Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:26

Het zijn er meerdere bij elkaar, dus een paard alleen gaat hier niet op. Ze komen er vast wel eens uit om getraind te worden ozd, maar nooit vrij als in vrij rondrennen.

Precies, Urbiezira. Tussen wat wij dromen en wat er mag zit een groot verschil.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:29

felicity schreef:
Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwschierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?

Ik weet waar het is. Het is ook niet een plek waar je je paard graag zou hebben zo midden in de stad. Geen weidegang etc.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:31

KimD schreef:
Hier kan ik iets heel grofs op gaan zeggen maar dan ben ik racistisch. Ik vind het niet kunnen. :n

Dezelfde gedachten....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:32

liempje schreef:
KimD schreef:
Hier kan ik iets heel grofs op gaan zeggen maar dan ben ik racistisch. Ik vind het niet kunnen. :n

Dezelfde gedachten....

En dus dezelfde kortzichtigheid... :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:34

Babootje schreef:
felicity schreef:
Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwschierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?

Ik weet waar het is. Het is ook niet een plek waar je je paard graag zou hebben zo midden in de stad. Geen weidegang etc.

Inderdaad... dus voor de paarden alleen maar beter dat ze daar weg gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:35

Dit topic ontstaat natuurlijk ook door de titel....

Kennelijk huurt de manege en de eigenaar, particulier of gemeente heeft zijn grond verkocht. Chips happens...had een winkelcentrum of huizen kunnen zijn...

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:36

niet normaal! je kan die mensen/ dieren toch niet zomaar op straat zetten! zet het in het nieuws ;) door de media schamen mensen zich meestal !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:41

lovepaard123 schreef:
niet normaal! je kan die mensen/ dieren toch niet zomaar op straat zetten! zet het in het nieuws ;) door de media schamen mensen zich meestal !

De gemeente hoeft zich nergens voor de schamen. De huurders wisten al tijden dat ze weg moesten. Struisvogelpolitiek laat dat niet weggaan, en nu aan de grote klok hangen hoe zielig ze zijn? Geklets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:49

maura schreef:
Sammie schreef:
De koopakte van de grond werd op 19 april 2013 getekend, meldt de website van de hindoetempel. In juli 2012 werden de plannen voor het eerst gepresenteerd.

Zoals ik dit lees is al ruim anderhalf jaar bekend dat er plannen zijn voor een ander gebruik van de locatie. Als je al anderhalf jaar lang net doet of er niets aan de hand is en dan gaat janken dat je opeens met je paarden op straat staat, heb je in mijn ogen toch een wat merkwaardig beeld van de verantwoordelijkheid die je als paardeneigenaar hebt.

Niks geheime onderhandelingen. Er is al jaren een bestemmingsplan voor een ander gebruik van de locatie. Er is geen "agrarisch" bestemmingsplan en het houden van paarden op die locatie werd alleen maar gedoogd, omdat de panden netjes werden gehuurd. De huurders wisten heel goed dat er ooit een einde aan zou komen. Dit staat helemaal los van wat er uiteindelijk inkomt.
Die mensen hebben daar alleen bijzonder goedkoop een paardje staan. En moeten nu met hun paard ergens anders heen en kunnen natuurlijk niet meer zo'n goedkope locatie vinden. Kunnen misschien een duurdere locatie ook niet betalen. Overigens geen haar op mijn hoofd dat ik mijn paard daar zou hebben gestald.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:52

Babootje schreef:
felicity schreef:

MarlindeRooz schreef:
Inderdaad... dus voor de paarden alleen maar beter dat ze daar weg gaan!

Al zou dat voor een aantal de weg naar de slager zijn.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:52

Babootje, heb je niet per ongeluk een verkeerde post gequote? Ik snap namelijk helemaal niet waar je die geheime onderhandelingen vandaan haalt?

Vjestagirl

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:54

Een paard heeft er geen last van dat ie geslacht wordt. De eigenaar hooguit, maar als je dood bent realiseer je je niet dat je dood bent...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:01

maura schreef:
Babootje, heb je niet per ongeluk een verkeerde post gequote? Ik snap namelijk helemaal niet waar je die geheime onderhandelingen vandaan haalt?

Uit de OP. :) Het was ook geen commentaar op jouw post. Alleen een aanvulling.
De huurders wisten al lange tijd dat ze daar ooit weg moesten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:04

Babootje schreef:
[

Al zou dat voor een aantal de weg naar de slager zijn.

Misschien wel beter dan wegpieteren in een stal

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:28

Jeetje wat zeggen een hoop mensen hier domme dingen zeg; niet normaal, om je te schamen, wat belachelijk...

al deze domme reacties bevestigen mijn vermoeden. Racisme wordt gecreëerd door domme mensen en daardoor ook in stand gehouden.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:04

Puur omdat het om een tempel gaat, kan t niet

als er een nieuwe mc Donalds zou komen, hoor je niemand, zou evengoed vervelend zijn, maar nu is t allemaal vreselijk verschrikkelijk.

Hopelijk gaan de paarden erop vooruit, en kunnen die straks wel in de buitenlucht lekker staan.... Zij zijn de hindoes wel dankbaar denk ik

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:58

Vjestagirl schreef:
Een paard heeft er geen last van dat ie geslacht wordt. De eigenaar hooguit, maar als je dood bent realiseer je je niet dat je dood bent...

