Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:08

Iris82 schreef:
Heleennn schreef:
Ze zegt dat ze niet eens wist dat hij zo 'kapot' was toen hij daar vertrok, ze zit erg met het beest en hoor... Not. Als ze op z'n minst haar eigen paard mee was gaan halen had ze daar ter plekke kunnen vaststellen dat haar paard in de problemen zat en had ze Imke of Tinneke hiermee kunnen confronteren, dat deed ze niet dus dat maakt het voor mij duidelijk genoeg om conclusies te trekken in wie zich het meest bekommerd om dit paard en wie hem dus nooit pijn zou doen zonder reden.

Nee kennelijk was het ook ter plekke niet vast te stellen maak ik uit haar reactie op.

Een apathisch paard zou je toch meteen opvallen... Laat staan dat de verwondingen niet zichtbaar zouden zijn bij het halster omdoen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:08

Sorry maar ik vind dat niemand zomaar kan oordelen of iets wel of niet kan. Alles kan namelijk.

Volgens mij heeft die mevrouw nu een goed onderbouwd medisch rapport van een zeer vooraanstaande kliniek, dat zal ze niet zelf uit de lucht hebben gevist.

En waar en bij wie deze gebreken zijn ontstaan, dat mag de rechter nu gaan uitzoeken en daar kunnen wij dus niet over oordelen.

Ik hoop dat de waarheid echt boven water komt en dat degene die het arme beest zo heeft toegetakeld flink hard aangepakt wordt. Al was het de koningin die het gedaan heeft, aanpakken die hap....

Nousa

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:09

Oh het dier heeft een eigen FB. Ik zocht op de pagina van Lonneke Engel zelf.

Nouja, we zullen wel zien waar dit verhaal gaat eindigen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:10

Dit:
Citaat:
Hij is gereden door Imke, Tineke en Mischa Koot

Staat dan weer haaks op dit:
Citaat:
De stalruiters van Stal Bartels hebben U2 zelf nooit getraind. Engel had altijd direct contact met amazone Koot en op haar verzoek ging Daniëlle Mellink, de groom van Imke Schellekens, het paard de laatste maanden voor Engel rijden.

Aparte zaak dit...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:11

Nou goed een paard kan na 1 a 2 dagen compleet slecht in zn lijf zitten door hele zware training in combi met verkeerd voeren. Dus dat kan maar zo zijn. Verder beschadiging aan de lagen is wel echt ernstig maar sommige paarden blijven dan gewoon doorlopen omdat het dieren zijn met een ongelooflijk goed karakter. Weet er namelijk 1 te staan die het ook heeft. Dier heeft ongelooflijke pijn gehad maar is zo enorm werkwillig. Dat hou je gewoon niet voor mogelijk. Dus tja afwachten in dit verhaal lijkt me gewoon het best :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:14

Rowdine schreef:
Jeetje mina, heb jij aandelen in Academy Bartels ofzo :7

Beetje kinderachtig dit.... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:17

Netje schreef:
Dat was toen ze hoofdredactrice was van de BIT: daar was ze een en al lof over Bartels.

Maar wellicht zegt dit ook wel iets:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/19629 ... model.aspx

denk toch dat ze ergens de centjes vandaan moet blijven halen :D

Nee, dit is kinderachtig! Zoiets roepen als je nota bene een eind in de 50 bent :(

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:20

Dat was sarcastisch bedoeld(zie smiley) ... Maar goed ben ook al zo oud _O- _O-

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:21

Jammer Netje, vind dit er toch een beetje over gaan. Ze liegt misschien maar het kan niet de bedoeling zijn haar aan te vallen of te wijzen op haar persoonlijke leven. Ze heeft het ongetwijfeld moeilijk gehad door die burnout maar het zou haar ongetwijfeld ook kwetsen als ze dit zou lezen. Misschien maakt dat jou niet uit, maar het is niet fijn om diep te zitten. Spreek uit ervaring, het is erg gemeen om haar hier op 'terug te pakken'.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:22

Zie mijn vorige post: was sarcastisch bedoeld als reactie ergens eerder dat dit erg Amerikaan was om iedereen aan te klagen... Zal geen grapjes meer maken... :')

en dan nog maar even voor de duidelijkheid: ging totaal niet over burnout, maar over het feit dat ze gestopt was als model.... Pffft, kunnen we nu weer terug naar het onderwerp?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:31

Rowdine schreef:
Netje schreef:
Sterker nog:op 29 januari staat ze vrolijk lachend met een paard op de foto die duidelijk met plezier aan het springen is en dan is hij op 1 februari (ze heeft hem 31 januari weggehaald) volkomen apatisch en duurt het weken voor hij weer een beetje reageert? Gevalletje: Sinterklaas bestaat lijkt me... Dit komt toch gewoon niet geloofwaardig over.

