Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:20

Dat zou het zoekgebied verkleinen en ik ben van mening dat dat juist een afleidingsmanoeuvre kan zijn. Dit soort zieke mensen zijn wel erg geraffineerd en je weet maar nooit hoe lang ze plannen om dit soort afgrijselijke dingen te doen. Die stok zegt mij dus niets, wel het gebied waarin zij/hij opereert. Iets zegt mij nog steeds dat de dader best een vrouw kan zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:21

nou ik vind het niet lijken op een schildersstok :+ daar moet een stofje om zitten ( en afschroefbaar? ) het is exact die bezemsteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:37

_Cher schreef:
Ik heb de pagina ook al eens gerapporteerd en nog vele anderen.. Maar helaas blijft deze gewoon bestaan.
Opzich heb ik er geen last van, maar er kunnen natuurlijk wel mensen op rare gedachten gebracht worden.

Denk je serieus dat mensen door het zien van zo'n Facebookpagina zulke dingen gaan doen?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:47

HOE kan iemand dit doen? Dit is ziek..

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:57

Ik hoop niet dat we nu allemaal spoken gaan zien. Maar ik hoorde vandaag op stal dat er al vaker als een keer iemand op onze stal rondhangt zonder aan te kunnen geven waarom... Allemaal wel verdacht nu in deze tijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:59

Even voor de duidelijkheid: bedoelen jullie nou deze Facebookpagina? https://www.facebook.com/ikhaatpaarden
Want dan hebben we het over dezelfde.
Of bedoelen jullie een andere, die wel enorm schokkend is?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:12

Ja die bedoelen ze hier, over welke heb jij het?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:16

Hopelijk wordt die hufter of hufters gepakt.

Mijn paard is ook toegetakeld door iemand, weet precies wie maar geen harde bewijzen. Was hem tot twee keer toe bijna kwijt geraakt. Maar door snel handelen is hij nog steeds bij mij, waarvoor ik heel dankbaar ben.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:31

melody7 schreef:

Ja, ook die. Ik kan niet ontkennen dat ik bij sommige dingen echt moest lachen. Vooral dat paarden, tot in het absurde, overal de schuld van krijgen. _O- Alleen de grappen over aids en Hitler slaan bij mij niet zo aan. -O-
maar goed, ik dacht: straks schrijf ik dat op, terwijl de rest het over een hele andere, zeer gruwelijke pagina heeft ofzo. Dus ik wilde even checken of nu echt deze pagina bedoeld werd.
Nee, ik denk niet dat zo'n site gemaakt is door een paardenbeul. En ik denk ook niet dat het broeinest is van paardenbeulen. :') Laat staan dat mensen na het bekijken van die site opeens een mes in een paard zetten.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:58

safina schreef:
melody7 schreef:

Ja, ook die. Ik kan niet ontkennen dat ik bij sommige dingen echt moest lachen. Vooral dat paarden, tot in het absurde, overal de schuld van krijgen. _O- Alleen de grappen over aids en Hitler slaan bij mij niet zo aan. -O-
maar goed, ik dacht: straks schrijf ik dat op, terwijl de rest het over een hele andere, zeer gruwelijke pagina heeft ofzo. Dus ik wilde even checken of nu echt deze pagina bedoeld werd.
Nee, ik denk niet dat zo'n site gemaakt is door een paardenbeul. En ik denk ook niet dat het broeinest is van paardenbeulen. :') Laat staan dat mensen na het bekijken van die site opeens een mes in een paard zetten.

Die plaatjes deden mij ook niet veel totdat ik het bericht las. En de combinatie daarvan..... Heb je ook gelezen waarom die paarden haat? Dat is verontrustend en ziekelijk.... Ook al is het een grapje.
Mensen worden zeker opgejut door zulke sites als ze die gevoelens hebben. Dan zien ze dat ze niet alleen staan in die gevoelens omdat het wordt toegejuigd. Daardoor zullen ze zich sterker voelen en zeker hun fantasieen/frustraties uiten....

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:40

Vind het maar een vreemde pagina, weet alleen niet echt of het serieus genomen moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:56

Carrotcake schreef:
Heb je ook gelezen waarom die paarden haat? Dat is verontrustend en ziekelijk.... Ook al is het een grapje.

