Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:42

Haha geweldig stuk!

Maar ik hou toch meer van mannen! Heb ik overigens ook bij honden. De meeste negatieve dingen die over ruinen gezegd worden zijn juist dingen die ik leuk vind. :D

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:20

heel herkenbaar!!! geweldig :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:25

JorisDy schreef:
Is het raar als ik zeg dat ik heel veel van mijn ruin hier in herken :o

Nee. Ik roep altijd: Pas op!! Hengst in merrieverpakking!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:57

Nou ik herken niks in mijn merrie.
Ze zet juist overal de tanden in weigert nooit met springen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:05

Leuk stuk, maar geen mij maar een ruin, nog beter.. een hengst.

Niekj_Jente

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:29

Bij sommige punten ga ik echt twijfelen of mijn merrie ook echt een merrie is... :')

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:32

Leuk geschreven en helemaal mee eens.
Ik heb ook altijd het idee gehad dat merries zich minder aantrekken van de fratsen van anderen (niet meehollen als iedereen ervandoor gaat..eerst zelf kijken wat het probleem is), dat ze dapperder zijn buiten (weer eerst goed kijken dan pas als het echt nodig is hollen), dat ze zeker chagrijniger zijn maar ook serieuzer in hun werk, dat ze je laten werken voor hun affectie maar daarna gaan ze voor je door het vuur, minder gevoel voor humor (als dat bestaat bij paarden) dus minder boksessies en lollige "hoe zal ik de baas er eens af proberen te krijgen vandaag".

Ik heb altijd een voorkeur voor merries, ik vind ze zelfstandiger en verstandiger en ik heb, ondanks dat ze vaak temperamentvol/chagrijnig, zijn, altijd het gevoel dat ze me wel veilig thuis brengen. Het is gewoonweg niet in hun eigenbelang om hun nek te breken dus dat doen ze vaak ook niet.

Rij nu een dravermerrie met werkelijk een superkarakter. Lichtelijk chagrijnig maar heel dapper, verstandig en goede leider...zelfs als ze fris is...

DjoDjoLoverX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:43

Toch blijf ik liever bij mijn lieve ruin ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:51

Haarbal schreef:
Wauw jongens wat heeft het voorpagina nieuws weer een GE-WEL-DIG niveau! -O-

Binnenkort een journalistiek hoogstandje van jouw kant lees ik?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:55

Ik heb altijd merries verzorgd en heb nu ook weer een merrie. Ik zou niets anders willen. Ik vind ruinen gewoon saaier.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:58

2. Voor dezelfde redenen zijn merries minder geneigd een balk te raken bij het springen en zouden zij eerder weigeren dan over een sprong vliegen waarbij zij de afstand niet halen en een gevaarlijke landing riskeren. Bonus.
Mijn merrie raakt alle balken als ze erover moet lopen haha.

4. Het trainen van een merrie leert je dat je, in eerste instantie, veel beter iets aardig kunt vragen in plaats van er vanuit gaan dat je krijgt wat je eist. Een belangrijke les die je kunt gebruiken in alle aspecten van het leven.
Helemaal mee eens, hierdoor heb ik inderdaad geleerd lief te vragen

5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.
whahahaha

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.
Mijn ruin poepte alleen tegen de wand in de box, mijn merrie overal, en gaat er daarna lekker in liggen rollen :)

9. Merries zijn over het algemeen scherper en slimmer dan ruinen. Dit is ook vaak het geval bij andere diersoorten, zoals de mens. (Ja, hier op Bokt is 90% vrouw. En nee, natuurlijk zijn we niet bevooroordeeld.)
Mee eens +:)+

13. Ruinen zijn over het algemeen meer in voor een knuffel. Merries laten je harder werken voor iedere vorm van affectie. Het is alsof je een kat met een hond vergelijkt. Ruinen zijn allemans vrienden, waarbij merries meer selectief zijn en hun eigenaren speciaal laten voelen.
Zonder mee waar. :j

15. Merries nemen de taak op zich om alle ruinen op stal in toom te houden. Wanneer je een ruin de leiding zou laten nemen, zou het een complete chaos worden.
Haha zou ik weleens willen zien :)

LisanneMans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:03

Geweldig dit, kan me er aardig in vinden! :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:01

