Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:58

mylittlejoy schreef:
janderegelaa schreef:
Hij heeft hem alleen niet zelf ingereden.

Wel eens bedacht dat Totilas misschien niet meer te rijden is juíst omdat hij bij Edward vandaan komt? Daar zijn meer voorbeelden van zoals Lingh. Niet persé als een aanval maar iedereen die iets van trainen snapt kan zien dat de training heel specifiek is.

Maar zijn die paarden dan niet te rijden doordat ze zo specifiek getraind zijn, of is die training zo specifiek omdat die paarden anders niet te rijden zijn (of in ieder geval niet tot dat niveau zijn te brengen)?

De training is heel specifiek en -ik geef er geen waarde oordeel aan- niet zomaar door een ander ook zo te trainen. Wat dat betreft had Rath beter bij EG kunnen gaan trainen dan bij Sjef.

easygoing

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:04

Ik blijf erbij dat wanneer ze niet zoveel blahblah gehad hadden er nu al veel meer rust in de tent was geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:06

janderegelaa schreef:
De training is heel specifiek en -ik geef er geen waarde oordeel aan- niet zomaar door een ander ook zo te trainen. Wat dat betreft had Rath beter bij EG kunnen gaan trainen dan bij Sjef.

Dat wilde Rath wel (tips) maar EG niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:13

Ayasha schreef:
Gini schreef:

Zodra de kans bestaat dat een Nederlands toppaard niet meer door een Nederlandse ruiter gereden zou worden, staat paardenliefhebbend Nederland op zijn kop.
London haal ik aan omdat daar de eventuele buitenlandse ruiters die met London zouden gaan lopen al neer getrapt werden nog voordat het dier daadwerkelijk verkocht was.

Dat is doodnormaal hoor, daar niet van, als het Belgisch is doe ik net hetzelfde (al zie ik Cadjanine liever onder Rodrigo Pessoa dan onder Van Paesschen, maar goed). Maar ik leef niet in de illusie dat de reacties op Rath anders waren geweest als ze van Totilas een leerpaard hadden gemaakt.

Doodnormaal? -O-

Niet dan? O:)
Als Vigo d'Arsouilles ten tijde van zijn succesperiode verkocht zou geweest zijn, dan had ik toch wel een heibel gemaakt. Waarschijnlijk binnensmonds, maar een heibel zou het zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:33

Onsportief vooral... Maar goed, dat lijkt inderdaad "normaal" in de paardensport. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:41

Ayasha schreef:
Onsportief vooral... Maar goed, dat lijkt inderdaad "normaal" in de paardensport. :)

Nee dat is niet normaal in alleen de paardensport. Waar is topsport voor? Om te winnen, welke sport dan ook. Wanneer voor een land of club oid de grote winkans wegvalt, hetzij door blessure, verkoop of wat anders baalt iedereen en is dat zuur. Dat heeft niks met onsportief te maken.
Dat is sport, de wil om te winnen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:41

Ik zie dat niet als onsportief, ik zie dat als trots zijn op een topsportcombinatie uit eigen land en ontgoocheld zijn als die uit elkaar getrokken wordt.

Al heeft het gedoe met Totilas lang genoeg geduurd. 1 topic ten tijde van de verkoop waarin je even je hart kunt luchten over hoe jammer je het wel niet vindt, is goed. Maar om nu jaarlijks een 'laten we Rath nog even door de modder halen'-topic te openen, dat moet voor mij ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:49

cp112 schreef:
Ayasha schreef:

Nee dat is niet normaal in alleen de paardensport. Waar is topsport voor? Om te winnen, welke sport dan ook. Wanneer voor een land of club oid de grote winkans wegvalt, hetzij door blessure, verkoop of wat anders baalt iedereen en is dat zuur. Dat heeft niks met onsportief te maken.
Dat is sport, de wil om te winnen!