Ja, dat heb ik gelezen. Van boer Gerrits toch? Dat is een behoorlijk ziek grapje. Zou Hans Teeuwen achter die website zitten? :')

Maar goed, over humor kan je dus twisten. Het topic ging niet over het al dan niet grappig zijn van een Facbookpagina, maar over een of meerdere personen die paarden op een gruwelijke wijze toetakelen. Geloof me, mensen die dat doen zijn waarschijnlijk zo gestoord, (seksueel) gefrustreerd en zitten zo vol opgekropte woede, daar komt geen humor meer aan te pas. Die verzinnen geen berichtjes waarin ze paarden de schuld geven van de opwarming van de aarde en de vertragingen bij de NS, en knutselen geen foto's waarop Sinterklaas rijdt op een marmot.
Als ze überhaupt de behoefte hebben om op internet uiting te geven aan hun frustratie, dan zien die berichten / websites er heel anders uit. En er is in de donkere krochten van het world wide web genoeg te vinden dat gestoorde en zieke mensen kan inspireren tot gruwelijke dingen. Maar dan moet je denk ik toch gaan denken aan materiaal dat serieus overkomt. Die mensen zijn serieus agressief, boos, sadistisch, seksueel gefrustreerd en/of verongelijkt. Die maken daar geen grappen over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:59

Zulke sites kunnen zeker paardenbeulen opzwepen.
Wie had ooit gedacht dat twee twaalfjarige meisjes hun vriendin zouden willen doodsteken naar aanleiding van Slenderman?
Ik denk dat internet meer macht heeft dan je denkt in dergelijke gevallen. Natuurlijk zal niet van de ene op de andere dag een doodgewoon iemand veranderen in een moordzieke paardenbeul na het bekijken van zo een pagina. Maar een labiel persoon met een stoornis die al iets tegen paarden heeft en wiens haat dan gevoed wordt op dergelijke websites, dat vind ik een heel plausibele aanname. Ook de prentjes vind ik niet kunnen. Een gespiest paard, een paard dat doormidden wordt gesneden,... moeten we dat echt allemaal onder de mantel der humor verbergen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:12

Ik geloof niet dat die FB site er iets mee te maken heeft,dat zijn gewoon aandacht zoekers.
Zieke mensen die schreeuwen om aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:59

Gini schreef:
Maar een labiel persoon met een stoornis die al iets tegen paarden heeft en wiens haat dan gevoed wordt op dergelijke websites, dat vind ik een heel plausibele aanname.

Tsja, er zijn blijkbaar mensen die zo'n Facebookpagina als serieus opvatten. Hier dus ook.

Ik denk dat er altijd sprake is van onderliggende woede, frustratie of (seksuele) drang. Dat komt niet door zo'n pagina,die was er al en komt vroeg of laat naar buiten. En het vervolgens de vraag of die pagina maakt dat iemand voor paarden kiest als slachtoffer. Ik denk dat de keuze voor paarden niet zozeer voortkomt uit zo'n pagina, maar eerder uit
- bekendheid met de dieren (dan komt een paard eerder als optie in iemands gedachten op en bekendheid met paarden maakt ook dat je het dier kunt hanteren tijdens de daad)
- dat de kans op herkenning klein is (paarden geven geen signalementen en compositietekeningen)
- dat ze makkelijk benaderbaar zijn (een hert of een kat vangen is toch lastiger),
- de dader kan ze makkelijk benaderen zonder betrapt te worden (staan op een vrij toegankelijke plaats als wei of een stal, met goede vluchtmogelijkheden)
- wellicht geeft het toetakelen van een groot dier een extra gevoel van macht en biedt het meer mogelijkheden om agressie te uiten (heel cru gezegd: op een konijn kan je niet zo tekeer gaan met een mes)
- seksuele voorkeur voor paarden (hoe weerzinwekkend ook, er bestaan mensen die dat hebben. De beul van Twente was bijvoorbeeld bijzonder gefascineerd door genitaliën van dieren)

Wat dat betreft is de kans dat de dader op het idee gebracht wordt door deze facebooksite net zo groot als door elke andere willekeurige foto van een paard op internet.

En ja, tuurlijk begint de drang naar dit soort daden waarschijnlijk met een relatief onschuldige trigger, die in de loop van de tijd uitgroeit tot een ziekelijke drang. Maar moeten Facebookpagina's als deze dan maar verboden worden? Hoe ver wil je gaan? Een verbod op Angry Birds omdat mensen daardoor vogeltjes kunnen gaan afschieten met een katapult? :')

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:34

Jet schreef:
[quote=
Jet schreef:
Die steel is dus ook te koop bij Blokker zag ik, ook in Nederland. Dat is hem wel in elk geval, hopelijk heeft iemand dat in elk geval aan de politie doorgegeven.

bron is de polietie.

