Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Waar doe ik een persoonlijke aanval, mijn mening geven over wat hij schrijft, is een persoonlijke aanval? Ik bekritiseer wat hij doet, niet hem zelf.
musiqolog schreef:Mindim schreef:Waar doe ik een persoonlijke aanval, mijn mening geven over wat hij schrijft, is een persoonlijke aanval? Ik bekritiseer wat hij doet, niet hem zelf.
Ik heb jou niet van een persoonlijke aanval beschuldigt. Dat verwijt maak ik schoentjes. Jij neemt het voor haar op, door te wijzen op een persoonlijke aanval van Koelmans kant. Daarmee suggereer je dat je een persoonlijke aanval terug mag doen als iemand anders ermee begint. Quod non.

Citaat:Mindim:
* Ten eerste: als iemand een persoonlijke aanval doet, is dat geen vrijbrief om er zelf ook mee te komen. Het is altijd een drogreden.
* Ten tweede: wat hij in een andere column zegt, doet hier niet ter zake. Dat is geen deel van dít betoog.
* Ten derde: ja, hij maakt een verwijt aan Anky van Grunsven, maar dat verwijt onderbouwt hij wel. Hij valt niet haar persoon aan, maar hetgeen ze doet.
Citaat:Een paard is überhaupt niet gebouwd om een mens te dragen en vraagt er al helemaal niet om getemd - laat staan gedresseerd - te worden
Mindim schreef:Tuc schreef:Helemaal mee eens, altijd al zo gevonden.
Ik heb absoluut niet van de dressuur of springen op hoog niveau, puur omdat het extreem ver weg ligt van de natuurlijke situatie van paarden.
Paarden de hele dag op stal wordt hier zelfs nog achterwege gelaten!
Ik denk dat het beste is als alles met mate wordt gedaan en dat hier over na wordt gedacht.
Helaas denkt niet iedereen er zo over en bestaat olympische sport met paarden nog altijd.
Crossen met een paard door het bos met een ruiter op de rug die verteld hoe hard ie moet en waarheen, met tuig en martingaal om, staat zoveel dichter bij de natuur?

Cassidy schreef:Je wordt echt geen Olympisch Kampioen als je niet alles uit je paard kunt halen en een eenheid kunt vormen. Een paard die een basis heeft onstaan uit angst en intimidatie gaat echt niet dat stapje harder voor je zetten.
Dus deze man kennis? Hij praat dingen na, herhaalt van horen zeggen. Snappen doet hij het echt niet hoor. Daar is een beetje meer voor nodig dan domweg napraten.