Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:15

Afbeelding

Op deze foto is goed te zien dat het achterbeen van Valegro achter de beweging blijft. Dat is iets wat ik dus bedoel en wat ik zie in de beweging van hem.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:16

Ik heb idd ook even je reacties op gezocht, en je bent duidelijk geen fan van Dujardin. Prima, maar dat zwart maken moet echt niet. Ik heb ook gelezen dat Gal volgens jou de dressuurkoning is, oke, dat mag je vinden. Ik vind dat totaal niet ;)

En nu mag je kappen met die foto's. Want als we nu van elke ruiter slechte momenten gaan plaatsen, dan zijn we nog lang bezig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:18

Ik zie nergens een valse knik, enkel een aantal keer waarop het hoogste punt van de hals niet tussen de oren is. Het paard is dan inderdaad wat te rond op sommige stukken, zou net dat neusje er even meer uit moeten hebben, maar de fout is niet dusdanig ernstig dat de tact verloren gaat. Tact is basis, het begin van alles. Die moet goed zijn en dat is het bij haar; ook al heeft ze natuurlijk ook momenten dat het paard net te rond is of in een uitgestrekte draf net even van het achterbeen af gaat. Kan gebeuren; maar in de basis vind ik dat ze Valegro echt super voor elkaar heeft, kijk maar eens hoe correct hij over de benen loopt (op die twee uitstrek foto's na waarin Charlotte zelf ook duidelijk haar balans kwijt is, met name die eerste uitstrekfoto).
Laatst bijgewerkt door Lante op 18-12-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:19

Och jeetje, alle foto's bij langs gekeken op zoek naar mindere momenten? Wat knap!

Ik ga er niet eens over discussiëren, want er is nu maar één die je voor schut zet, en dat ben je zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:20

Crazy_boon schreef:
Jij vind het blijkbaar heel belangerijk om NOGMAALS dujardin zwart te maken, eender welke topic over Charlotte sins de OS kom ik jou tegen, om heel eerlijk te zijn vind ik het heel irritant.

Nee hoor. Ik vind het prettig om om een goede manier met elkaar te discussieren. Ik zie dingen die blijkbaar enkele anderen ook zien. En dat vind ik fijn en omdat ik door verschillende mensen sneu wordt gevonden en dat ik niets onderbouw doe ik dat dus vaak heel uitgebreid.
Ik vind Charlotte een heel prettig mens, leuke meid en een goed amazone maar ik vind haar niet perfect in haar rijderij. Bij lange na niet en dat is het leuke van bokt. Je mag hier je mening geven en de reden dat ik mijn mening geef is om een ander te laten nadenken.
Ik wil absoluut niet zeggen dat ik alles weet. zeer zeker niet maar ik denk dat ik ervaring genoeg heb en met mij ook de mensen om mij heen dat ik hier wel dingen durf aan te kaarten waarvan ik denk dat een ander er iets mee kan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:20

Gast5428, die slof bij de training heb je volgens mij in eerder discussies ook gebruikt of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:21

Bomba schreef:
Och jeetje, alle foto's bij langs gekeken op zoek naar mindere momenten? Wat knap!

Ik ga er niet eens over discussiëren, want er is nu maar één die je voor schut zet, en dat ben je zelf.

Waarom denk jij dat ik mijzelf voor schut zet Bomba?
Ik onderbouw mijn mening omdat jullie dat gevraagd hebben en probeer aan de hand van foto's mijn verhaal kracht bij te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:22

fransje23 schreef:
Gast5428, die slof bij de training heb je volgens mij in eerder discussies ook gebruikt of niet?