Dat zeg jij nou, maar bij nu.nl kwam ik dit erover tegen:
Citaat:
De politie vond eerder bij een paardenstal een stanleymes en elders een bijzondere stok, waarvan tv-kijkers meldden dat het om een zogenoemde schildersstok gaat. Kunstschilders gebruiken zo'n stok.

Heel iets anders dus dan een bezemsteel van Knox die bij Blokker te koop is.

Ik weet niet over welke facebookpagina jullie het hebben, maar hij zal ongetwijfeld ziek zijn.[/quote]

Sorry. Ik vind mijn bron wel iets geloofwaardiger dan nu.nl maar dat ik mijn mening :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:36

Wat een ontzettend naar verhaal is dit.. Ik hoop echt dat ze snel de dader(s) kunnen pakken.
Je moet toch wel echt ziek in je hoofd zijn om zoiets te doen.

Denk niet dat die facebook pagina er iets mee te maken heeft trouwens.. Het ziet er nogal dom en amateuristisch uit.. 2 van mn facebookvrienden hebben die pagina geliked en dat zijn allebei paardenmeisjes :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:45

Jumerenik, ik weet even niet wat je bedoet hoor. Ik denk zelf dat het dus eerder een bezemstaal is die blij Blokker te koop is, dan een schildersstok. Mijn vraag is/was dan ook of dat al is doorgegeven aan de politie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:27

safina schreef:
En ja, tuurlijk begint de drang naar dit soort daden waarschijnlijk met een relatief onschuldige trigger, die in de loop van de tijd uitgroeit tot een ziekelijke drang. Maar moeten Facebookpagina's als deze dan maar verboden worden? Hoe ver wil je gaan? Een verbod op Angry Birds omdat mensen daardoor vogeltjes kunnen gaan afschieten met een katapult? :')

Iedere Facebookpagina die begint met 'ik haat' of 'haat aan' mag van mij inderdaad verboden worden. Haat vind ik een heel sterk woord dat niet zomaar gebruikt zou mogen worden, misschien ben ik daar dan weer de enige in? Maar goed, dat is ook niet de discussie.

Met de rest van je bericht ben ik het eens.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:16

Jet schreef:
Jumerenik, ik weet even niet wat je bedoet hoor. Ik denk zelf dat het dus eerder een bezemstaal is die blij Blokker te koop is, dan een schildersstok. Mijn vraag is/was dan ook of dat al is doorgegeven aan de politie.

nou ik heb het van de polite gehoord, dus ik denk van wel :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:24

Grapjas, heb je nu van de politie gehoord dat het een bezemsteel is of dat het een schildersstok is? :D .
Inmiddels is er volgens mij op de site van opsporing verzocht een stukje aan dat deel van het bericht toegevoegd, ze vermoeden dat het een bezemsteel is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:37

Vermoeden? ik dacht dat ze het zeker wisten?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:43

Van de site van Opsporing Verzocht:

Citaat:
Stok
Er is onder meer op een locatie waar een mishandeling is gepleegd een stok gevonden waarvan de politie denkt dat deze van de dader kan zijn en mogelijk per ongeluk is achtergelaten. Het is een stok van 1 meter 30 lang. De stok is zeer waarschijnlijk bedoeld als bezemsteel. Opmerkelijk is de ronde knop en de metalen ring aan het uiteinde. De politie wil heel graag weten wie zo’n soort stok herkent, kwijt is of kan koppelen aan iemand.

Zeer waarschijnlijk is bij mij vermoeden... Niet zeker weten. Ik heb het maar gemeld via het formulier dat je op die site kan aanklikken..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:18

Jet schreef:
Grapjas, heb je nu van de politie gehoord dat het een bezemsteel is of dat het een schildersstok is? :D .
Inmiddels is er volgens mij op de site van opsporing verzocht een stukje aan dat deel van het bericht toegevoegd, ze vermoeden dat het een bezemsteel is.

IK heb nooit gezegt dat het een schilderstok is hoor!!

ik zie het al er is wat mis gegaan met het quoten. ik schreef niet dat het een schilderstok was. ik reageerde daar alleen op. dar is het mis gegaan denk ik :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-06-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.