Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DubbelDun schreef:@simodi: tipje van de ijsberg...alleen hebben de westernrassen hierin NL nog vaak het stempel dat je er alleen maar westernwedstrijden mee 'mag' rijden
Dat velen daar niet geschikt voor zijn (en nooit een showring gezien hebben) wordt verzwegen door de die-hard starters en recrea-wwestern ruiters zijn toch al een verguisde soort binnen het wereldje want 'niet serieus' ....
simodi schreef:Een BP zegt toch abolsuut niets over de beheersing van je paard?!
Ik vind dat alleen al zo'n onzinnige conclusie!
Als je zuinig op je lijf wilt zijn en daarom zo'n ding draagt of al eerder een ernstig ongeluk hebt gehad (misschien wel met een ander paard), dan draag je een BP.
PowerReiner schreef:Heb je helemaal gelijk in, maar on some level begrijp ik wat ze bedoeld. Het gaat niet om zenuwen of je paard vertrouwen in deze, het gaat erom dat pleasure om de beheersing van het paard gaat en dat een BP niet laat zien dat ze het paard beheerst.

) en op wedstrijd al naar gelang verplichting. (bij de WRAN, L3 = helm; bij de APHA, Amateur en Open = hoed) hollywood86 schreef:Quatsch. Een zorgverzekeraar is verplicht jouw schade te vergoeden, ongeacht of er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.
(Niet allemaal hoor trouwens). Daarbij vinden zij het vaak toch net wat spannender dan een volwassene... Plus is niks mis mee om op te groeien met het idee dat een cap gewoon "hoort" en okee is.
Want ook ik ben van mijn superbrave bijrijdpoown gevallen twee maanden geleden. En daar heb ik een flinke heupblessure aan over gehouden. Het is dat ik een cap op had, anders had ik zeker ook hoofdletsel gehad, nu alleen een blauwe plek op de zijkant van mijn voorhoofd. Ook in het bos is er al vaak genoeg een tak tegen mijn cap aangekomen. Natuurlijk heb je in de showarena geen takken, maar stel nou, het gebeurt wel, zou je jezelf dan vergeven als je kind voor de rest van z'n/haar leven hersenletsel heeft?