Die 1000 euro heeft ze al 3 jaar betaald en alles was altijd vol lof en dan ineens vallen over de kosten? Dat wist ze toch al jaren lang?

Dat zouden mensen ook van jou kunnen zeggen en Engel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:33

Cayenne schreef:
Rowdine schreef:

Dat zouden mensen ook van jou kunnen zeggen en Engel :+

Dan mankeert er iets aan je leesvermogen. Ik heb namelijk nergens voor een van beide partijen gesproken.
Ik was er namelijk niet bij. Net zoals jullie. Dus het heeft geen zin hier te gaan roepen dat Engel geld nodig heeft of dat Academy Bartels dit nooooit gedaan zou kunnen hebben. Allemaal loze woorden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:35

Amaris schreef:
Dit:
Citaat:
Hij is gereden door Imke, Tineke en Mischa Koot

Staat dan weer haaks op dit:
Citaat:
De stalruiters van Stal Bartels hebben U2 zelf nooit getraind. Engel had altijd direct contact met amazone Koot en op haar verzoek ging Daniëlle Mellink, de groom van Imke Schellekens, het paard de laatste maanden voor Engel rijden.

Aparte zaak dit...

Helemaal eens. Beide partijen doen maar vreemde uitlatingen :Y
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen en zal allicht achter gesloten deuren beklonken worden.

Wel apart hoe er gekampt wordt en mensen blindelings een gemene goed achterna lopen.
Fouten/ongelukken kunnen gebeuren, ook op topstallen. (alleen gaan die meestal via de achterdeur weg, en komt er achteraf zelden heisa over) Maar in dit geval dus niet. Hopelijk doet het gerecht zijn werk.

Bartels heeft zeker een goede reputatie, maar dat wil niet zeggen dat mevr Engel liegt.
Zaken uit het verleden aanhalen om haar te takkelen zijn gewoon niet relevant. Als ze netjes altijd alles betaald heeft (en bij Bartels besteed je het volledige management uit) en twee dagen later, na verhuis, valt hij door de mand. Dan zou ik ook vraagtekens stellen. (en ik neem aan dat mevr vnl paarden houdt uit liefhebberij, mss zelfs eerder als hebbeding dan echt zelf fanatiek te zijn, maw vnl sponsor van haar liefde voor paarden. En daar is niets mis mee. Mevr zal dus allicht jarenlang vertrouwen hebben gesteld in het professionele management dat Bartels uitdraagt en dat blijkt nu beschadigt te zijn)

Maar meer dan dat kan je niet speculeren

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:42

puur op de tijdlijn afgaande klopt het verhaal niet....
heeft dat paard al meer dan een maand; de kaakfractuur en de open wonden in zijn flanken.... >;) ????
Dat had je dan toch moeten zien toen je je paard daar ophaalde %) %)

Of sterker nog; als je daar komt om je paard op te zoeken....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:44

Als Imke en Tineke er ooit op gereden hebben, dan zijn er toch wel foto's van?
Hier is toch vrij gemakkelijk na te gaan of het klopt dat alleen Micha er op gereden heeft of ook anderen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:47

Er stond hier ergens al vermeld dat ze m een keer meegenomen hadden naar een show. Dus het is wel duidelijk dat ze er ooit op gereden hadden. Maar niet op regelmatige basis.

Over de schade aan de kaak: kennelijk was dat enkel op rontgenfoto's zichtbaar staat ook ergens. Dus dat zal niet direct opgevallen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:49

Ik snap dit niet helemaal hoor. Niemand heeft de dagvaarding gelezen dus niemand weet wie precies van wat beticht wordt en wanneer eventuele gebeurtenissen hebben plaats gevonden. Niemand heeft het keuringsrapport van de DA ingezien, en toch wordt hier steeds partij getrokken voor een van beide?
Waarom kunnen we het niet gewoon in het midden laten zonder een van beide partijen compleet de grond in te boren?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:55

Nebraska schreef:
heeft dat paard al meer dan een maand; de kaakfractuur en de open wonden in zijn flanken.... >;) ????

