Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Urielle schreef:little_king schreef:Daar ben ik het mee eens, recht voor een oprit wel.
Maar gewoon ergens op een landweggetje waar geen huis staat, daar fietst de fietser maar omheen hoor
Ik rij elke ochtend met mijn kinderen over landweggetjes naar school (waar dus vanochtend ook mest lag). Maar ik kom met mijn fietskar echt niet om de mest heen hoor, hoe dan ook rij je er met een band door. Wat als het geregend heeft ook nog eens alle kanten opspat: Heel fijn, fiets, kar en kinderen in de kar onder de stront. Briljant.
Ruim je smerigheid toch gewoon achter je op, het is niet omdat er geen huis staat dat andere mensen er geen last meer van hebben!
Kuggur schreef:Liamssfork schreef:80 euro boete omdat je even niet op het zogenaamde ruiterpad reed vind ik wel een beetje ver gaan (dit is een stalgenoot van mij overkomen).
Niks "te ver". Terechte boete.
Karl66 schreef:Maar het is wel prettig om met het vingertje te wijzen, want we hebben nu al drie groepen die zich niet gedragen zoals de gemiddelde ruiter wil, namelijk boeren, mountainbikers en honden- en katteneigenaren. Gelukkig hebben we weer genoeg reden om het te laten liggen en als iemand klaagt, dan hebben we tenminste ons weerwoord klaar...
Twiggy2008 schreef:wendyenbram schreef:Ja nou fijn dat het bij jullie (nog) mag. Moet je nodig heel veel je paard op h et fietspad laten poepen. moet je eens zien hoe snel het dan niet meer mag. en dat is waar het hier om gaat.
Je paard op het fietspad wordt op veel plaatsen gedoogt. Echter als men maar zo tekeer blijft gaan wanneer er wat gezegd wordt over de uitwerpselen van hun lieve paardjes. Is het maar zo dat het op een dag echt NIET meer mag. Als dat is wat je wil? gewoon doorgaan.
Je hoort mij niet over OP het fietspad rijden. doe ik hier ook wel eens. het gaat erom wat je op het fietspad doet. besef je dat je daar te gast bent? en geef je de fietser dus de ruimte? besef je dat mest gevaarlijk KAN zijn voor de fietser? en ruim je het op. JA? prima welkom in het "veilig paardrijden! NEE! doe dan eerst eens wat aan je eigen houding, voor je loopt te zeuren over anderen!
Ach, ze miepen al jaren over paardenpoep in het dorp(net als over hondenpoep trouwens), maar geen kip die de paarden tegen houdt, hoor. Het is een geliefde bezigheid in deze omgeving. Overigens laat ik het in het buitengebied gewoon liggen, in de woonwijk rij ik na het rijden even langs om het weg te halen. Ik geef fietsers/voetgangers (ja, die lopen er namelijk ook vaak op) in principe altijd voorrang, ben altijd vriendelijk en fatsoenlijk. Dus schreeuw niet zo, meid, doe gewoon normaal. Doen wij ook.
wendyenbram schreef:Ach, ze miepen al jaren over paardenpoep in het dorp(net als over hondenpoep trouwens), maar geen kip die de paarden tegen houdt, hoor. Het is een geliefde bezigheid in deze omgeving. Overigens laat ik het in het buitengebied gewoon liggen, in de woonwijk rij ik na het rijden even langs om het weg te halen. Ik geef fietsers/voetgangers (ja, die lopen er namelijk ook vaak op) in principe altijd voorrang, ben altijd vriendelijk en fatsoenlijk. Dus schreeuw niet zo, meid, doe gewoon normaal. Doen wij ook.
. Gelukkig heb ik geen persoonlijke ervaring met mensen die zo'n hekel aan paarden/ruiters/begeleiders hebben. Ik kom onderweg altijd vriendelijke mensen tegen eigenlijk, die vaak een praatje met je maken tot foto's maken aan toe. Ik vind jouw geschreeuw een beetje zielig worden..... Ik weet dat er mensen zijn die zeuren over paardenpoep en dit kun je doortrekken naar honden-en kattenpoep, vuilnis zie mensen achterlaten, allemaal niet leuk. En ik vind dat ik heel netjes omga met die ene drol die mijn paard wel eens op straat legt en daar kun jij weinig tegenin brengen
. Maar heel eerlijk gezegd, maak ik me liever druk over belangrijkere zaken. Ja, sorry, maar die heb ik nou eenmaal in mijn leven - belangrijkere zaken.
