Juridisch gevecht na dood paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:32

Ach zooooooooo (zei de Brabander)

Daar heb je gelijk in Lielle.

Ik zal morgen eens proberen wat mensen uit te horen

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:43

Kijk uit met het bellen van advocaten als je info wilt!!!
10 seconden bellen met genoemde advocaat kost je 53, - euro!!!!
Wees gewaarschuwd, ook als ze zeggen dat t niks kost.Ze geven geen voorafgaande prijsopgaaf, zeggen natuurlijk kost t niets en dan krijg je na een tijd een gepeperde rekening!!! Boos! Verdrietig

Kan dit eigelijk allemaal zomaar?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:02

Natasha schreef:
Kijk uit met het bellen van advocaten als je info wilt!!!
10 seconden bellen met genoemde advocaat kost je 53, - euro!!!!
Wees gewaarschuwd, ook als ze zeggen dat t niks kost.Ze geven geen voorafgaande prijsopgaaf, zeggen natuurlijk kost t niets en dan krijg je na een tijd en gepeperde rekening!!! Boos! Verdrietig

Ik heb dit jaar nog met de desbetreffende advocaat gebeld.
Beter nog hij belde mij want zat eerst in nog een vergadering OK dan!
Het heeft mij niets gekost!
Zolang ze geen gegevens van jou hebben kunnen ze je ook geen rekening sturen Verward

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:55

natasha, hoe bedoel je ´kan dit zomaar´??

En nee natuurlijk niet, ik ga geen advocaten bellen, lijk wel gek. Gewoon eens rondvragen bij de juiste mensen, meer niet.

Zo interessant vind ik het ook weer niet allemaal. Je zou eens moeten weten hoe vaak mensen in de paardenwereld tegen deze problemen aanlopen. Alleen omdat je geen Anky heet kom je niet in de bladen en op tv. Schijnheilig

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 02:23

Desbetreffende had mijn gegevens wel.
Ik bedoel met : "kan dit zomaar"
Dat een advocaat schijn baar mondeling kan zeggen dat iets niets kost, en achteraf met een grote rekening komt.
O ja, hij heeft mij gebeld, en dit gesprek kost MIJ eveneens 53.33 euro voor 20 seconden.
Dit ging trouwens niet over t Anky verhaal.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:30

Natasha schreef:
Desbetreffende had mijn gegevens wel.
Ik bedoel met : "kan dit zomaar"
Dat een advocaat schijn baar mondeling kan zeggen dat iets niets kost, en achteraf met een grote rekening komt.
O ja, hij heeft mij gebeld, en dit gesprek kost MIJ eveneens 53.33 euro voor 20 seconden.
Dit ging trouwens niet over t Anky verhaal.

Hij heeft blijkbaar iets gezegd,jij hebt waarschijnlijk geen getuige die het mondelinge gesprek kan bevestigen.
Dan sta je dus zwak helaas.
Heb jij pech,en ik geluk.

Dat het weer een les mag zijn die je mee mag nemen in je leven.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:25

Vandaar dat je voorzichtig moet zijn met alles wat je over de telefoon afspreekt.
Bellen kost je niets maar op het moment dat hij je advies geeft gaat de teller lopen.

En Natasha,jij heet stiekum geen Anky toch Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:34

Ik had het vandaag gelezen in de krant, een interview met die familie van Aalderen ofzo.

Ik vind het allemaal maar een beetje raar gelopen en ik ben benieuwd hoe dit verhaal zich gaat uitpakken

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:48

coydog schreef:
Vandaar dat je voorzichtig moet zijn met alles wat je over de telefoon afspreekt.
Bellen kost je niets maar op het moment dat hij je advies geeft gaat de teller lopen.

Hihi, nee!
Mocht ik willen!
Of misschien wel niet........ Bloos!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:28

Natasha"]
[quote="coydog schreef:

Hihi, nee!
Mocht ik willen!
Of misschien wel niet........ Bloos!
[/quote]

Op dit moment even níet denk ik Schijnheilig

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:44

Ik vind ook dat ze het paard hadden moeten laten keuren...als je zo veel geld betaald moet je wel zeker weten dat het dier gezond is...

En als Idol inderdaad van die stollingen had....wist Anky dat toch ook?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:04

Helaas zijn er nog steeds mensen die er in geloven dat iedere verkoper altijd eerlijk is, en denken dat keuring niet nodig is.
Zeker als de verkopende partij zo'n naamsbekendheid heeft.
Ze gaan er vanuit dat ze een bepaalde eer hoog te houden hebben, en dus niets achter zullen houden wat zich later tegen hen kan keren.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:22

Toch kan een hartaanval ieder paard gebeuren, goedgekeurd of niet!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:32

Ik hoorde vandaag dat Danielle alweer een ander paard had gekregen. Eentje van J. van Uijtert. Weet verder niet welke maar ze alweer volop aant trainen

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:06

Oh wat fijn!
Hopelijk was die wel goed genoeg om op hoger niveau mee te rijden en niet alleen rondjes in de bak te crossen Knipoog . Ik wens haar veel succes met haar nieuwe paard.
Ben benieuwd!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:30

Nistria schreef:
Ik hoorde vandaag dat Danielle alweer een ander paard had gekregen. Eentje van J. van Uijtert. Weet verder niet welke maar ze alweer volop aant trainen

Hmmm.... wellicht Lucky Times? Dat is immers een GP paard in stijgende lijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:07

ik stapte vandaag de boekhandel binnen zoals altijd dook ik in de paardeboeken en zag daar een boek staan dat geloof ik heete ;paarden voor dummies .een dik maar buigzaam boek daar stond onderandere in wat je moet doen en weten voor je een paard koopt dus o.a. een dierenarts raadplegen enz. .het voorwoord in het boek is geschreven dooooor; u raadt het al onze anky. toevallig had ik dit hele forum s'morgens op bokt gelezen en vondt het eigenlijk bizonder grappig.jammer genoeg heb ik de uitzending van nova niet gezien en krijg ik hem niet gedownlowd (zo heet dat toch? ) ik ben dus een computer kluns.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:20

gedownload heet het idd Knipoog
je kan het intervieuw vinden op www.novatv.nl , zoeken op idool

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:22

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:29

werkt bij mij niet, pc kent geen .rm betanden Boos!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:08

Tyrza"]
[quote="Nistria schreef:

Hmmm.... wellicht Lucky Times? Dat is immers een GP paard in stijgende lijn Lachen
[/quote]

die verkopen ze echt niet hoor, en staat met een peesblessure. Danielle heeft nog een blauwe maandag op Rambo (gribaldi x amor) gebutst maar die is pas vijf dus dat lijkt me ook stug

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:00

Ik ben benieuwd of Daniëlle sowieso nog aan een nieuw paard gaat beginnen. Kreeg het idee dat ze andere plannen had voor de toekomst Maar ik moet zeggen dat ik het voor Daniëlle persoonlijk heel sneu vindt dat ze 2 paarden in zo'n korte tijd heeft verloren.
En na het lezen van alle berichtjes over de voors -en tegens van verschillende trainingsmethoden wil ik er toch ook nog 1 ding over kwijt. (sorry ,heb geprobeerd me in te houden...)
Ze was nl. met Festivo al naar Anky gegaan om te trainen.(Nadat ze bij Coby weg was gegaan) Ik neem aan dat ze toen al op de hoogte was van de trainingsmethodes van Anky?? En als ze die dan indd zo vreselijk en paardonvriendelijk vond als ze nu doet voorkomen had ze met Festivo ook naar iemand anders kunnen gaan. Dat deed ze niet en toen Festivo overleed kocht ze ook nog eens een paard van Anky(waarvan ze dus zeker wist dat ie in die methode was getraind) Nu het allemaal zo akelig is afgelopen legt ze de schuld deels bij de methodes van Anky. Dat vind ik persoonlijk een beetje flauw. En daarbij wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk kan zijn!! Ik krijg alleen het gevoel dat als alles zo was gelopen als Daniëlle en haar opa hadden gewild ( EK YR en misschien individuele medaille??) je ze nooit over de methode van Anky had gehoord en het misschien wel de beste methode hadden gevonden...
Het blijft vervelend voor Daniëlle ,want ik denk (hoop) dat ze met beide paarden een band had... Maar het toont wel aan dat je zelfs met veel geld pech kunt hebben.. Leven zelf is helaas niet te koop!!
Mensen moeten zelf allemaal maar uitmaken hoeveel geld ze uitgeven voor paarden(2,5 miljoen of 4 ton..), maar je weet nou eenmaal dat een paard onverwachts dood kan gaan. (Net zoals mensen dat kunnen.) En het kan zelfs gebeuren terwijl het paard de dag daarvoor uitgebreid gekeurd is. (Neemt niet weg dat ze hem gewoon had moeten laten keuren!!!) Ik krijg hier het gevoel dat ze koste wat het kost hun geld terug willen hebben Bloos!
Nou dat was mijn mening.. Ik ben (net als iedereen) benieuwd hoe dit gaat aflopen!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:48

