Citaat:Onderzoeker David Nutt, voorzitter van het European College of Neuropsychopharmacology, verklaart zelfs dat er wereldwijd meer mensen hersenschade oplopen door een val van een paard dan door drugsgebruik.
Ik denk dat deze ongevallen domweg beter geregistreerd worden dan hersenschade door drugsgebruik. Een nogal ongefundeerde uitspraak
:-P
Ik vind het ook een eng systeem. Op zich heerlijk als ik een enorm bokkend paard met een hulpmiddel wel uit kan zitten, maar met dit systeem durf ik echt niet te rijden. Ik val ook liever dan dat ik vast zit aan een paard. Doet me een beetje denken aan blijven hangen in de beugels. Dat heb ik één keer meegemaakt in het bos, zelfs met veiligheidsbeugels. Was echt niet grappig. Ik werd een paar honderd meter verderop wakker en werkelijk alles aan mij was geschaafd en gekneusd. Was het hele pad verder gesleept. Met dit tuig lijkt met nog enger. Van de zomer viel een jong paard toen ik erop zat en toen kon ik door naar de intensive care. Een normale val is bij mij nooit echt problematisch geweest. Het gaat pas mis als ik niet kan vallen (omdat paard valt of als ik vast blijf zitten). 

)