PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Re: PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:30

Ik dus ook, dat miste ik ook in het stuk.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:14

Ik ga er straks heen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:18

Zonder alles gelezen te hebben; de PvdD kan zich beter druk maken over de dieren rond de Oostvaardersplassen... Die sterven nog eens een gruwelijke dood.
Die beesten hadden gewenst dat ze tijdig een enkeltje slagerij hadden gekregen als ze mochten kiezen. Of (beter) gewoon elke dag een paar balen kuil.

De paarden op deze veiling wordt al zo mee geleurd; die gaan echt niet naar een slager hoor. ;)

EDIT: Nu ik alsnog terug lees zie ik dat er meer mensen zo over denken gelukkig en dezelfde opmerking hebben geplaatst! Amen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:20

Het is misschien maar goed dat er zoveel media aandacht is, niet naar de slager kunnen ze nooit garanderen, wel eens van stromannen gehoord. Zo simpel als wat, gebeurt ook op veilingen van dure paarden, mensen die bekend zijn laten andere onbekenden voor hen bieden aangezien de prijs alleen maar opgedreven word als er openlijk door zeer bekende mensen geboden word, gebeurt heel vaak.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:20

Ik denk sowieso dat ze niet naar de slacht gaan, met de veilingkosten en btw bij zijn ze veel te duur. Ben benieuwd, ik vind slacht niet erg.
Maar dierenleed in alle vormen, zoals een paard onbehandeld laten lopen moet gewoon iets aan gedaan worden. Het is toch gek dat steeds te weinig eigenaars hun paard slecht mogen behandelen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:30

_San87_ schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd welke veilingsvoorwaarden zijn aangepast :)). Daar reppen ze dan weer niet over.

Dat de paarden onder gunning geveild worden kan het niet zijn. Dat was namelijk altijd al zo.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:39

De belg met de mok zou juist wel naar de slacht / afgemaakt moeten worden. Dat geneest nooit meer en het dier is al vrij oud voor een belg met mok.
De andere belg, Frits, heeft trouwens ook mok zie ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:33

Nicky1963 schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd welke veilingsvoorwaarden zijn aangepast :)). Daar reppen ze dan weer niet over.

Dat de paarden onder gunning geveild worden kan het niet zijn. Dat was namelijk altijd al zo.

Inderdaad. Daarom vroeg ik mij af wat er dan precies aangepast is :D.

cl@udia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:30

ik vind het zorgelijk, paardenliefhebbers? die geen onderscheid zien tussen een paard en een koe..
sommige mensen zien slacht als een humane manier van afmaken, dat is iets waar je over kan discusieren,
maar sommige mensen praten erover alsof ze inderdaad geen probleem hebben om een biefstuk van hun eigen paard te eten
ik begrijp niet hoe mensen er zo over kunnen denken

jullie lijken vanuit je stoel te kunnen bepalen of deze dieren te ziek zijn of teveel pijn hebben om nog een goede kwaliteit van leven te hebben...

zorgelijk....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:21

Wat vindt jij dan een humane manier van afmaken?? Spuitje en dan langs de weg liggen en opgetakeld worden aan een poot?
Door blijven emmeren met dieren die eigenlijk ziek zijn en maar moeten afwachten bij wie ze terecht komen en wat die aan de DA willen uitgeven?
De galbak die het zover heeft laten komen..... hang 'em high.......

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:23

cl@udia schreef:
ik vind het zorgelijk, paardenliefhebbers? die geen onderscheid zien tussen een paard en een koe..
sommige mensen zien slacht als een humane manier van afmaken, dat is iets waar je over kan discusieren,
maar sommige mensen praten erover alsof ze inderdaad geen probleem hebben om een biefstuk van hun eigen paard te eten

jullie lijken vanuit je stoel te kunnen bepalen of deze dieren te ziek zijn of teveel pijn hebben om nog een goede kwaliteit van leven te hebben...

zorgelijk....

