KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:41

Janine1990 schreef:
Martine_R schreef:
Ja de Friezen zijn heter geworden, dat is ook zo. Toch zijn de bloedlijnen waarbij je echt "vervelende" paarden kunt verwachten op 1 hand te tellen. Maar op de Friese HK komen weet-ik-het hoeveel Friezen voorbij.. maar gedragen zich toch niet zoals deze paar.. :P

Heb destijds een instructrice gehad die wel veel Friezen reed. Zij gaf mij één naam, weet niet meer welke, begon met een D volgens mij. Maar die zou rotkarakters geven.

Als ik naar de Friese HK kijk, denk ik altijd dat je bij een gewone warmbloed nog wel wat te zeggen hebt, maar bij een Fries het een kwestie is van heeeeeeeeeeeeeeul hard lopen en vooral niet nadenken.
Maar goed, wat doet een Fries die niet dravend voorgesteld mag worden? Hoewel dat natuurlijk het gedrag van United niet goedpraat ;)

Doitsen en Jerke zijn voorbeelden van paarden die vaak wat ''uitdagende karakters'' vererfen :D

Ik heb met het voorbrengen van Friezen geen ervaring maar ik heb het eigenlijk nog nooit fout zien gaan op keuringen. Het enige dat ik heb gezien is dat sommige jonkies een keer stijgeren.

Verder doen de hengsten altijd eerst een rondje stap, en dribbelen komt wel voor maar het gedrag is gewoon heel anders dan op deze video.

Ik denk dat die extreem hete KWPN'ers gewoon niet mijn kopje thee zijn :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:54

Martine_R schreef:
Doitsen en Jerke zijn voorbeelden van paarden die vaak wat ''uitdagende karakters'' vererfen :D

Ik heb met het voorbrengen van Friezen geen ervaring maar ik heb het eigenlijk nog nooit fout zien gaan op keuringen. Het enige dat ik heb gezien is dat sommige jonkies een keer stijgeren.

Verder doen de hengsten altijd eerst een rondje stap, en dribbelen komt wel voor maar het gedrag is gewoon heel anders dan op deze video.

Ik denk dat die extreem hete KWPN'ers gewoon niet mijn kopje thee zijn :D

Doaitsen was het!

Stap is nooit echt het sterkste punt geweest bij Friezen. :P Dus of het echt relaxed is... Ik weet het niet... Vind het er vaak erg opgefokt uit zien. Goed, gelukkig ziet het FPS wel in dat er gelet moet worden op de stap.

Maargoed, over welke hengsten heb jij het? Heb jij het ook over de oudere reeds goedgekeurde en dekkende hengsten? Want als je naar het KWPN kijkt zie je alle driejarigen ook doodbraaf hun rondje stappen bij de kampioenskeuring. Overdonderd door de entourage. En ook braaf in het in draf voorbrengen (zie de filmpjes van de hengsten apart).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:19

Electra63 schreef:
Martine_R schreef:
Ik ben alleen nog maar bij Friese hengstenkeuringen geweest en na het kijken van dit filmpje weet ik weer waarom ik Friezen zo fantastisch vind _O-

Ja, ik vind NF-pony's fantastisch, maar net als Friezen niet te vergelijken met KWPN-ers :D

Beetje jammer zulke opmerkingen want als je beter kijkt zie je dat er ook genoeg hengsten waren die wel heel erg braaf waren ondanks alle hysterie om ze heen.
En bij NF en Friezen zijn ook echt gevallen die braaf en minder braaf zijn.

Sterker, ik heb al talloze paarden en pony's in handen gehad en de vervelendste van allemaal was toch echt een NF.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:31

Ik heb eigenlijk alleen mijn mening gebaseerd op dit filmpje, ik ben namelijk nog nooit bij een KWPN keuring geweest. Maar er zullen inderdaad ook brave KWPN'ers zijn.

Correctie: paarden zo heet als Krack C in dit filmpje zijn niet mijn ding.

anneliesdj

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:34

Als hij een blessure heeft en daardoor wellicht al meerdere dagen niet heeft mogen lopen en dan nu in zo'n entourage binnenkomen en dan niet even een stukje mogen draven om stoom af te blazen.
Vind het niet gek dan, maar wel erg jammer dat hij zo wordt voorgesteld.

Maar kijk even bij de andere filmpjes, dan zie je genoeg brave hengsten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:37

Haha Annelies, ik heb lang geleden voor een NF-fokkerij gewerkt. Nog in de tijd van de natuurlijke dekkingen. De hengstenboer kwam gewoon langs met de vrachtauto met hengsten.
NF-pony's zijn goede, sterke veelzijdige pony's. Maar off-topic.

ik reageerde omdat ik Friezen net zo ver, misschien nog wel verder van het KWPN-paard af vindt staan als de NF-pony. Sowieso off-topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:45

Ik weet wel wat een NF is, daar ging het toch niet over?
Maar toevallig was mijn vervelendste paard ever wel een NF, dat zet ik ook niet weg als representatief voor het hele ras. Terwijl er bij het NF ook echt wel hengsten zijn die vervelender zijn dan anderen en daar zal er tijdens de keuring ook echt weleens een omhoog komen oid.
Overigens reden er voor alle rassen vroeger gewoon hengstenboertjes rond, ook kwpn en fries gebeurde zo. En natuurlijk dekken komt ook nog genoeg voor bij alle rassen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:03