Aha, en het is dan ook niet onsportief om die persoon te bedreigen met de dood en uit te schelden?
Je kan ook balen en tegelijkertijd respectvol blijven imo.
Maar goed dat ik de capaciteiten niet heb voor topsport als dat een voorwaarde is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:52

Nu trek je het wel in het extreme. Het is het eerste wat ik hoor over doodsbedreigingen. Naar wie? Rath?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:53

Ja hoor, zijn heel gastenboek stond vol met doodsbedreigingen van Nederlanders. En ook een deel bokkers deden daar actief aan mee. Dan heb ik het nog niet eens over het schelden. :)
Nee, dat is niet meer "willen winnen". Dat is gewoon onsportief zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:54

Dat is niet normaal nee en onsportief, daarin ga ik met je mee.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:39

Waarom starten ze niet een keer op een onderling wedstrijdje, gewoon om te wennen :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:01

Dat heeft dan niet meer met onsportief te maken, dat is ronduit asociaal en strafbaar. Daar had ik het met mijn bovenstaande post uiteraard niet over (had dat ook nirt ggehoord trouwens)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:04

Aranel schreef:
Hij en PS zullen door Nederland gewoon altijd gezien worden als de boeman. En ja, zo zie ik ze eigenlijk ook.
Ik neem het ze nog steeds kwalijk dat ze zo'n top combinatie uit elkaar gehaald hebben en de verdere gang van zaken maakt het niet veel beter.

hmm ik ben het daar niet echt mee eens. als je al over 'boeman' zou kunnen spreken zou dat naar Visser moeten zijn, al snap ik hun keuze helemaal om Totilas te verkopen ivm het hoge bedrag dat PS bood. Ik bedoel PS die had kunnen blijven bieden, maar als Visser nee had gezegd was er niks aan de hand geweest. Dus degene die Rath en PS maar zwart schilderen vind ik onterecht.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:17

Waarom nog steeds al die commotie om Totilas? Paard is verkocht, klaar.
Ja, hij presteert in de ring amper, nou en?
Wat als hij na een maand na verkoop alweer 80% reed? Werd MR dan afgebrand omdat hij Totilas te snel had gestart?
Hoeveel verhalen op Bokt (zowel 'gewone' ruiters als echte wedstrijdruiters) lees je wel niet waar in staat dat ze na 4 jaar pas (goede) resultaten hebben geboekt?
Natuurlijk vind ik het nog steeds zonde dat Totilas is verkocht, maar we kunnen moeilijk een petitie op gaan starten. PS heeft onlangs nog laten weten dat Totilas tot zijn dood in DL blijft, dus een eventuele verkoop lijkt mij stug eerlijk gezegd. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:55

Gini schreef:
Zodra de kans bestaat dat een Nederlands toppaard niet meer door een Nederlandse ruiter gereden zou worden, staat paardenliefhebbend Nederland op zijn kop.

Dat interesseert me nou echt helemaal niks :o Ik ben sowieso helemaal niet landgebonden, ik kijk graag naar een goede combinatie, of die nou Nederlands, Duits of Engels is. Ik heb het gewoon doodzonde gevonden van zo'n wereldbok. In mijn ogen is en komt hier echt geen tweede meer van op aarde.
En ik word echt stapelgek van alle updates dat ie weer niet gestart wordt. Meld het maar als ie wel weer gestart wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:33

janderegelaa schreef:
russel schreef:
Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.

Hij heeft hem alleen niet zelf ingereden.

Wel eens bedacht dat Totilas misschien niet meer te rijden is juíst omdat hij bij Edward vandaan komt? Daar zijn meer voorbeelden van zoals Lingh. Niet persé als een aanval maar iedereen die iets van trainen snapt kan zien dat de training heel specifiek is.

Dit klinkt leuk als theorie, maar meer dan een onzintheorie is het ook niet. Toen Rath net met Totilas reed, behaalde hij prima scores. Het paard is dus zodanig getraind dat het goed na te rijden was. Het ging pas na een half jaar steeds slechter, op het moment dat het effect van het narijden steeds minder en de eigen training steeds groter werd.