Waarom zou ik daar verschil in moeten zien? Een paarden leven is meer waard dan dat van een koe? Omdat we op een paard toevallig rijden?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:29

Vooral dat stukje dat ze een paard met slechte benen nog naar een holistisch dierenarts willen hebben. Echt waarom niemand wil zo een dier opvangen. Laat het rusten. Er zijn zoveel paardjes die een huisje zoeken.

en de discussie als je een paardenvriend ben mag je paardnevlees eten vind ik hypocriet. Ik maak idd geen onderscheid tussen koe varken paard. Is persoonlijk maar maakt niet dat ik geen paardenliefhebber ben. Helemaal niet zelfs.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:30

Ik ben een enorme liefhebber van spinazie, prachtige plantjes vind ik het. Toch eet ik het :(:).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:59

Ik vind het prima als die dieren goed terecht komen en nog een fijn leven hebben, niets mis mee.
Maar door al het sentiment om deze zaak heen, betwijfel ik of diegene die bieden, wel realistisch zijn.
Je koopt tenslotte een paard waarvan je alleen de (vage en misschien niet kloppende) beschrijving hebt gelezen, dat zou je anders toch ook niet doen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:06

Wij brengen weleens eigen gefokte veulena naar de slacht om het vervolgens op te slaan in d vriezer.
En toch ben ik een oprechte paarden liefhebster.

Zielig nee hoor.
Ik snap niet waar sommige juist zo sneu kunnen reageren hierop

en ik word hier wel teveel media aandacht aan besteed erg overdreven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:11

Paarden gaan sws niet naar de slacht, flinke prijzen worden geboden...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:24

Wat een vermakelijke discussies zo'n veiling wel niet teweeg kan brengen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:29

Patries90 schreef:

:')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:29

Patries90 schreef:

Mee eens

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:39

belle_boef schreef:
Patries90 schreef:

Mee eens

:D :j

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:40

Om over die veiling zelf nog maar te zwijgen..... gekkenwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:54

Wat is er mis me slachten van zo paard zolang we wel kippen koeien en varkens in veeslte kleine hokken stoppen die we speciaal fokken om te kunnen slachten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:31

cl@udia schreef:

zorgelijk....

Hoezo zorgelijk? In mijn ogen is er niet perse iets mis met een paard naar de slacht brengen. Zeker als paarden medisch niet helemaal in orde zijn, zijn ze daar beter af dan als ze bijv. de handel ingeduwd worden of verscheept worden naar bijv. griekenland waar ze als strandpony worden gebruikt. Ik noem maar even wat, dan zijn ze beter dood af. Mochten ze nu een mooi plekje bij iemand thuis kunnen krijgen, harstikke mooi natuurlijk, maar dat is natuurlijk nog maar de vraag zéker gezien de medische achtergrond van sommige van de paardjes. Dus ja, beter af bij de slacht.

Betekend dat dat ik mijn eigen paarden een enkeltje slacht zou geven als ze opeens ziek zouden zijn? Nee, natuurlijk niet. Mijn haflinger is op een gegeven moment niet meer berijdbaar geweest vanwege problemen in haar rug, op zich had ze er niet veel last van en was het voor haar prima toeven in de wei met mijn andere pony. Op een gegeven moment kreeg ze echter toch pijn en heb ik besloten dat ze werd ingeslapen. Maar dat is ook een hele andere situatie, nooit zou ik mijn paarden zomaar afmaken, nooit zou ik ze de handel induwen, dan laat ik ze liever afmaken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:50

Ik vind ook niks mis met een mensenleven afnemen, de dood is voor mij iets normaals, voor zowel mens als dier, als het niet vandaag komt, komt het morgen wel, daar heeft niemand besef van, geloof ik zelf.
Ik zie dus ook het probleem niet van het slachten niet.

Ik vind alleen die ophef belachelijk, dat ze eens die kleppen af doen en kijken naar de werkelijkheid, gaan ze iedere shetlander ophalen die gratis aangeboden word, zodat ze ze van de slacht kunnen behoeden. Hou toch op, nu is het opeens zielig. :')

Edit: Om verwarring te voorkomen, ik houd gewoon van mens en dier, Claudia ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:56

xSlvna schreef:
Ik vind ook niks mis met een mensenleven afnemen, de dood is voor mij iets normaals, voor zowel mens als dier, als het niet vandaag komt, komt het morgen wel, daar heeft niemand besef van, geloof ik zelf.
Ik zie dus ook het probleem niet van het slachten niet.

Ik vind alleen die ophef belachelijk, dat ze eens die kleppen af doen en kijken naar de werkelijkheid, gaan ze iedere shetlander ophalen die gratis aangeboden word, zodat ze ze van de slacht kunnen behoeden. Hou toch op, nu is het opeens zielig. :')

Edit: Om verwarring te voorkomen, ik houd gewoon van mens en dier, Claudia ;)

Euh wat? Zeg je nu dat een mens niet beseft dat (en wanneer in sommige omstandigheden) er een eind aan z'n leven komt?!?!