Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wittepit schreef:Voor dat de aangekondigde enquete in de mailbox belandt, is het niet handig om een soort van standpunt van de hier reagerende recreatieruiters in te nemen? Dat de voorwaarden waarop "we" de zin van zo'n pas in zouden zien een beetje overeen komen?
Wat veel terugkomt is:
-de fietsers en wandelaars dan ook laten betalen, gelijke monnikken, gelijke kappen
-onderhoud van de paden
-parkeerruimte
-geldend voor alle gebieden in NL en niet per beheerder verschillend (daar ligt een mooie taak voor de KNHS!)
-een jaarkaart en een kortere voor b.v. buitenlandse gasten
-meer controle op crossmotoren
-
-
-vul maar aan!
Kelly_ann schreef:wittepit schreef:Voor dat de aangekondigde enquete in de mailbox belandt, is het niet handig om een soort van standpunt van de hier reagerende recreatieruiters in te nemen? Dat de voorwaarden waarop "we" de zin van zo'n pas in zouden zien een beetje overeen komen?
Wat veel terugkomt is:
-de fietsers en wandelaars dan ook laten betalen, gelijke monnikken, gelijke kappen
-onderhoud van de paden
-parkeerruimte
-geldend voor alle gebieden in NL en niet per beheerder verschillend (daar ligt een mooie taak voor de KNHS!)
-een jaarkaart en een kortere voor b.v. buitenlandse gasten
-meer controle op crossmotoren
-
-
-vul maar aan!
Klinkt best goed!
Ik vrees alleen dat al het geld dat bij elkaar geharkt kan worden gaat zitten in het tekort aan geld voor nu al bestaand onderhoud (waar dus een tekort voor is) en extra mankracht/aanleg/controles niet eens haalbaar is.
De recreatieruiter is natuurlijk ook nog eens een relatief kleine groep ten opzichte van de wandelaar en fietser... Het geld dat er nog wel is bij SBB gaat dus eerst daarin zitten, de ruiterpaden zijn tweederangs. Tenzij wij als paardensporter extra gaan inversteren.
wittepit schreef:Wat zou de reden zijn om geen jaarkaart/toegangsprijs te vragen aan fietsers en wandelaars als nergens staat dat je verplicht ben om deze mensen gratis te vermaken? Lijkt mij een makkelijk aan te boren bron van inkomsten. Iets idealistisch, dat iedere nederlander recht heeft op een frisse neus?
Anous_Bjorn schreef:Ik wil er best voor betalen, maar vraag me wel 1 ding af. Waar gaat het geld van mijn verlenging van rb en kb dan heen? Volgens de site naar onderhoud van ruiterpaden en menroutes. Ga niet dubbel betalen aangezien sbb een onderzoek wil doen om het landelijk in de groene sector verplicht te stellen.
_Patriciaa schreef:Hier ib 't gooi betaal ik al jaren voor het rijden in het bos.. helaas vind ik dat de paden er heel slecht van worden onderhouden.. dus wat ze er nou mee doen is voor mij een vraag..
Rijden zonder kaart wordt hier gestrafd met een boete van 60 euro.. geen leuk grapje dus..
Fritt_J schreef:Oké, stel hij komt er (op zich reëel: voor niks gaat de zon op), maar andere bosgebruikers moeten dan ook participeren in de kosten, of worden die onderhoudskosten wel gedekt door de overheid? Dat laatste is mij niet helemaal duidelijk, en onder het eerder geplaatste bericht 'gelijke monniken gelijke kappen' zijn er wat vraagtekens.
Magrathea schreef:Is het echt zo erg om te betalen zodat de paden (in de toekomst) beter onderhouden kunnen worden?....
Citaat:....Vond het wel een super idee wat hier werd genoemd: pasje aan je zadel wat gescand kan worden, kan de controleur zien of je betaald hebt enzo. En gelijk de gegevens voor je paard mocht er iets gebeuren en je paard vertrekt zonder jou