Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
roosschoorl schreef:Equine everyday heeft er ook een interessant stuk over geschreven. Ik ben ook benieuwd hoe dit is in andere landen en hoe zij erover denken. Leuk om te lezen: http://equineeveryday.wordpress.com/201 ... or-nature/
Wat vinden jullie ervan? Laat Eem reactie achter op de site.
Of kijk op facebook en wordt lid van 'equine everyday'. Regelmatig erg leuke, interessante en leerzamer artikelen online!
(ik schop mest wel aan de kant maar ruim het ook niet op hoor). En alsof honden alleen netjes op het pad blijven lopen
. Hondenbelasting die betaald wordt, wordt niet gebruikt om schade of troep oid veroorzaakt door honden in het bos/op de hei te herstellen c.q. op te ruimen
.
. Boomhutten bouwen, kuilen graven, dingen verslepen, obstakels neerleggen, picknicken, in bomen klimmen, van de paden afwijken, je-weet-wellen
. etc. En nogmaals ik vind dat iedereen moet kunnen genieten van de gratis natuur maar ik zie niet in waarom ruiters zouden moeten betalen voor het gebruik van het bos, TENZIJ al het geïnde geld ten goede komt van het onderhouden en aanleggen van (nieuwe) ruiterpaden, en andere gebruikers niet.
. En als het wel zo is, heeft nog nooit iemand in het bos daar volgens mij een boete voor gekregen. Er is imo ook niks mis mee maar waarom de focus zo bij ruiters neerleggen denk ik dan (tenzij deze er om gevraagd hebben)? Lusitana schreef:De ruiters hebben het er idd naar gemaakt. Dat was al aan de gang toen ik nog in Nederland woonde. Het is de reden waarom 30 jaar geleden al het ruiterbewijs in het leven is geroepen.
Het is heel jammer dat de goeden onder de slechte moeten lijden, en dat juist die slechten zo slecht te bereiken zijn omdat die over het algemeen nergens bij aangesloten zijn.
En ja, je kunt serieus beboet worden voor boomklimmen als je daarbij de boom beschadigd en dat gebeurt ook echt wel als een boswachter het toevallig ziet, even als het achterlaten van vuil bv.
. Daarbij waaróm denkt men er nu over om een bijdrage te heffen? Om de ruiterpaden te onderhouden? Hebben de ruiters daarom gevraagd? En áls dat zo is dan vind ik dat eenieder die gebruik maakt van de ruiterpaden mee zou moeten betalen, lijkt me niet meer dan logisch
. Ik woon in een regio die qua groen zo groot is dat er geen beginnen aan is om bomenklimmen oid te beboeten.
.Lusitana schreef:Laten betalen is een manier om mensen bewuster gebruik te laten maken van een gebied. Waar het geld al of niet heengaat, is niet zo belangrijk. Overigens kost onderhoud gewoon geld, dat gaat naar salaris van mensen en machines oa.
Lusitana schreef:"Het is heel jammer dat de goeden onder de slechte moeten lijden" is echt niet over een kam scheren...
Laten betalen is een manier om mensen bewuster gebruik te laten maken van een gebied. Waar het geld al of niet heengaat, is niet zo belangrijk. Overigens kost onderhoud gewoon geld, dat gaat naar salaris van mensen en machines oa.
En waarom nu? Omdat er blijkbaar een grens is bereikt aan het gedogen. Om iets een halt toe te roepen.
Ze kunnen ook kiezen om alle natuurgebieden gewoon te sluiten voor ruiters, dus een bijdrage is vragen is nog een milde maatregel waar men voor in de handen mag knijpen.
En ja de meeste gebieden zijn te groot om echt de politie uit te hangen en daarom gebeuren er allerlei dingen die niet mogen gebeuren. Dat maakt nog niet dat het correct is.
Als een ruiterpad onbegaanbaar is door werkzamheden heb je automatisch ontheffing, maar ik zou dan ook de verantwoordelijke even waarschuwen dat het ruiterpad belemmerd wordt en of ze daar wat aan kunnen doen.
Als je gewoon vraagt bij de juiste persoon om de juiste maatregelen, kom je verder dan met op een forum klagen.