Lees jij ff mijn berichten terug. Ik kat nergens het KWPN af, ik heb er zelf 1. :D ik vind nooit 1 paard representatief, dus ik snap jouw probleem niet. ;) Ik reageerde op Martine die over Friezen begon. Ik heb 3 Friezen bij mij op stal staan, alledrie slecht opgevoed. Dit topic gaat over KWPN, ik vind dat er geen andere rassen bij betrokken moeten worden, maar ik heb mij daar nu ook schuldig aan gemaakt. Ik vind Krack er geweldig uitzien en ik had hem een mooier eerbetoon gegund.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:48

Het was ook niet zozeer op jou gericht hoor, ik gaf maar gewoon een voorbeeld.
Ik vind overigens dat Krack zich verder heel netjes gedraagd, hij dribbelt alleen wat. Heb meer het idee dat die voorbrenger er gewoon niet zo goed mee overweg kan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:57

DePaardenman schreef:
Bordeaux en Ferdaux waren later op de avond gewoon onder het zadel te zien, en United is al heel lang geblesseerd dat is toch algemeen bekend.

Idee was leuk, uitvoering wat minder, kan gebeuren.

Bordeaux heb ik wel bewust onder het zadel gezien bij de duitse Eva, maar door wie werd Ferdaux dan gereden?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:01

fargo schreef:
DePaardenman schreef:
Bordeaux en Ferdaux waren later op de avond gewoon onder het zadel te zien, en United is al heel lang geblesseerd dat is toch algemeen bekend.

Bordeaux heb ik wel bewust onder het zadel gezien bij de duitse Eva, maar door wie werd Ferdaux dan gereden?

Door John Tijssen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:03

Suzanne F. schreef:
Ik hoorde ook dat Krack achter niet helemaal goed leek.

Bordeaux viel positief op begreep ik van meerderen.

Als je het stap rondje bekijkt ziet hij er rechtsachter niet regelmatig uit, is me tijdens de show niet opgevallen maar bij het bekijken van het filmpje wel..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:11

Anoeska27 schreef:
<<<quote="fargo"]
DePaardenman schreef:

Bordeaux heb ik wel bewust onder het zadel gezien bij de duitse Eva, maar door wie werd Ferdaux dan gereden?[/quote>>>>>
Door John Tijssen

En in welke rubriek was dat dan, kan het nog niet echt terugzien zeg maar - ben er toch echt bijgeweest..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:13

Bij het voorstellen van de hengsten jaargang 2013.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:13

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:10

Anoeska27 schreef:
fargo schreef:
En in welke rubriek was dat dan, kan het nog niet echt terugzien zeg maar - ben er toch echt bijgeweest..

Dressuurhengsten goedgekeurd in 2013. http://www.kwpn.tv/chk2014/rubrieken/vr ... Op#s1media

John Thijssen rijdt daar op ForGribaldi en niet op Ferdeaux..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:19

fargo schreef:
John Thijssen rijdt daar op ForGribaldi en niet op Ferdeaux..

Even verder kijken, want dat is in de 1e groep. In de (uit mijn hoofd) 3e groep rijdt hij Ferdeaux.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:46

Aaah toch, ik had geskipt en kwam van groep 2 naar groep 4 en dus Ferdeaux nog niet gezien, nu wel! Dank!! Onder zadel (nog) beter dan aan de hand.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:41

janderegelaa schreef:
Nee, de reden is dat de nakomelingen bijna allemaal de grens overgaan en dan pas weer gaan meetellen in de index als ze GP lopen.

nee, de reden is dat ze allemaal moeilijk gezond te houden zijn en geen makkelijke paarden om te rijden :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:42

sympie schreef:
janderegelaa schreef:
Nee, de reden is dat de nakomelingen bijna allemaal de grens overgaan en dan pas weer gaan meetellen in de index als ze GP lopen.

nee, de reden is dat ze allemaal moeilijk gezond te houden zijn en geen makkelijke paarden om te rijden :D

Een groter flauwekul verhaal bestaat er niet.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:23

nee?? spreek uit eigen ervaring

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:27

sympie schreef:
nee?? spreek uit eigen ervaring

Hoeveel ervaring?

Ik kan het ook wel zeggen, maar dan heb ik maar één ervaring. Dat zegt mij zelf al niet eens zoveel :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:38

Ik heb ervaring met een stuk of zes Krack nakomelingen, allemaal erg fijne paarden en goed gezond :)). Hoeveel zegt dat?

Volgens mij staat Krack ook niet bekend om het maken van lastige paarden die snel kapot gaan :?. Dat laatste is sowieso voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee omgaat, dunkt me.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:39

Nou die man die met United liep, is precies ook geen schijterd! Gut wat een gebok zeg!
Bordeaux lijkt mij de braafste van de 4. (Of is misschien als enigste van de niet een paar dagen op stal opgesloten) Dat had natuurlijk een hoop gekkigheid bespaard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:41

_San87_ schreef:
Ik heb ervaring met een stuk of zes Krack nakomelingen, allemaal erg fijne paarden en goed gezond :)). Hoeveel zegt dat?

Volgens mij staat Krack ook niet bekend om het maken van lastige paarden die snel kapot gaan :?. Dat laatste is sowieso voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee omgaat, dunkt me.

Ik ken er wel een aantal die stuk zijn.

Stuk voor stuk zeer werkwillige paarden die tot het gaatje gaan....en waarvan de ruiter niet weet te stoppen.