"Heb ik de kleinste falabella?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:00

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:02

Furrow schreef:
gohya schreef:
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... -kleinste/

Kunnen jullie [België en Duitsland] het nu wel zien? dat filmpje.

Nee helaas niet, maar toch top van je!
Toch iemand die reageert _/-\o_

Graag gedaan hoor. Jammer dat het nog niet te zien is.

dravergekkie,ze willen dat filmpje graag zien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:18

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:23

Woogy schreef:
Dus nu is het hip om een obese dwerg te hebben?

Jeetje mina.. wat er bij mij te binnen schoot. Verschrikkelijk!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:31

savagegarden schreef:
al die opmerkingen zoals al eerder geplaatst: Pony is waarschijnlijk zo dik omdat de ingewanden het normale formaat hebben.. zie=> http://www.bokt.nl/wiki/Dwerggroei

Eerst zeiken en dan kijken wat een loze opmerkingen allemaal weer....

Je ziet toch duidelijk dat het veel te vet is of de organen nou de normale formaat heeft of niet op een te kleine lijf.

En daarbij loopt het verschrikkelijk beroerd.

Dus terecht dat er hierover opmerkingen gemaakt worden.

quadripes

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:41

Wat ik niet begrijp is dat mensen denken voor enkele tientallen of zelfs honderden euro's een falabella te kunnen kopen.

Die dieren zijn gemiddeld paar duizend euro waard. En die worden echt niet zonder papier gefokt en dan op een paardenmarkt verhandeld.

http://www.falabellacheval.com/falabella-colt-for-sale

Daarbij zijn ook onder de shetlandfokkers die ik ken genoeg mensen die niet zonder papier fokken en vrijwel alleen maar op 'bestelling' fokken, zodat de veulens ook weer goed terecht komen. En die zijn dan ook niet te koop voor enkele tientjes.

Goedgefokte paarden en pony's zijn niet goedkoop en worden niet zo maar weggedaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:44

quadripes schreef:
Wat ik niet begrijp is dat mensen denken voor enkele tientallen of zelfs honderden euro's een falabella te kunnen kopen.

Die dieren zijn gemiddeld paar duizend euro waard. En die worden echt niet zonder papier gefokt en dan op een paardenmarkt verhandeld.

Daarbij zijn ook onder de shetlandfokkers die ik ken genoeg mensen die niet zonder papier fokken en vrijwel alleen maar op 'bestelling' fokken, zodat de veulens ook weer goed terecht komen. En die zijn dan ook niet te koop voor enkele tientjes.

Goedgefokte paarden en pony's zijn niet goedkoop en worden niet zo maar weggedaan.

Zo denk ik er ook over.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:10

omdat je van een filmpje zoveel kan aflezen... :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:26

Vind het wel netjes dat iedereen hier vet kan zien.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:29

quadripes schreef:

Dwerg falabellas daarentegen zijn geen duizenden euros waard...

Van alle minirassen, ongeacht de marktwaarde (of die veulentjes op die site nou echt die duizenden euros waard zijn tja. :') ) komen dwergjes zolang testen nog geen common practice is. En veel fokkers kunnen het niet over hun hart verkrijgen die meteen naar de regenboogbrug te sturen, waardoor ze soms via de achterdeur op de markt belanden.

Niet alleen dwergjes, als die fala hengstveulentjes in jouw link hun geld niet opbrengen is ook de vraag maar waar ze eindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:50

Als ze via de achterdeur alsnog op de markt belanden hou je het probleem nog steeds in stand.
Wat ik uit info heb gehaald is het dwerg gen flink aanwezig en zijn er, no offence naar de goeden, fokkers die vrolijk verder gaan onder het mom ik heb er nog geen gehad dus het valt wel mee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:58

Morganlefay ben benieuwd waar jij je info weghaalt, ik wil die ook wel graag. :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:07

Aah die is wel erg dik. Loopt ook erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:27

randalinpony schreef:
Morganlefay ben benieuwd waar jij je info weghaalt, ik wil die ook wel graag. :)

Zoekfunctie gebruiken over dwerggroei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:31

randalinpony schreef:

[SMP] Dwerggroei en fokkerij

savagegarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:06

Quote "Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen."

Overgewicht ik vraag het me af, denken jullie nu echt dat deze mevrouw de publiciteit zou opzoeken als ze met dit dier niet onder directe controle van een veearts staat e.d. Iedereen heeft zijn mening maar je zou het ook als leuk initiatief kunnen zien i.p.v. alleen maar kritiek uiten.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:27

Morganlefay schreef:
Als ze via de achterdeur alsnog op de markt belanden hou je het probleem nog steeds in stand.

Je houd het alleen in stand als je er ook daadwerkelijk mee fokt ,een homozygote dwerg zal altijd een drager geven ,en als je er mee fokt op een heterozygote merrie 75% kans op een dwerg

Daarnaast zijn er ook mensen die een dwergje opnemen ,en op de hoogte zijn van waar ze mee bezig zijn en doen hun best om dit dier nog een goed waardig leven te geven voor zo lang als het duurt

Ik vind het storend dat die mevrouw uit het filmpje op deze manier de publiciteit op zoekt ,ze zal ongetwijfeld goed voor het diertje zorgen ,maar ik had haar graag wat duidelijker gezien over het stuk dat het een dwerg is en welke problemen dit met zich meebrengt ,nu is ze alleen maar op zoek naar een nog kleiner paardje

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:44

Morganlefay schreef:
randalinpony schreef:

[SMP] Dwerggroei en fokkerij

Tja dat topic ken ik. :D

Alleen ik vind de uitspraken over dat het dwerggen 'flink aanwezig is' voorbarig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:23

Dat laat ik in het midden, weet ook dat het Vosgen bij de Friezen not done is, maar ben bang dat ze op een kwaaie dag zichzelf voor hun hoofd kunnen slaan vanwege de smalle genenpoel.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:30

Wat loopt de shetlander raar?

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:35

waldo199 schreef:

*zucht*

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:09

waldo199 schreef:

Het is een idee om eerst even alles te lezen voor je een reactie plaatst. Dan had je geweten waarom hij zo raar loopt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:40

Morganlefay schreef:
Dat laat ik in het midden, weet ook dat het Vosgen bij de Friezen not done is, maar ben bang dat ze op een kwaaie dag zichzelf voor hun hoofd kunnen slaan vanwege de smalle genenpoel.

Als je je zo goed inleest over alles, dan weet je dat de Friezen nu getest kunnen worden op het gen. En dat dit bij de nieuwe hengsten al standaard wordt gedaan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:41

Vind het spijtig dat deze mevrouw zo aandacht vraagt met een dwergje. Maar ook het guinness book of records heeft hier fout aan door dwergen te accepteren als kleinste paardje ter wereld. Die titel zouden ze ook moeten veranderen naar een gezonde kleine pony zodat mensen ook geen dwerg willen. Er zijn zat gezonde kleine pony's die volgroeid zijn.

De dag dat er bij mij een dwerg geboren wordt (zou enkel dit jaar kunnen want mijn pony's gaan getest worden) wordt die meteen ingeslapen. Wil het diertje geen leed bezorgen in zijn of haar verdere leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:43

FriesWytske schreef:
Morganlefay schreef:

Als je je zo goed inleest over alles, dan weet je dat de Friezen nu getest kunnen worden op het gen. En dat dit bij de nieuwe hengsten al standaard wordt gedaan.

Ga je me nu vertellen dat het vosgen bewaard blijft??