Totilas is in Duitsland en komt nooit meer terug, daar moeten sommige mensen nog steeds mee leren leven. Daar nog steeds een probleem van maken is niet bepaald slim, net zo als het niet bepaald slim is om Gal de schuld te geven van de training van Rath.
Rath is de ruiter en heeft geen klik, jammer voor hem, jammer voor ons, jammer voor iedereen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:41

Urielle schreef:
Gini schreef:

Dat interesseert me nou echt helemaal niks :o Ik ben sowieso helemaal niet landgebonden, ik kijk graag naar een goede combinatie, of die nou Nederlands, Duits of Engels is. Ik heb het gewoon doodzonde gevonden van zo'n wereldbok. In mijn ogen is en komt hier echt geen tweede meer van op aarde.
En ik word echt stapelgek van alle updates dat ie weer niet gestart wordt. Meld het maar als ie wel weer gestart wordt.

ik heb precies hetzelfde. al werd Totilas naar een of andere ruiter in Qatar verkocht.. dat zou mij weinig interesseren als Totilas nog steeds op hoog niveau zo mee doen. en het zelfde geld voor Duitsland en andere landen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:30

Het grootste probleem is dat ze inderdaad zoveel Poeha hebben gemaakt dat ze wel even de medailles zouden binnen halen voor Duitsland maar ipv dat het schittert in de ring is het min of meer een afgang geweest. Steeds die aankondigingen dat hij ging starten maar dan weer afzeggen. Denk dat zelfs in Duitsland sommigen met wat leedvermaak daar rondlopen dat het min of meer een flop is geworden. Ook de dekkingen zullen heel wat minder zijn. Als zijn nakomelingen niet snel in de kijker komen zal het helemaal gedaan zijn met die dure dekkingen want dat bedrag betaalt niemand voor een hengst waarvan de nakomelingen het niet doen in de sport of de hengstenkeuringen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:57

petraaken schreef:
Het grootste probleem is dat ze inderdaad zoveel Poeha hebben gemaakt dat ze wel even de medailles zouden binnen halen voor Duitsland maar ipv dat het schittert in de ring is het min of meer een afgang geweest. Steeds die aankondigingen dat hij ging starten maar dan weer afzeggen. Denk dat zelfs in Duitsland sommigen met wat leedvermaak daar rondlopen dat het min of meer een flop is geworden. Ook de dekkingen zullen heel wat minder zijn. Als zijn nakomelingen niet snel in de kijker komen zal het helemaal gedaan zijn met die dure dekkingen want dat bedrag betaalt niemand voor een hengst waarvan de nakomelingen het niet doen in de sport of de hengstenkeuringen.

Sandro Hit heeft anders jaren heel veel gedekt zonder in de sport uitgebracht te worden. Ja een WK...verder niets...........

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:30

De nakomelingen van Totilas zien er ook goed uit. Totilas heeft laten zien wat hij kan, zijn nakomelingen zien er goed uit, waarom er niet mee dekken als hij bij je merrie past en je het geld er voor hebt?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:41

ja dat is ook wel weer zo. ook omdat in principe Totilas zich onder Gal allang bewezen heeft hoog (heel erg hoog) mee te kunnen lopen in de Grand Prix. Op dit moment misschien niet, maar zeker in de gouden jaren met Edward. Dus op zich zal er niet een hoge druk liggen om hem weer de sport in te krijgen, omdat Totilas zich niet meer hoeft te bewijzen. Al hoop ik stiekem natuurlijk wel heel erg dat hij weer de ring in komt, omdat ik het gewoon genieten vind om hem te zien. Onder welke ruiter dan ook!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:16

Lizzyy schreef:
De nakomelingen van Totilas zien er ook goed uit.

Maar ze zijn niet bovengemiddeld goed terwijl het dekgeld dat wel is.
Wat is dan nog de meerwaarde van hengst Totilas?

Totilas zelf blijft 'gewoon' een Gribaldi x Glendale uit de Minka-stam. Foktechnisch leuk maar niets bijzonders. Uit elk nest kan een talent voortkomen, maar dat wil nog niet zeggen dat het talent een genetische oorsprong kent. Broers en zusters van Totilas zijn ook niet in bezit van dat grote talent.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:40

Totilas is ook een toevalstreffer. En de paar goede die we op de keuring gezien hebben kwamen wel uit heel goede moeders. En dat is zo ongeveer het enige wat hij gehad heeft, hoofdzakelijk goede moeders. En 1 keer een mindere hengst in een sterke moederlijn kan geen kwaad.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:49

ik vraag mij persoonlijk langzamerhand af of totelas eigenlijk nog leeft. ik heb al jaren nietsmeer van hem gehoord.......