Janine1990 schreef:Martine_R schreef:Ja de Friezen zijn heter geworden, dat is ook zo. Toch zijn de bloedlijnen waarbij je echt "vervelende" paarden kunt verwachten op 1 hand te tellen. Maar op de Friese HK komen weet-ik-het hoeveel Friezen voorbij.. maar gedragen zich toch niet zoals deze paar..
Heb destijds een instructrice gehad die wel veel Friezen reed. Zij gaf mij één naam, weet niet meer welke, begon met een D volgens mij. Maar die zou rotkarakters geven.
Als ik naar de Friese HK kijk, denk ik altijd dat je bij een gewone warmbloed nog wel wat te zeggen hebt, maar bij een Fries het een kwestie is van heeeeeeeeeeeeeeul hard lopen en vooral niet nadenken.
Maar goed, wat doet een Fries die niet dravend voorgesteld mag worden? Hoewel dat natuurlijk het gedrag van United niet goedpraat
Doitsen en Jerke zijn voorbeelden van paarden die vaak wat ''uitdagende karakters'' vererfen

Ik heb met het voorbrengen van Friezen geen ervaring maar ik heb het eigenlijk nog nooit fout zien gaan op keuringen. Het enige dat ik heb gezien is dat sommige jonkies een keer stijgeren.
Verder doen de hengsten altijd eerst een rondje stap, en dribbelen komt wel voor maar het gedrag is gewoon heel anders dan op deze video.
Ik denk dat die extreem hete KWPN'ers gewoon niet mijn kopje thee zijn

. Hoeveel zegt dat?
. Dat laatste is sowieso voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee omgaat, dunkt me.