Als je even in het profiel van agerrits kijkt en naar de gemiddelde geplaatste reactie hier op bokt dan is er weinig reden om te lachen om zijn plan bliver. Ik denk dat dat plan wel serieus is
ik zei ook niets over hem. Ikz eg alleen dat ik afhaak bij die borgsommen alleen al
Netje
Geplaatst: 27-03-14 22:30
Als ik alle berichten lees en kijk op die veilingsite dan kan ik toch uiteindelijk alleen verdrietig zijn dat zo'n bedrijf helemaal in stukjes gehakt wordt. Nee, ik praat niet goed wat dhr. Visser gedaan heeft: een hobby projectje wat hij financierde vanuit zijn (hoofd) bedrijf en slimme trucjes om het paardengedeelte snel door te sluizen toen het mis ging.
Maar de hoop dat iemand het in zijn geheel overneemt en doorstart is denk ik niet alleen voor het personeel, maar ook voor de ruiters iets wat ik van harte wens.
In het faillissement van de DSB bank en Dirk Scheringa was er hetzelfde aan de hand met de voetbalclub AZ. Heel wat centjes van de bank inzaten in de club. Toch hebben de curatoren daar voor een andere aanpak gekozen en hebben geholpen met een doorstart. Na zeer korte tijd eigenlijk is de club inmiddels geheel onafhankelijk en financieel gezond (en is een groot deel van de schuldeisers betaald en wordt er nog steeds geld verdient door DSB in failliete vorm, maar dit terzijde). Ik hoop dat dat voor deze stal (uiteraard onder een andere leiding) ook kan worden gerealiseerd.
kerelec
Geplaatst: 28-03-14 07:54
agerrits schreef:
Okey, wist ik niet, ga meedoen met bieden op deze hengst. Tot het moment dat de prijs niet meer redelijk is
Startbod is € 1.000,00 dus heel redelijk
Soraya89
Geplaatst: 28-03-14 14:16
Wat ik me trouwens wel afvroeg, het paard Courville Paola (kavelnummer 14 nog terug te zien bij de gecombineerde kavel) is helemaal uit de veiling gehaald. Uit pure interesse naar deze 'soap' zat ik eens wat te zoeken naar dit paard en kwam vervolgens op deze uitspraak van de Rechtbank http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBGEL:2013:BZ9608 Dit lijkt mij van toepassing op hetgeen hier wordt gezegd over Pennysylvania en Namelus R. Immers de Rechtbank heeft hier het verzoek om medewerking door de Rabobank aan de verkoop van deze paarden afgewezen. Bij Namelus R ging het om de gedeelde verkoop aan stal Roelofs en bij Pennyslylvania om de verkoop voor het bedrag van 5.000,- Maar ook het verzoek om Courville Paola, Dantino en Valesca te verkopen wordt hier afgewezen. Dit lijkt mij te verklaren waarom bij Namelus R nog steeds niet is aangetekend dat Stal Roelofs, of inmiddels stal Arends deels eigenaar is van Namelus R. Al deze paarden staan nog op de kavellijst. Maar daarom vind ik het nogal vreemd dat Courville Paola nu wel wordt teruggetrokken uit de verkoop/veiling. Weet iemand daar iets meer van?
Wat ik trouwens nog meer vond in deze uitspraak en wel interessant vond, geloof dat er hier (of in het andere topic) ergens werd gezegd dat er veel meer paarden zouden staan en die nu 'verduisterd' zouden zijn. In de uitspraak is te lezen:
punt 4.5 'De Rabobank en de curatoren hebben voorts aangevoerd dat zij beslag hebben gelegd op 31 paarden, terwijl uit de taxatierapporten blijkt dat Gevi Gorssel ten minste 106 paarden op stal heeft staan. De in beslag genomen paarden zijn al jaren in het bezit van Gevi International. Uit de website van Gevi Gorssel blijkt dat zij in het geheel geen handel drijft met bij de Federation Equestere International (FEI) geregistreerde paarden, maar dat zij met name jonge veulens (niet FEI geregistreerd) te koop aanbiedt. Gevi Gorssel heeft naast de inkomsten die zij verkrijgt uit de verkoop van niet in beslag genomen paarden ook inkomsten uit dekgelden en uit de zeer aanzienlijke prijzengelden. Op deze inkomsten rust geen beslag en Gevi Gorssel kan deze vrijelijk voor haar bedrijfsvoering gebruiken, aldus de Rabobank en de curatoren.'