Vriend Van Grunsven eerder veroordeeld
Janssen ook in VS voor rechter geweest

Door BRAM HULZEBOS

Donderdag 22 januari,

GRONINGEN - De rechtszaak over de verkoop van een paard waarin Sjef Janssen momenteel is verwikkeld, is niet de eerste waarin de levensgezel van Andy van Grunsven zich moet verdedigen over de gang van zaken rond de verkoop van een paard. In 2001 werd dressuurtrainer Janssen door een Amerikaanse rechtbank veroordeeld wegens de frauduleuze verkoop van het paard Aristocrat. Dat blijkt uit stukken die zich bevinden in de Tarlton Law Library van de universiteit Texas.

Uit de op internet gepubliceerde gerechtelijke uitspraak blijkt dat Janssen voor een Amerikaanse familie een paard heeft verkocht in Nederland. Janssen heeft de Amerikanen verteld dat hij 312.000 dollar heeft kunnen krijgen voor het dier. In werkelijkheid betaalde de koper 480.000 dollar. In hoger beroep werd de uitspraak bevestigd. Janssen werd veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 250.000 dollar en een boete van 250.000 dollar, aldus de uitspraak.
Janssen verklaart het verschil tussen het aan de Amerikanen overgemaakte bedrag van 312.000 dollar en het door de koper betaalde bedrag van 480.000 dollar als volgt: 'Als je een paard verkoopt ben je soms veel geld kwijt aan onkosten.'
Janssen kent de Neals goed en voelt zich gemangeld door de Amerikanen. Dochter Lea-Anne heeft een poos bij Van Grunsven getraind en paarden op stal gehad. 'Ik ben een vermogen kwijtgeraakt om aan te tonen dat de Amerikaanse rechtbank niet bevoegd was in deze zaak', zegt Janssen. 'Ik heb uit pure noodzaak de handdoek in de ring moeten gooien omdat mijn beurs zoveel geweld niet kon bijhouden.' Overigens heeft de familie Neal nooit geprobeerd om het geld daadwerkelijk te incasseren, aldus Janssen. Volgens Janssen is de 'zeer rijke en machtige' familie Neal erin geslaagd het Amerikaanse rechtssysteem zo te manipuleren dat hij in de rechtszaak 'nooit een eerlijke kans' heeft gehad. Eind 2003 haalde Sjef Janssen de pers met de ongelukkige verkoop van hun paard Gestion Idool. Een paardenliefhebber uit Purmerend kocht het dier voor zijn kleindochter en betaalde 400.000 euro. Kort na de deal stierf het paard bij Anky in de wei. Wel verkocht, niet verhuisd. Advocaten steggelen momenteel over de aansprakelijkheid.

Bron.ED

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:02

ceasario schreef:

Janssen heeft de Amerikanen verteld dat hij 312.000 dollar heeft kunnen krijgen voor het dier. In werkelijkheid betaalde de koper 480.000 dollar.

effe 168.000 dollartjes in het zakje van Sjefke dat is handel Cool

helaas gebeurt dit te vaak bij de grote tussenhandelaren Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:08

Jammer voor Sjefke dat het uiteindelijk ff heel wat meer heeft gekost dan die 168000 dollartjes Haha!