buurmeisje t paard een appel gaf en vond het de moeite waard. Ik vind het erg jammer dat mensen zo denken...na 10000 x uitleg.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:31

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:30

Dat een dier gered wordt op deze wijze gebeurt vaker, alleen hoop ik wel dat het gedoneerde geld goed terecht komt. Hypocriet vind ik dat halve wereld ergens over valt en er zoveel dieren zijn die zinloos gedood worden en dan druk ik het nog zachtjes uit. Ik heb ook 1000 euro betaald voor mijn oude ruin van 22 jaar welke 3x gestolen was en doorverhandeld. Politie doet niets, maar heb hem sinds hij 2 weken oud is en is bij mijn vorige paarden in de wei geboren. Ik kon aantonen dat het mijn paard was en binnen 24 uur had ik hem terug en hij loopt nog prima. Een mooie jonge hengst is best wel wat waard. Ik heb meegemaakt dat mensen vele duizenden euro's betalen voor een oud afgekeurd paard, waar ze nooit meer op kunnen rijden. Opgelicht door handelaren, maar paard heeft na een ellendig leven een mooie oude dag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:33

Stalken is natuurlijk van de gekken. Dat zou niet mogen gebeuren.
Maar dat je (te) veel geld hebt betaald voor de hengst ben je toch zelf bij? Je eigen keus..

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:36

Red je een paard, krijg je stalkers, we leven in een omgekeerde wereld. Misschien een betaald nummer nemen zo'n 900, levert dat ook nog geld op?! Succes met de hengst en stalkers zijn losers.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:42

Cayenne schreef:
Stalken is natuurlijk van de gekken. Dat zou niet mogen gebeuren.
Maar dat je (te) veel geld hebt betaald voor de hengst ben je toch zelf bij? Je eigen keus..

Ja, dat was haar eigen keuze...en het was de keuze van anderen, niet haarzelf, om nu donaties in te zamelen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:45

En net zoals men mag zeggen dat stalken van de gekken is, mag men zeggen dat men vindt dat nu donaties inzamelen schandalig is.