En omdat de gemeente zegt dat ze altijd nog naar de slager kunnen, gaan al die eigenaren dat echt nog niet doen...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:43

Waar het eigenlijk over gaat: de paardeneigenaren zijn bang voor verandering. Ze moeten een andere plek zoeken. Misschien wat duurder, wat verder weg en vooral anders dan ze gewend zijn. Het was al geruime tijd bekend, dat de paarden daar weg moesten. De locatie is ook niet echt geweldig voor de paarden. Ik zie de eigenaren regelmatig buiten met hun paarden en ze zien er prima uit. Ze worden wel goed verzorgd.
Een hindoe tempel.zal een aanwinst zij daar. Er wonen veel hindoeïstische mensen en er is een hindoeïstische school in de buurt. Voor de paarden zal het er qua huisvesting eigenlijk beter op worden, als ze in een lichte, ruime stal staan met voldoende buitenruimte.
Wil ik nog het volgende vragen: Denk even na, voordat je opmerkingen maakt over hindoeïsme en de mensen die dit belijden. De meesten van hen ( of hun voorouders)komen uit ons voormalige rijksdeel Suriname. Dat wij als keurige blanken(onze voorouders) zo leuk leeggeplunderd en vernield hebben. Respectloos en zonder kennis van de cultuur.
Daarbij: in Nederland hebben wij vrijheid van godsdienst. Laat ieder in zijn waarde. Wees goed geïnformeerd voor je je mening tentoon spreidt.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:40

Hindoeïstisch vind ik wel erg goed gevonden :D
Hindoestaans

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:56

Buiten het feit dat ik paarden in hartje Den Haag geen strak plan vind en ruimte verspillen aan religieuze aangelegenheden ook niet, vind ik dit gewoon een erg smerig spelletje van de gemeente. Werkelijk waar geen enkel inlevingsvermogen en duidelijke weer een typische bureau-ambtenaar. Belachelijk dit, prima als je het perceel wil verkopen maar dit was al geruime tijd bij de gemeente Den Haag bekend en zou dus ook voor de huidige huurders bekend moeten worden gemaakt! Kan me niet voorstellen dat de gemeente reageert met "paarden moeten maar naar slacht" , dat even terzijde.

Ontzettend falen van gemeente Den Haag!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:59

Vjestagirl schreef:

Sorry Vjestagirl, maar wat een raar bericht is dit nou weer. Natuurlijk heb je er geen last van als je dood bent, dat maakt het nog niet rechtvaardig. Kunnen we iedereen die in de weg staat wel neer gaan knallen, daar realiseren ze zich achteraf toch niks van 8)7 Weer even een mooi voorbeeldje van persé tegendraads willen zijn! Imo 0,0 toegevoegde waarde aan de OP.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:03

uhm ik ben een beetje in de war denk ik.. Ik lees hier meerdere keren over Surinamers, maar het Hindoeïsme en hun volgers zijn toch overwegend Indiaas?

Hindoeïsme is een geloof dat zijn oorsprong vindt in India.

Hindoestanen behoren tot een bevolkingsgroep uit Suriname (die wel zijn oorsprong heeft in India en Zuid-Azië) die in 1873 naar Suriname zijn getrokken.

en op internet vind ik het volgende:
Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst
Hindoestanen dienen niet te worden verward met volgers van het Hindoeïsme (Hindoe's), hoewel een groot aantal Hindoestanen deze religie aanhangt.

Even voor mijn eigen duidelijkheid: gaat het hier nou om Hindoestanen of Hindoe's (nogal een verschil :D )

(niet dat dat voor mijn mening uitmaakt trouwens. Ik ben van mening dat de paardeneigenaren niet moeten zeuren en tijd genoeg hebben gehad om wat anders te zoeken en dat het niet uitmaakt of er nu een tempel, moskee, kerk, Mac, Appie, etc. er voor in de plaats komt. En dat de ietwat racistische reacties getuigen van onwetendheid en kortzichtigheid..)
Laatst bijgewerkt door Omaro op 10-01-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:04

BaileyMix schreef:
Buiten het feit dat ik paarden in hartje Den Haag geen strak plan vind en ruimte verspillen aan religieuze aangelegenheden ook niet, vind ik dit gewoon een erg smerig spelletje van de gemeente. Werkelijk waar geen enkel inlevingsvermogen en duidelijke weer een typische bureau-ambtenaar. Belachelijk dit, prima als je het perceel wil verkopen maar dit was al geruime tijd bij de gemeente Den Haag bekend en zou dus ook voor de huidige huurders bekend moeten worden gemaakt! Kan me niet voorstellen dat de gemeente reageert met "paarden moeten maar naar slacht" , dat even terzijde.

Ontzettend falen van gemeente Den Haag!

is ook bekend gemaakt ruim 1,5 jaar geleden...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:06

Hindoe's of moslims, maakt me niet uit wat het zijn en waar ze vandaan komen, vind het onzin dat uberhaubt iets moet staan voor het geloof, maar prima, als ze netjes betalen, bouw een eind verder (in de zin van ga lekker door).

Mogen van mij inderdaad beter gaan kijken hoe paarden gehouden worden en een minimum aantal uur buiten de stal verplichten, is wat belangrijker dan een welles/nietes om een domme gebouw. :')

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:09

:\
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 10-01-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt