Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stoffel

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:08

Ik denk dat bij deze aankoop de emotie een grotere rol heeft gespeelt dan het gelden de ietwat tegenvallende kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:20

essiesilly schreef:
dat hij stil valt heeft toch niks te maken dat hij een slechte achterhand heeft :? :?
dat kan je niet netjes vinden maar als je "als broekie" wilt beweren dat een paard wat alle records gebroken heeft wat er te breken valt een slechte achterhand heeft zonder je daar in verdiept te hebben en je geen advies/beweringen van anderen aanneemt vind ik dat toch behoorlijk aso. tsja en dan maak ik zulke opmerkingen idd.

Wat een gezeur weer allemaal over een aanname van een 14-jarige... Toen ik 14 was (nu 16) nam ik ook van alles aan, waar ik nu niets meer van begrijp. En als 14-jarige wil je ook niet erg graag toegeven dat je fout zit... Dat komt allemaal wel goed, maar hier wordt niemand gelukkiger van. Laat haar lekker denken wat ze wil denken, over een paar jaar heeft ze toch geen idee meer waarom ze dat dacht. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:59

hij mag dan wel 2,5 zijn, maar is wel goedgekeurd wat inhoudt dat hij correct moet zijn. Mijn 2,5 jarige hengst loopt absoluut nie zo met z'n bekken te zwalken. Dan geen rijpaard maar alsnog.
Dit dier is niet correct in de achterhand en het is er misschien wel in te trainen maar goede paarden worden niet getraint, die worden geboren

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:05

Ik heb er geen kaas van gegeten, maar het enige wat ik denk is dat Glock geen paard koopt waar hij niks in ziet. En daarnaast is het nog geen volgroeid dier. Ben erg benieuwd naar hoe hij uit gaat groeien. Ik hoop dat we nog van hem gaan horen :).

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:18

Hoezo vind je dit paard zo zwalken dan? Lijkt mij niet dat Glock voor een ton een paard koopt die niet ok is.

Wellicht nog wat slap, maar wat wil je van een twee jarige. Maar zie ze zelf liever zo dan met zo'n vastgezet bekken.

Nee vind er werkelijk waar niks mis mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:33

stoffel schreef:
Ik denk dat bij deze aankoop de emotie een grotere rol heeft gespeelt dan het gelden de ietwat tegenvallende kwaliteit

Emotie? Nou dat komt maar weinig voor bij zulke aankopen. Dit is gewoon een correct paard met correcte gangen, ik zou hem echt wel willen hoor.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:51

Waarom kijkt iedereen toch alleen naar de achterhand? Ik kijk ook graag naar de schouderpartij, het gemak waarmee een paard zijn voorbeen los en ruim naar voren beweegt vanuit de schouder. En dat doet deze met gemak. Daarin zie ik Totilas terug en is dat niet hetgeen (naast zijn zwarte kleur) waar bijna iedereen verliefd op werd destijds? Overbouwd, kort of vierkant in het model, dit paard laat nu zien heel fijn al te kunnen bewegen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:07

Omdat de motor achterin zit. Daarom is de achterkant zo belangrijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:08

Imo beschikt dit paard over een prima motor :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:11

_San87_ schreef:

Zacht uitgedrukt idd :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:12

Bizzybijtje schreef:
stoffel schreef:

Emotie? Nou dat komt maar weinig voor bij zulke aankopen. Dit is gewoon een correct paard met correcte gangen, ik zou hem echt wel willen hoor.

Als je de berichten van Team Gal en Team Glock leest, dan kwam er bij deze aankoop zeker wel emotie kijken hoor. Er stond zelfs een bericht bij dat het met de aankoop van dit paard voelde alsof er een stukje van Totilas thuis kwam. Is dat volgens jou geen emotie?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:14

Ik heb mijn twijfels.
Laat ik het zo zeggen, dat ik nog niet overtuigd ben door dit paard.
Misschien dat het wat wordt, maar om er nu al een goedgekeurde hengst van te maken, daarvoor vind ik hem te zwak!
Maar dat vind ik van de vos ook, die vind ik nog veel slechter.
Hoe kun je nu een paard met zo'n slechte stap goedkeuren?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:14

_San87_ schreef:

Dacht ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:15

Cayenne schreef:
Bizzybijtje schreef:

Als je de berichten van Team Gal en Team Glock leest, dan kwam er bij deze aankoop zeker wel emotie kijken hoor. Er stond zelfs een bericht bij dat het met de aankoop van dit paard voelde alsof er een stukje van Totilas thuis kwam. Is dat volgens jou geen emotie?