4.12. Ten aanzien van het beroep van Gevi Gorssel op de redelijkheid en billijkheid geldt dat hiervoor onder 4.5. al is overwogen dat Gevi Gorssel na betwisting door de Rabobank en de curatoren onvoldoende aannemelijk heeft gemaakt dat de in beslag genomen paarden tot haar handelsvoorraad behoren. Ook heeft Gevi Gorssel na betwisting door de Rabobank en de curatoren onvoldoende aannemelijk gemaakt dat haar inkomsten uit dekgelden, prijzengeld en de verkoop van niet in beslag genomen paarden onvoldoende zijn om haar bedrijf te kunnen blijven voeren. Gevi Gorssel heeft derhalve onvoldoende aannemelijk gemaakt dat zij over voldoende inkomsten en liquiditeiten beschikt om zelf de maandelijkse kosten van stelling, onderhoud en verzorging van de paarden te voldoen.
Hieruit maak ik op dat er dus nog veel meer paarden zijn, waarop geen beslag is gelegd en waarover Visser de volle beschikking had, waarmee door Visser moesten worden gehandeld, om de maandelijkse kosten van de andere paarden, waarop dus wel beslag is gelegd, te bekostigen. Aangezien deze paarden nu ook zijn uitgesloten van de veiling doet het mij voorkomen alsof deze paarden nog steeds in het bezit van Visser zijn. Of deze paarden zijn in de loop der jaren allemaal verkocht om het een en ander te bekostigen, dat kan natuurlijk ook.
Waarschijnlijk weten jullie dit allemaal al hoor. Maar ikzelf nog niet en vond het wel heel interessant!
Laatst bijgewerkt door Soraya89 op 28-03-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vond het ook wel apart dat er 70 paarden " kwijt " zijn. Misschien zijn die wel elders ondergebracht om later weer tevoorschijn te komen.
kerelec
Geplaatst: 28-03-14 15:55
Wat ik uit de uitspraak lees is dat de Rabobank geen medewerking van de verkoop van Pennsylvania en Namelus hoefde te verlenen en dus dat dezee paarden onder beslag liggen. Bij horses staat dat Pennsylvania helemaal niet verkocht had mogen worden (volgens de curator) omdat deze onder het beslag valt en dat dit ook op het paspoort is vermeld. Volgens de urator had de Duitse koper dan ook i het paspoort kunnen lezen dat hij dit paard niet mocht kopen.
Soraya89
Geplaatst: 28-03-14 16:07
Sorry heb dat stukje over Namelus R toch verkeerd gelezen. Het verzoek ging om verkoop van het 50% eigendomsdeel van Eurocommerce aan stal Roelofs. Het andere deel was altijd al in eigendom van stal Roelofs. Het verzoek om die andere 50% ook aan stal Roelofs te verkopen, waardoor Roelofs dus volledig eigenaar zou worden, is dus afgewezen door de Rechtbank. Vreemd dus dat er bij Namelus R nog steeds niet staat aangetekend dat het om 50% eigendom gaat. Lijkt me immers niet uitmaken of die 50% nou in eigendom is van stal Arends/stal Roelofs of wie dan ook. (Maar vraag me wel af of stal Roelofs het eigendomsaandeel wel mocht verkopen aan stal Arends. Omdat voor 50% beslag op het paard was gelegd neem ik aan dat daar afspraken over moesten worden gemaakt met de curator maar misschien is dat gewoon netjes gebeurd)
Ik geloof er echt geen snars van maar, stel nu dat ze dus inderdaad sommige paarden gewoon wekelijks tot maandelijks maar behandelen om geld te verdienen in de sport. Dan gaat er bij mij toch echt een knopje "dierenmishandeling" branden.
BVA veilt vaker paarden en dit gebeurd gewoon met keuringsraporten, ik vind de verhalen dan ook erg opmerkelijk. Ik hoop dat de paarden een fijn huis vinden.
Ik word er persoonlijk vrij naar van dat die paarden zomaar geveild gaan worden.. Nee, het is niet goed wat Visser gedaan heeft, maar ik vind het zo ontzettend sneu voor personeel en ruiters.. Ik kan alleen maar hopen dat alle paarden goed terecht gaan komen, en niet bij meidjes met rijke papa's die ze alleen kopen voor de show.
"Standaard aanmelding Om te kunnen bieden op de kavels 10449-4, -6, -7 t/m -11, -13 t/m -19 en -22 t/m -34 vragen wij een kopie van geldig legitimatiebewijs. "
Dit betekent toch dat je niet voor elk paard een borgsom hoeft neer te tellen?