Ach het mooie van Merrie,s is dat ze geen dag hetzelfde zijn. Echte uitdaging om haar voor je te winnen.
En samen een team te worden.
Ik heb toevallig merries die dames met ballen zijn
Geen watjes maar echte helden.
Haha
Onze ruin is een.super lieve macho man..
Met zijn harem

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:26

Doe mij maar gewoon een ruin of een hengst!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:26

tsja, die stal schoonhouden kan je bij mijn verzorgpony wel weghalen :)

Maar merrie's vind ik zoizo veel leuker :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:32

Citaat:
10. Merries zijn minder geneigd je onder te kwijlen wanneer je aankomt op stal in vergelijking met ruinen. (We geven toe, dit kan mogelijk komen omdat ze te druk zijn met zuur kijken en de oren in de nek te leggen)

Citaat:
11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken. Ze hebben een duidelijk gevoel van persoonlijke ruimte - en ze vragen beleefd of je dit wilt onthouden.

Citaat:
13. Ruinen zijn over het algemeen meer in voor een knuffel. Merries laten je harder werken voor iedere vorm van affectie. Het is alsof je een kat met een hond vergelijkt. Ruinen zijn allemans vrienden, waarbij merries meer selectief zijn en hun eigenaren speciaal laten voelen.

Vooral dit herkenbaar. Past helemaal bij de merrie die ik eerst verzorgde. Nu heb ik een ruin en die doet dus bovenstaande allemaal. :') Kwijlen, spelen met ritsen, dingen kapot bijten, knuffelen..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:32

Tsja ik vindt ze van alle 2 kanten leuk en aardig.

Naast dat de hengsten op merries willen springen, vindt ik een hoop hengsten ook een erg leuke karakter hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:48

Misschien 15 pluspunten maar ook een heel groot minpunt. En dat is dat smerige gepis als ze hengstig zijn. Eeuwig een vieze plakstaart.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:49

Geef mij maar een ruin, ook na deze punten gelezen te hebben :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:54

Zertab schreef:
Geef mij maar een ruin, ook na deze punten gelezen te hebben :D

Inderdaad. De meeste punten vind ik juist negatief. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:01

Mag ik even een aantal dingen weerleggen :')

1. Noem het evolutie, maar merries lijken een grotere mate van zelfbehoud te hebben. De kans dat een merrie in blinde paniek in een sloot terecht komt is iets kleiner dan voor een ruin. Dit betekent dat wanneer een merrie er vandoor gaat voor een tractor je, zolang je jezelf goed vasthoudt en laaghangende takken en obstakels ontwijkt in het proces, veilig bent.

Mijn merrie raakt heel gauw in paniek en ja, ze is ook al eens in een (droge) sloot gesprongen

2. Voor dezelfde redenen zijn merries minder geneigd een balk te raken bij het springen

Mijn merrie gooit bij elke sprong, hoe laag ook, de balk eraf

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.

Ik hoef mijn ruin amper uit te mesten, bij de merrie kan elke dag de hele stal eruit

11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken.

Degene die de vreemdste dingen opvreet, is juist mijn merrie

Nee, dit verhaal gaat niet helemaal op voor mijn liefste merriepaardje <3

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:16

Bij mij is het enige verschil dat de merries moederen over de leskinderen en de ruinen niet, die zijn meer bezig de clown uit te hangen. En deze worden natuurlijk niet hengstig. Verder spelen en ravotten de merries met de hengsten en ruinen, gaan ze allemaal liggen of staan wachten als ze in de problemen zijn, kijkt er geen zonder rede zuur, heeft een ruin de leiding met daaronder de oudste merrie, en kwijlen ze je allemaal onder. De merries dekken de hengsten en de hengsten op hun beurt de merries.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:19

Ik ben echt een merriemens en heb mijn ruin dan ook verkocht. Onwijs lief beest, maar ik mis dat beetje extra dat hij als hengst wel had. Helaas zijn hengsten zo lastig sociaal te stallen en vallen daarom voor mij af.

Ik moet wel zeggen dat de merries van mijn favoriete ras niet zulke zeikmerries zijn hoor. Heel mild ook als ze hengstig zijn, maar wel een eigen mening.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:23

Ik herken mijn merrie er niet in. Ieder paard is toch weer anders of het nu een hengst, merrie of ruin. Ik vind het dan ook een beetje generaliserend overkomen

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:28

Heel erg leuk geschreven! alleen nummer 15... helaas is de ruin de leider bij ons... :(