Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar of het publiek dan ongeschonden blijft.... Cassidy schreef:Snap je wel wat de ORS inhoudt? Je hebt echt geen ruimte nodig. En je moet niet wachten tot je op volle snelheid bent, reflex bij jouw om hem toe te passen moet met een fractie van een seconde, maximaal één of twee seconden komen. Neusje naar de stijgbeugel toe en achterhand wegzetten. Paard moet niet nadenken of hij wel of niet gaat reageren maar als in een reflex reageren. Moet jij nadenken als jij je hand verbrandt? Nee toch? Je trekt je hand terug (in een reflex) als jij je verbrandt. En dat moet ook de reactie worden op de ORS. Die reflex kun je aanleren. Kwestie van heel veel meenemen. Dus omtrekken? Tijd om rustig te worden? Waar heb je het over?
, ruiter met pech
, zeer grappig om te zien
Caatje87 schreef:Onzin Leo loopt al jaren mee met prinsjesdag en dat gaat altijd super... Hij heeft wel eens grapjes in de manegelessen, maar noo-it gemeen of gevaarlijk. Het euvel was nu dat het dichtbij stal was en dat z'n paddockmaatje opgefokt naar huis ging.
Het is een manegepaard en die staan nou eenmaal niet perfect aan de hulpen. En wat had een groom moeten doen? Erachteraan rennen? Stoute Leo roepen? Foei! Mag niet?
LadyUrsy schreef:Caatje87 schreef:Ja, maar het was daarna best naar! Paard had niks, maar de ruiter kwam met een bebloed gezicht terug op stal.
Ik moest ook eerst lachen, maar daarna kwam de muts in mij naar boven en vroeg ik me af of die val en dat zwaard wel goed samen gingen. Hoop dat de ruiter er achteraf zelf toch ook om kan lachen. Hij bleef bij de eerst bokken wel mooi zitten met één hand.
Caatje87 schreef:@Riddershow: Ik vind het allemaal prima. Feit blijft dat hij al jaren met prinsjesdag meeloopt en al jaren 1 van de braafste is. Dus ik denk dat hij in 2014 gewoon weer meeloopt.
En je groom verhaal vind ik echt lachwekkend.. sorry![]()
Maar goed ieder zijn mening.