Op de tijdlijn klopt dat toch?? En dan nog, dat is facebook, een virtueel iets.
Een kaakfractuur lopen sommige paarden gewoon op door (tzijn brave beestjes veelal)
Sommige zaken zullen allicht ook wel opgeklopt zijn

En zelf merken?? ik vermoed dat mevr Engel veel liet doen, immers betaalde ze ervoor. En waarschijnlijk zullen er ook andere mensen dat paard opgehaald hebben in opdracht van haar.
Maar dan gaan we weer speculeren.

Foto's van Imke zijn er zeker (ff googelen U2 en Imke en je hebt een reeks foto's en link naar site waarop staat dat U2 naar Academy Bartels verhuisde om daar samen met Mischa en Imke verder getraind ging worden)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:01

Nebraska schreef:

Of sterker nog; als je daar komt om je paard op te zoeken....

Kijk jij elke keer heel je paard na? Ik bedoel kijk en ga je voelen aan de de lagen etc??
Allicht een superbrave bok, die mooi zijn mondje opendoet als er bit een aankomt en al geleerd heeft van beter gewoon mee te werken dan te protesteren.
Ik vermoed dat een leek dit niet direct merkt, en mss zelfs topruiters dus niet.

Dus ik volg Rowdine. Speculeren kunnen we allemaal en klaarblijkelijk ook veroordelen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:11

Dat vind ik dus ook, daarom neem ik zelf geen standpunt in.
Ik wacht wel af wat de wet zegt.

Voor de Bartels hoop ik dat het een loze beschuldiging is, voor de aanklager hoop ik dat ze haar gelijk haalt. Het klinkt alsof ze veel respect in de paardenwereld kent, lijkt me maar niets als iedereen tegen je keert..... Laat staan de weinig respectvolle opmerkingen van de bokkers.

Dat de advocaat mediageil is... dat lijkt me weinig relevant.
Er zijn meer mediageile advocaten, dat zegt niks over de zaak zelf.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:16

PaysBas schreef:
En dan is op Facebook ook het volgende bericht erover; https://www.facebook.com/dressagehorseu2?fref=ts

Kan me ook niet voorstellen dat het bij The Academy verkeerd is gegaan. Lijkt mij dat er objectief een onderzoek ingesteld dient te worden alvorens er met modder wordt gegooid. Met modder gooien is zo simpel en goedkoop :n :r

Wat ik zo typisch vind.. Op 19 januari plaatsen ze een foto waar het paard fijn loopt en 29 januari is ze nog vrolijk met het dier aan het springen.

Gaat het dier niet in verzet met een ontwrichte kaak?!? :?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:25

Paardje onder invloed van bepaalde middeltjes die een paar dagen later uitgewerkt waren...
Als Merelbeke idd een lijvig rapport gemaakt heeft zal er toch wel iets aan de hand zijn met het paard... Een dergelijke kliniek gaat zich nu niet bepaald voor een karretje laten spannen...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:36

Nexus schreef:
Ging deze familie niet ook al zo ontzettend vriendelijk om met Power and Paint?

Geweldig, hoe zou naamschade toch kunnen ontstaan 8)7

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:44

Tigra_ schreef:
Of het nu waar is of niet. Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen bij voorbaat de bekende stal al vrij pleite. Heel fijn dat je er goede ervaringen hebt. Maar je denkt toch niet dat ze voor de ogen van klanten/bezoekers paarden gaan mishandelen als ze dat zouden doen. Dan ben je wel erg naïef als je het daarop baseert.
Ze weten heel goed wat wel gezien kan worden en wat het publiek absoluut niet zou willen. Zullen genoeg stallen zijn waarbij je het ook niet zou verwachten. Maar waar toch het een en ander gebeurt wat je niet wil weten.

Dan moeten ze die paarden s'nachts mishandelen, ben er diverse malen een halve dag geweest met een lesklant van hun en alles is transparant, paarden worden getraind, er zijn lessen, gaat continue door en kun je ook allemaal zien.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:46

Ik snap eigenlijk dan weer niet zo goed waarom ze bartels dan aanklaagt? Waarom dan niet de ruiter die hem reed? Hij stond toch alleen op pension daar?