Citaat:Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.
saskiakefie schreef:anneliesdj schreef:Natuurlijk, maar die handelaar handelt ter goeder trouw, hij doet zijn best een goed tehuis te vinden maar voor 3 is dat niet gelukt.
Met de huidige paardenmarkt vind ik dat hij het helemaal niet gek gedaan heeft, dus in die zin heeft hij zich wel aan de afspraak gehouden.
Dus doordat de huidige paardenmarkt niet best is, heeft hij zich aan zijn afspraak gehouden? Nee daar ben ik het niet mee eens.
anneliesdj schreef:Het is maar de vraag wat die afspraak uberhaupt geweest is want volgens de handelaar heeft hij meteen al aangegeven dat de hengstveulens geen kans op een goed tehuis hadden.
Enja, van de 12 papierloze shetlanders hebben er 9 een goed tehuis, 1,5 jaar later staat er zelfs nog een bij de bevriendde handelaar. Dat is toch voor een handelaar een lange tijd om een pony aan te houden. 9 shetten huisvesten is in deze tijden een hele kunst, dus mijns inziens heeft hij zijn best wel gedaan.
Als hij zich perse niet aan de afspraak had willen houden had hij ze ook direct allemaal naar de slager kunnen brengen, was voor hem een veel snellere oplossing geweest.
ruitje schreef:Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.
Alberto staat inderdaad bekend om zijn nette manieren en dat hij altijd vraagt of je op tv wil komen enzo... Het is net Ivo Niehe
JJane schreef:Volgens mij heb ik iets gemist. Waarom is de handelaar een sensatie zoeker? Hij heeft de Alberto vast niet gebeld om op tv te mogen.ruitje schreef:Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.
Alberto staat inderdaad bekend om zijn nette manieren en dat hij altijd vraagt of je op tv wil komen enzo... Het is net Ivo Niehe
Sorry hoor maar heb ik dan iets gemist? Het is een grote sensatie zoeker die over de rug van een ander lekker z'n centjes verdiend.
tjessa schreef:Ik vind wel dat er een beetje hard wordt gereageerd. Weten jullie wat de situatie van die mensen is? Als er geen plek is voor de pony's wat moeten ze dan, ze allemaal in de tuin zetten of op het stukje land waar de rest van de pony's misschien heeft staan normaal gesproken, dat weten wij ook niet. Tuurlijk weten wij allemaal wat een handelaar in houdt. Maar als die mensen echt niet anders konden als in goed vertrouwen aan die man te geven.
maar ja dat is mijn mening
saskiakefie schreef:Citaat:Misschien willen de nieuwe eigenaren wel helemaal geen contact met de oude om gezeur te voorkomen.
en hebben ze dat verzocht aan die beste man en verteld hij daarom niks.
Dan kan hij dat ook gewoon zeggen.
Citaat:Nogmaals, waarom neemt ie de pony's dan aan als die vrouwen gezegd hebben dat ze niet in de handel en bij de slacht terecht mochten komen?
JJane schreef:Volgens mij heb ik iets gemist. Waarom is de handelaar een sensatie zoeker? Hij heeft de Alberto vast niet gebeld om op tv te mogen.Sorry hoor maar heb ik dan iets gemist? Het is een grote sensatie zoeker die over de rug van een ander lekker z'n centjes verdiend.
JJane schreef:ruitje schreef:Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.
Sorry hoor maar heb ik dan iets gemist? Het is een grote sensatie zoeker die over de rug van een ander lekker z'n centjes verdiend.
randalinpony schreef:Saskia Kefie schreef:Citaat:Nogmaals, waarom neemt ie de pony's dan aan als die vrouwen gezegd hebben dat ze niet in de handel en bij de slacht terecht mochten komen?
En hoe logisch is het om ponys aan een handelaar mee te geven (of verkopen, weten wij daar wat van?) als je ze niet in de handel wilt?
Een handelaar was de laatste keer dat ik keek, nog geen opvangtehuis voor ponys van mensen die de consequenties van hun daden niet konden overzien....