Ja, wat is daar mis mee? De valse knik komt volgens mij juist van het overvloedige slofgebruik dus vandaar dat ik dat (opnieuw) aanhaal. Vind jij dat vervelend dat ik dit vertel?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:23

Ik hoop niet dat we nu tig pagina's gaan posten met missers van onze 'dressuurkoning' als reactie op Gast5428..? :+
Ik ben het eens met Gast5428 dat ze nog niet klaar is voor 100%.
*Schopt Charlotte onder haar kont; beter je best doen, NOG BETER!! :+ :P

Lante

Re: Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:24

Het is maar een internetforum mensen, we houden het gezellig. ;)
Ieder z'n ding, maar een valse knik zie ik nergens.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:24

Anoniem schreef:
fransje23 schreef:

Ja, wat is daar mis mee? De valse knik komt volgens mij juist van het overvloedige slofgebruik dus vandaar dat ik dat (opnieuw) aanhaal. Vind jij dat vervelend dat ik dit vertel?

Kwam mij al bekend voor, van mij mag je gerust in herhaling vallen :j

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:25

Hahaha, Sorry maar ik heb verder een leven, geen tijd om in elke topic over Gal foto's te posten van waneer ie het 'niet goed' doet

Anoniem

Lante schreef:
Het is maar een internetforum mensen, we houden het gezellig. ;)
Ieder z'n ding, maar een valse knik zie ik nergens.

Maar je weet toch wel waar de nek zit Lante? Precies dat punt wat tussen de oren zit moet het hoogste punt zijn. Kijk nog maar eens goed. ;)

Anoniem

Crazy_boon schreef:
Hahaha, Sorry maar ik heb verder een leven, geen tijd om in elke topic over Gal foto's te posten van waneer ie het 'niet goed' doet

Wat bedoel je precies met je berichtje?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:27

Je hebt mijn post wel gelezen Gast5428..? ;) Dat een paard wel eens wat te rond wordt of als het hoogste punt van de hals even net niet het stuk achter/tussen de oren is, dan is dat niet direct een valse knik. Dat weet je toch wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:28

Lante schreef:
Je hebt mijn post wel gelezen Gast5428..? ;) Dat een paard wel eens wat te rond wordt of als het hoogste punt van de hals even net niet het stuk achter de oren is, dan is dat niet direct een valse knik. Dat weet je toch wel?

Ja, dat kan natuurlijk maar waarom is dat bij Valegro dan bijna altijd het geval?

Crazy_boon

Re: Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:30

'Bijna altijd' Zowat misschien een aantal seconden per proef dat wij zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:30

Crazy_boon schreef:
'Bijna altijd' Zowat misschien een aantal seconden per proef dat wij zien.

Dan zal je toch eens die roze bril af moeten zetten Carzy boon. ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:31

Gast5428: Wat...? Hoezo doordrammen? :') Laat het los, of ga zelf lekker jureren op de OS en de Olympia.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:32

Dat is niet altijd zo Gast5428. Misschien kijk je wat te selectief? En nog belangrijker is dat je kijkt naar tact en lichaamsgebruik, buiging e.d. en dat is toch wel heel mooi. Close to perfect, dus zo moet het beoordeeld worden ook. Als ze het neusje er nog wat meer uit krijgt worden de punten nog hoger! Het is niet zo dat ze alleen tienen haalt he; ook veel negens. Dat laatste puntje...
Ongelooflijk goeie combinatie!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:33

Hoe weet je trouwens dat Valegro met slof getraind wordt? Is er een filmpje van? Ben je al eens gaan kijken als Charlotte Valegro traint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:34

Absoluut een goede combinatie Lante :j . Daar is geen twijfel over. Alleen vind ik dat ze elke keer weer wordt overgewaardeerd en ik vind dat we wel de realiteit moeten blijven zien.

Anoniem

xAnthea schreef:
Hoe weet je trouwens dat Valegro met slof getraind wordt? Is er een filmpje van? Ben je al eens gaan kijken als Charlotte Valegro traint?

Jazeker. :D

sassie81

Pff bizar dat elk topic of nieuws item zo eindigd op bokt. Niet te geloven...

Anoniem

Maar ik geloof dat ik mijn mening voldoende heb uitgelegd. Wat jullie er mee doen is aan jullie.
Als er andere vragen zijn dan ben ik altijd bereid om er op te antwoorden. Nu ga ik de laatste stalronde doen. /3