Nah dat zal wel meevallen. Het zijn geen recreatieruiters die voor de lol een paardje kopen om mee op buitenrit te gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:17

Bizzybijtje schreef:
Nah dat zal wel meevallen. Het zijn geen recreatieruiters die voor de lol een paardje kopen om mee op buitenrit te gaan.

Het een sluit het ander niet uit, hoor. Het zou mij ook niet verbazen dat het dier ook is aangekocht omdat Toot de vader is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:18

_San87_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Het een sluit het ander niet uit, hoor. Het zou mij ook niet verbazen dat het dier ook is aangekocht omdat Toot de vader is.

Ik denk dat het daar wel degelijk mee te maken heeft. Ik denk zelfs dat ze een hengst van dezelfde kwaliteit maar met een andere vader hadden laten staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:19

Zover zou ik niet willen gaan. Er moet immers wel geld in het laadje komen ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:21

Een paard met een slechte stap kan je wel goed trainen om die minder slap te laten lijken. Als hij verder een zeer goede draf heeft en galop, dan scoor je hooguit een zesje op de stap. Wil je daar een 10 van maken, moet je van hele goede huize komen hoor. Je kan dan beter focussen op de sterke punten en bijvoorbeeld van de 8 voor een draf verbeteren naar een 10. Dat zal makkelijker gaan dan van een 5 een 10 maken.

Emotie zal zeker wel een rol hebben meegespeeld...waarom ook niet? Je raakt gecharmeerd van een paard en als hij dan ook nog een nakomeling is van Totilas, is dat natuurlijk wel heel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:39

_San87_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Klopt, maar ik denk dat de kwaliteit toch echt een grotere rol heeft gespeeld dan emotie.
Het kwam namelijk op me over alsof ze dit paard enkel en alleen hebben gekocht omdat hij van Totilas is. En dat lijkt me heel erg stug.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:41

Maar waarom een hengst goedkeuren met een 6jes stap?
Er zijn er genoeg die in zijn geheel 8en of 9ens halen.
Ze hadden ook kunnen zeggen: nu nog niet, eerst meer zien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:46

Laat zo'n dier fijn een goed sportpaard worden, maar geen dekhengst.
Fokkerij is toch om te verbeteren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:48

Bizzybijtje schreef:
_San87_ schreef:

Klopt, maar ik denk dat de kwaliteit toch echt een grotere rol heeft gespeeld dan emotie.
Het kwam namelijk op me over alsof ze dit paard enkel en alleen hebben gekocht omdat hij van Totilas is. En dat lijkt me heel erg stug.

Dat lijkt mij ook niet het geval hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:17

Tendance schreef:
Ik geef alleen aan, dat ik vind, dat ze in bepaalde zaken gelijk heeft en dat ik jouw opmerking neerbuigend vind.
Iemand afrekenen op leeftijd vind ik niet netjes. In ieder geval niet op de manier hoe jij het doet. En wie zegt haar, dat mensen die ouder zijn wel gelijk hebben?

Ze heeft in bepaalde zaken gelijk maar ik ben het wel met essisilly eens dat ze nog veel te leren heeft als ze zo stellig beweert dat zijn achterhand gebruik slecht is, het is wel de nr 1 op dit moment.

@ DezeNaam; kun jij een ander bekend GP paard noemen wat volgens jou wel goed achterbeengebruik heeft?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:37

Nog een keer de filmpjes bekeken van beide zwartjes.
Vind de Totilas in z'n geheel een erg fijn bruikbaar paard, hoewel ik z'n croup wat te kort en hellend vind, daardoor lijkt t een beetje of hij "geknepen" stapt.

Die andere zwarte kan ik echt niet wild van worden, erg hectisch in z'n bewegingen en in het terug komen gaan de hakken naar achter, als een konijn...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:10

Welke andere zwarte bedoel je?