x_Lys schreef:Lekkere discussie hier weer.
De andere paarden van Emmelie zijn ook niet na te rijden, strak in de hals en absoluut njet meer lang en laag over de rug kunnen lopen. Tijdens de Pavo cup moesten ze na gereden worden. Het enige wat de Duiste wou was rust en lang en laag over de rug en vanuit daaruit opbouwen. Er kwam geen rust en lang en laag over de rug konden de paarden niet eens. Ook tijdens de hengstenkeuring liet ze de hals niet echt verlengen ook al vroegen ze er om.
Ook ik heb geen slecht woord over voor Emmelie. Ze doet het toch allemaal maar en maakt blijkbaar een hoop waar anders krijg je deze kansen niet. Ik zie alleen zelf andere ruiters liever rijden. En ik denk dat dit filmpje ook wel een beetje de rijstijl van Emmelie is, in combinatie met de gave bokken die ze krijgt!
Maar ik denk dat we hier altijd allemaal goed zijn in commentaar leveren, eigenlijk door jaloezie. Ieder meisje wil toch zulke gave bokken rijden?!
precies zo is het ik ken best wel andere uiters die misschien eleganter rijden maar als je over effectief rijden hebt dan is emmelie daar een mooi voorbeeld van. Vergeet niet dat emmelie niet huis tuin en keuken paarden rijd maar toch hengsten met karakter waar je niet altijd de ontspanning in krijgt die je zou willen. Ik vind eigenlijk best dat ze veel lef heeft om toch altijd weer op die heren te kruipen.
overigens moeten we in de les altijd lang en laag uitrijden hoor dus er wordt echt wel daar aan gewerkt, meestal beginnen we wel gewoon wat meer bovenin en dan meteen met losmaken dus niet aan een langere teugel