Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BobbieLover schreef:quera schreef:Maar BL je kan er eigelijk geen mening over hebben omdat je discussie niet mee kan doen omdat je het onderwerp niet begrijpt.
Vandaar mijn berichtje dat het misschien handiger zou zijn. Je mening te uiten op Facebook of je er in te verdiepen.
Ik hoef me niet te verdiepen in zo'n ziek persoon,
Hoe je het went of keer het is niet goed? ookal krijgt hij hulp? ben blij als die beter is, en ook werkelijk besef krijgt van zijn daad..
Snollygoster schreef:Tazzey schreef:Het beangstigende aan dit soort zaken is dat het vaak begint met dieren...
Over de behandeling en straf kan en ga ik niets zeggen. Dat is niet aan mij.
Het is al vaker bewezen dat psychopaten bij dieren beginnen en dan over gaan op mensen..
nicolanca schreef:De behandeling duurt maximaal 7 jaar, daarna komt hij vrij, genezen of niet. Dus duimen dat hij te behandelen is, want anders vallen er weer slachtoffers.
Citaat:Langdurig verblijf[bewerken]
De wetgever stelt dat een tbs-behandeling in principe binnen zes jaar afgerond moet zijn. Als binnen deze zes jaar het recidivegevaar onvoldoende is verminderd, wordt de kliniek gekort op de verpleegprijs en zal de nadruk verschuiven van behandeling naar verblijf. Wanneer behandeling in twee verschillende klinieken onvoldoende resultaat oplevert (in die zin dat het recidivegevaar niet of onvoldoende is verminderd en er geen zicht is op verbetering) kan een terbeschikkinggestelde aangemerkt worden als 'longstay-patiënt'.
De Minister van Justitie neemt hiertoe het besluit na zich door het LAP (Landelijke Adviescommissie Plaatsing, bestaande uit psychologen en psychiaters) te hebben laten informeren. Hoewel ook tijdens de longstay de tbs-maatregel minimaal één keer per twee jaar wordt geëvalueerd, kan dit leiden tot een levenslang verblijf binnen justitiële instellingen of forensische psychiatrie.
De langstzittende tbs'er in Nederland was Theo H., die van 1960 tot 2011 meer dan 50 jaar onafgebroken in een tbs-kliniek zat. In 2004 waren er 60 longstay-patiënten in Nederland. In 2007 zullen er waarschijnlijk 200 zijn, zo heeft Minister Donner midden augustus 2007 aangekondigd. De minister kondigt ook aan een onderscheid te willen maken tussen de longstay-patiënten, wat betreft beveiliging. Voor een aanzienlijk deel van de longstay-patiënten hoeft de beveiliging niet het niveau te hebben van een huis van bewaring.
Famke160301 schreef:Wat ik heel vreemd vind, is dat er zo lang er geen dader bekend is in dit soort zaken als ernstige mishandeling/verminking van paarden, alle uitspraken/meningen geoorloofd zijn. Maar zodra een 17-jarige jongen als dader is aangehouden waarvan bekend is gemaakt dat hij een ernstige stoornis in zijn hersenpan heeft, dat er dan medeleven met de dader moet worden getoond.
Sorry, maar daar pas ik voor.
Vind t voor de ouders van de jongen heel erg. Voor de jongen zelf hoop ik dat ze hem voor zijn eigen veiligheid maar zeker voor de onze, zijn leven lang onder behandeling houden en hem binnen zo'n kliniek een nieuw bestaan laten hebben. En als ze uitbehandeld zijn, dan maar voor de rest van zijn leven in de cel.
Vind het risico op herhaling of terug vallen in oude gewoonten, te risico vol. Ookal verklaren ervaringsdeskundigen hier dat behandeling mogelijk is.
Te vaak hoor je, dat er een TBS-er op proefverlof, in de fout gaat. Of ontsnapt aan zijn/haar toezicht en in de fout gaat.
Zoals die arme begeleidster die aan t fietsen was met haar TBS-patient en op brute wijze verkracht werd en voor dood werd achter gelaten. Maar de TBS-er had daarna zoooo verschrikkelijk veel spijt...![]()
Misschien dat er hier wat meningen staan die misschien te grof overkomen, maar ik denk dat als je zelf slachtoffer van een TBS-er zou zijn of ouders van een slachtoffer van een TBS-er zou zijn, je wel anders zou praten. En niet denken: "och arm jongetje, hij is gewoon ziek in zijn hoofd. Laat hem maar behandelen, dan kan hij daarna de maatschappij weer in, want hij heeft nog een heel leven voor zich".
Mijn mening is dus ook opsluiten en opgesloten laten.
Famke160301 schreef:Misschien dat er hier wat meningen staan die misschien te grof overkomen, maar ik denk dat als je zelf slachtoffer van een TBS-er zou zijn of ouders van een slachtoffer van een TBS-er zou zijn, je wel anders zou praten. En niet denken: "och arm jongetje, hij is gewoon ziek in zijn hoofd. Laat hem maar behandelen, dan kan hij daarna de maatschappij weer in, want hij heeft nog een heel leven voor zich".
Mijn mening is dus ook opsluiten en opgesloten laten.
vencedor schreef:Hij kan dan ziek zijn maar er zijn meer dan genoeg mensen die ook traumatische ervaringen hebben en psychische ziektes, maar kuren die dit allemaal uit op dieren en mensen? NEE dus ergens hebben die mensen nog een geweten en.besef van goed en fout en empatisch vermogen om zoiets niet te doen. Dit vind ik dus echt.niet alleen af te schuiven op "ziekte"
In een psychose neem je niet de tijd om een mes mee te nemen, diet te kiezen verkrachten nek doorsnijden en tepel afsnijden. Iemand vermoorden is.een.psychose, ja, al deze handelingen, nee.Dat is voorbedachte rade...
vencedor schreef:In een psychose neem je niet de tijd om een mes mee te nemen, diet te kiezen verkrachten nek doorsnijden en tepel afsnijden. Iemand vermoorden is.een.psychose, ja, al deze handelingen, nee.Dat is voorbedachte rade...
BobbieLover schreef:quera schreef:Maar BL je kan er eigelijk geen mening over hebben omdat je discussie niet mee kan doen omdat je het onderwerp niet begrijpt.
Vandaar mijn berichtje dat het misschien handiger zou zijn. Je mening te uiten op Facebook of je er in te verdiepen.
Ik hoef me niet te verdiepen in zo'n ziek persoon,
Hoe je het went of keer het is niet goed? ookal krijgt hij hulp? ben blij als die beter is, en ook werkelijk besef krijgt van zijn daad..
BobbieLover schreef:dan zou ik ook maar niet meer op facebook kijken etc,
Want die reactie zijn 10x erger als dit hoor..