Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:41

Hoop dat er camera's hangen, wordt er vrij snel duidelijk wat er gebeurt is. Ongelooflijk zeg dat er zoiets gebeurt.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:48

Jeetje echt heftig dit... paardenwereld waar gaat het heen! Heel veel sterkte voor de betrokkene en hoop dat paard in goede handen is en er niet teveel van mee gekregen heeft...

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:49

Geldkwestie miss ? Weet het fijne er ook niet van maar lijkt me nogal heftige situatie wat vanuit beide kanten is ontvlamt. Gezien de berichten die tommie op zijn facebook post. Denk oeii gooi je eigen glazen niet in mannetje...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:55

Verstandig ook dat ze dit via FB uitvechten :x Lekker professioneel!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:57

Nog een reden waarom ik geen FB heb.. :')

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:00

Ik vind het wel een heel vaag verhaal.... De vader van Tommy heeft geschoten en Mw. Van Beelen heeft het paard met geweld opgehaald en haar knokploeg van 10 grote kerels heeft het personeel mishandeld... Vervolgens wordt alles op Facebook gezet.
Lijkt me niet heel erg slim van Tommy, je zegt al snel verkeerde dingen in je woede die later wel eens tegen je kunnen gaan werken. Ben wel erg benieuwd wat nu het werkelijke verhaal hier achter is

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:04

Op zijn fanpagina post hij dit:
"Margriet van Beelen heeft gewoon vingino met veel geweld uit mijn stal gehaald mijn personeel te lijf gegaan met een ketting. Mocht iemand vingino ergens zien meld het!!"

1 of andere Marian die begon met; ah ik geloof niet dat Margriet zoiets doet , ik ken haar al jaaren
nou iedereen dus boven op die magriet met tommie erbij, ik citeer:

"Miranda ik rijd dat paard al 4 jaar en we hadden afspraken dus ala je er Niks vanaf weet jou je commentaar voor je!! En mijn vader mishandelen en meisje van stal met kettig bewerken..... Is niet normaal!" volgende: "ze hebben me vader mishandeld en een meisje van stal met ijzeren ketting en stalen buizen"

De combinatie werd twee weken geleden wegens aanhoudend goede prestaties opgenomen in het Olympisch dressuurkader. De ruiter uit Noord Holland is samen met Margriet van Beelen mede-eigenaar van het paard. Mr. Luc Schelstraete, de advocaat van Visser, laat in een reactie aan horses weten: ‘Tommie heeft Vingino sinds 2009 in africhting en heeft daar nooit een cent voor ontvangen. De afspraak was dat hij het paard kon blijven rijden. Onlangs meldde Tommie’s mede-eigenaresse dat ze het paard toch wilde verkopen. Daarop heeft Tommie mijn advies gevraagd en ik heb namens hem een brief gestuurd aan de mede-eigenaresse. In reactie hierop verscheen vanavond een groep van ongeveer tien sterke mannen, die zich met geweld toegang hebben verschaft tot de stal en die ook het aanwezige personeel hebben mishandeld. Ze hebben Vingino meegenomen. Dit is natuurlijk zo onrechtmatig als maar kan, evenals een eventuele verkoop van Vingino. Degene die dit paard nu koopt handelt niet te goeder trouw.’

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:07

Gerritt schreef:
De combinatie werd twee weken geleden wegens aanhoudend goede prestaties opgenomen in het Olympisch dressuurkader. De ruiter uit Noord Holland is samen met Margriet van Beelen mede-eigenaar van het paard. Mr. Luc Schelstraete, de advocaat van Visser, laat in een reactie aan horses weten: ‘Tommie heeft Vingino sinds 2009 in africhting en heeft daar nooit een cent voor ontvangen. De afspraak was dat hij het paard kon blijven rijden. Onlangs meldde Tommie’s mede-eigenaresse dat ze het paard toch wilde verkopen. Daarop heeft Tommie mijn advies gevraagd en ik heb namens hem een brief gestuurd aan de mede-eigenaresse. In reactie hierop verscheen vanavond een groep van ongeveer tien sterke mannen, die zich met geweld toegang hebben verschaft tot de stal en die ook het aanwezige personeel hebben mishandeld. Ze hebben Vingino meegenomen. Dit is natuurlijk zo onrechtmatig als maar kan, evenals een eventuele verkoop van Vingino. Degene die dit paard nu koopt handelt niet te goeder trouw.’

Dat kan mr schelstraete wel beweren, maar volgens mij is dat bangmakerij. Laat eerst een rechter maar eens oordelen of de nieuwe koper niet te goeder trouw handelt.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:10

De professionaliteit straalt er weer vanaf (aan beide kanten overigens).

Iemand die het paard nu koopt, met alle commotie kan onmogelijk handelen in goeder trouw.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 04-04-14 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:11

Pion schreef:
De professionaliteit straalt er weer vanaf (aan beide kanten overigens).

dit is zeker een feit :') :') :')

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:13

Hoe bedoel je R12312 ? Welke bangmakerij ?

Het ligt eraan hoe het koopcontract is getekend. Als Tommie een deel bezit van het paard (zoveel procent) dan is zij wel in overtreding. Je mag namelijk niet zo dat paard verkopen als hij niet 100% van jou is neem ik aan ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:14

En dat zal ook precies de bedoeling zijn wat volgens mij een prima zet is als het verhaal is zoals hier staat. Rechtmatig Verkocht wordt ie iig niet zonder tussenkomst van een rechter.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:14

Gefeliciteerd Pion!

Als dit echt gebeurd is en Margriet Vingino is gaan halen met een knokploeg, is het dan verstandig dat op facebook te zetten? Misschien doe je dat met emotie maar neem aan dat je eerst contact opneemt met de politie in zo'n geval? Het is een raar verhaal... Ik denk dat er veel meer speelt of heeft gespeelt dan wij weten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:16

Gerritt schreef:
Hoe bedoel je R12312 ? Welke bangmakerij ?

Het ligt eraan hoe het koopcontract is getekend. Als Tommie een deel bezit van het paard (zoveel procent) dan is zij wel in overtreding. Je mag namelijk niet zo dat paard verkopen als hij niet 100% van jou is neem ik aan ?

Dat zal een rechter eerst moeten bepalen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:18

Nou dat kan je sws al wel uitsluiten hoor... maar denk eerder dat er een rechter moet komen vanwege het geweld en het geruzie ? Paard weghalen is volgens mij een reactie op zaken die irritaties opleverde denk ik. Wat Hhilde zegt ;) volgens mij speelt er meer dan alleen maar het paard op een geweldadige manier meenemen.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:21

Samen een paard is geen donder waard...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:21

Geloof echt niet dat ze zo'n paard ineens uit het niets met geweld op komen halen als de samenwerking soepel is :n En het op facebook zetten is imo zieltjes winnen, vaak zijn mensen het eens met degene die ze er het eerst over horen praten als het om een kwestie tussen twee partijen gaat.

Denk wel dat het met het paard goed gaat hoor, die is behoorlijk veel waard en er is geen reden om het dier wat aan te doen. Als ze bij mij ongewenst een paard zouden komen halen had ik trouwens de politie al aan de lijn voordat ze dat paard op de trailer hadden :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:26

Hoe meer ik er over hoor en lees, hoe minder ik het echt ga begrijpen.
1 ding is zeker, waar twee vechten hebben er ook twee schuld, beetje rare stand van zaken.
Hoop niet dat het paard er de gedupeerde van word, dat zou toch eeuwig zonde zijn.
Het is inderdaad wel net een soap, er gebeuren de laatste tijd wat vreemde dingen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 01:24

Wat een geweldige soap gaat dit weer worden :n

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 02:34

Jeetje, inderdaad net een soap.

Ben nu wel benieuwd naar het echte verhaal!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 05:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind te geloven dat er wordt geschoten wanneer iemand 'gewoon' haar paard komt halen :=.

Niet dat ik schieten goedkeur, overigens :oo.

En wat een schijtwebsite is Horses.nl, zelfs op dit tijdstip kan ik het artikel niet lezen :').

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:05

Zo triest.

Als het om geld gaat, bestaan er blijkbaar geen normen en waarden meer en vooral geen vriendschap meer.

Triest

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:11

*knip*

Blijf het maar een raar verhaal vinden.
Ten eerste heel erg onprofessioneel van een topruiter om op fb dat soort berichtjes te plaatsen en dan ook nog op een manier wat je van een 16 jarig meisje verwacht...
Ik zou denken dat de prioriteiten toch even iets anders lagen als mijn paard gestolen zou zijn en mijn familie en medewerkers met geweld zijn behandeld... ik had dus op het politiebureau gezeten en aangifte gedaan ipv op fb zitten..
Ook vraag ik me af waarom er überhaupt een knokploeg "nodig" was... dat doe je niet zomaar.

Aan de andere kant vind ik het raar dat zij dus zomaar dat paard meeneemt terwijl er dingen op papier staan (zoals hij zegt). Dan bedenk je samen een oplossing op een volwassen manier.
Als ie echt alleen van haar is staat ze in haar volste recht om het paard te verkopen mits dat op een goede manier gaat. Wel vraag ik mij af wat die advocaat in die brief heeft gezet naar haar gezien dat voor haar de druppel is zoals t er naar uitziet..

Al met al geloof ik er geen zak van dat er maar een schuldige is en vind ik ze beide behoorlijk kinderachtig bezig... meer druk maken om zieltjes te winnen imo.
Laatst bijgewerkt door RoWi op 07-04-14 20:51, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Nieuwsartikel van externe bron verwijderd i.v.m. afspraken auteursrecht

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:13

Als hij mede eigenaar is dan kan zij niet zomaar even haar paard ophalen, dat moet in overleg gebeuren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:27

Ik heb Tommie gisteravond voor mijn werk gesproken en hij zat nog in de auto onderweg naar huis. Hij was op wedstrijd toen het gebeurde.
Ik blijf erbij: aan ieder verhaal zitten 2 kanten. Moeilijk. Geweld lost echter niets op en dat vind ik in dit verhaal het ergste.