Gini schreef:Karl66 schreef:Maar het is wel prettig om met het vingertje te wijzen, want we hebben nu al drie groepen die zich niet gedragen zoals de gemiddelde ruiter wil, namelijk boeren, mountainbikers en honden- en katteneigenaren. Gelukkig hebben we weer genoeg reden om het te laten liggen en als iemand klaagt, dan hebben we tenminste ons weerwoord klaar...
Haha, katten- en hondeneigenaren had ik vermeld, maar je kan wel heerlijk de betekenis uit verband halen. Ik sta altijd met grote ogen te kijken hoe gemakkelijk dat kan op bokt. Dat ze je woorden zo verdraaien dat je denkt: heb ik dat gezegd.![]()
Dus omdat ik dit wel even wil rechtzetten (of je kan ook mijn bericht even gaan teruglezen), ik vermeldde de katten- en hondeneigenaren niet in de context van vingerwijzing. Ik vermeldde bovenstaande personen omdat ik mij afvroeg hoe groot de omvang van het probleem is daar ik in mijn omgeving nog altijd meer honden en kattenstront zie dan paardenmest. Dat lijkt mij een oprechte twijfel.
Trouwens om toch even in te gaan op het verschuiven van de schuld. (oei, moet ik opletten dat ze dit straks niet uit de context rukken). Ik denk niet zozeer dat het de bedoeling is om de schuld te weerleggen naar een andere groep om zichzelf vrij te pleiten, maar meer een opsomming van het feit dat er in deze wereld wel meerdere dingen zijn die voor overlast zorgen of die je minder prettig vindt. Als een verse hoop paardenmest op het fietspad het ergste is wat je in je leven hebt meegemaakt, dan valt het nogal mee met de lasten die je moet meetorsen. Dit is geen goedpraterij, maar er is een groot gebied tussen iets goed praten en iets zo opblazen en er zo een stennis over maken dat het in het nieuws komt. Ik rijd ook wel eens met de fiets aan de linkerkant. Oeeeeeeeh, watch out, we've got a badass over here.
Je moet gewoon even niet zo zeuren, en misschien eens je lange tenen intrekken. Wanneer JIJ wel goed denkt te handelen, dan is dit hele gebeuren dus niet eens voor jou bedoeld. misschien moet je gewoon eens alle reacties lezen. dan zie je dat er wel degelijk absurd gereageerd wordt en dat het eigenlijk gewoon doodnormaal gevonden wordt dat er fietsers zijn die uitglijden over de mest. Omdat ruiters dus niet de moeite nemen om het op te ruimen.
little_king schreef:Ik woon er zelf, dus heb er zelf "last" van.
Heb jij nooit van spatborden gehoord? Want zoals jij het schetst zit je met gewoon regen ook helemaal onder.
Zand ligt hier namelijk altijd op straat, door het moeten rijden in de berm wegens de smalle wegen.
Dus zonder spatborden kom je hier niet schoon aan.
Dus ik denk dat je berichtje een beetje overtrokken is

little_king schreef:Dan is jou verkeerssituatie bij jou heel anders dan hier.
Hier rijden ze de hele berm kapot, kan ook niet anders, met alle verkeer dus met regen de hele weg vol modder.
Maar als ik jou goed begrijp spetteren je kinderen met regen ook altijd nat in jou fietskar.
Die versie zou ik niet willen.
little_king schreef:Ter aanvulling mijn paard heeft nog nooit gepoept op straat, dus eigen rommel opruimen is niet van toepassing.
Maar die enkele drollen hier heb ik nog niemand over gehoord.
Karl66 schreef:Waarom is dat jammer maar helaas? Weet je wat echt jammer maar helaas is? Dat die ruiter niet de moeite neemt om z'n eigen rotzooi op te ruimen en dat de rest van Nederland daar last van heeft. Je hoeft echt niet bang te zijn dat binnenkort de wet gewijzigd wordt en dat ruiters op het fietspad horen. Maar als we niet uitkijken is er straks wel een wet die een poepzak verplicht als je buiten rijdt. En dan moet je nog blij zijn dat buitenrijden niet helemaal verboden wordt.

En dat botst natuurlijk.