Jockey wint race zonder stijgbeugels [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Jockey wint race zonder stijgbeugels [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:25

Ik denk dat modereren van een bepaald forum voorbehouden is aan specifieke moderators, met hun eigen mening en eigen vrijheden binnen het boktbeleid.

Laat los, laat gaan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:28

Woogy schreef:
En nou vraag ik me ten zeerste af...waarom ik ieder anti-rensport bericht in dit topic heb getemd en GEEN! reactie heb gehad. Waarom word hier zo laks mee omgegaan, maar ben ik al talloze keren op m'n vingers getikt in andere topics als ik eventueel een keertje offtopic ging of iets zei wat iemand blijkbaar tegen het hoofd stootte. Waarom wordt hier dan niet op gereageerd....niet belangrijk genoeg? Of delen mods deze nare reacties van mensen? of hebben jullie zoiets van 'ze zeggen toch de waarheid? waar maken wij ons druk om'...

Staat er ook niks van een melding tussen je TipeenMod in je instellingen? Wellicht staat daar een reden ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:40

nope niets...gewoon letterlijk geen reactie...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:59

Je compleet ignoreren vind ik niet netjes.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:16

Dat is idd niet netjes.

Misschien moet een dressuurprikker temmen. :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:15

voel je je geroepen? ;)

Dit is iets wat me al frustreerd sinds ik net op bokt zit. Het moment dat het gaat om rensport, al gaat het om het beste paard van de eeuw beschrijven komen er weer activisten doorheen 'ehhh zielig(of beter sielug) al dat slaan die arme paarden'. Terwijl je in een dressuur proef geen reglementen hebt omtrent prikken en tikken.
Te veel of hyfter gedrag wordt flink gestraft met boetes, dagen te voet en zelfs schorsingen. Heb nog eens een spring paard gezien wat over de hindernissen geslagen werd en na ene weigering de ring uit geslagen...Niets geen enkele reactie van helemaal niemand!
Dat is het grote punt wat mensen missen. Binnen de draf en rensport worden de paarden juist zo gigantisch beschermd tegen leed en kwetsuren, omdat er in het verleden wel fouten zijn gemaakt.
Las iemand typen 'ze moeten zonder stok rijden', geen probleem...zullen we ze dan wel unaniem bij IEDERE tak van paardensport schrappen, zelfde geldt voor sporen...Zou de sport heel interessant maken namelijk....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:22

Zoals ik al eerder heb aangegeven: het beleid is zelfregulatie. Dat lijkt hier uitstekend te verlopen, er wordt met (goede) argumenten gediscussieerd en niet op de man.
En off topic mág als de TS (of in dit geval het merendeel van de reageerders) er geen probleem mee heeft. Ook dat lijkt hier het geval te zijn.

Twee redenen dus voor de mods om niet in te grijpen.

En anderhalve pagina met 'wauw wat waanzinnig knap' heeft ook niet echt een toegevoegde waarde lijkt mij persoonlijk.

Dat de mods totaal niet op jouw tems hebben gereageerd is niet netjes. Ik zou zeggen, stuur eens een PB naar Olympia, RoWi of LindyH, de forummods, met de vraag waarom.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:36

heb maar nog eens getemd. waar het mij om gaat is dat ik(en een hele hoop mensen met mij) deze discussies zat worden. Het karwatseren heeft totaal niets te maken met het filmpje of de inhoud van de tekst.
Heb een poos terug eens in een dressuur topic bij wijze van test een opmerking gemaakt over het sporen gebruik en de aangetrokken stang en trens...wat was de reactie? Verwijderen van mijn bericht in verband met offtopic gezien ik niet reageerde op de inhoud van de video of tekst...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:04

Even een opmerking tussendoor :-) (en volkomen offtopic dus dan laat ik het hier even bij :)) ). Het is ons ook opgevallen dat topics over rensport vaak een hoop reacties oproepen bij mensen die niet zo bekend zijn met de rensport. Wij zijn op dit moment aan het kijken hoe we dit als moderatorteam kunnen benaderen.

Idee op dit moment is bijvoorbeeld reacties die niet direct gaan over het nieuwsbericht inderdaad te verwijderen en de discussie over de regelgeving binnen de rensport elders te laten plaatsvinden (op DRS). Het zou dan hetzelfde werken als bij topics over SGW op VN: vragen of discussie over SGW an sich kan dan op het subforum van SGW plaats vinden. Idem met filmpjes of foto's van dressuurruiters op de VN, de discussie over de trainingsmethode op RT-D. etc.etc.etc..

Maar goed Woogy, je hebt een punt :-)