Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:45

Hoe is het toch mogelijk dat mensen de daad van Yvonne wel goedkeuren? Wat er met de ponies is gebeurd, is verschrikkelijk. Maar om dan zelf ook meteen iets strafbaars te doen (gelukkig maar dat er geen andere mensen gewond zijn door bijv explosies van de auto of glas dat springt. Het politiebureau staat in een woonwijk.)

Ik snap echt eerlijk niet dat mensen alles van een ander goedpraten onder het mom "als iemand aan mijn dieren komt dan...". Je verlaagt je dan naar precies hetzelfde niveau.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:47

xyvonnex schreef:
_/-\o_

Vast de moeilijke woordjes opgezocht !! :+: *-:)[/quote]

Welke woorden vind jij moeilijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:49

xyvonnex schreef:
Vast de moeilijke woordjes opgezocht !! :+: *-:)

Ik denk dat het voor jou het beste is om gewoon niet meer te reageren, ook uit zelfbescherming :)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:49

Jij mijn pony's, ik jouw auto, jij vervolgens weer mijn auto en zo maar door. Dat kun je met de beste wil van de wereld toch geen goede gang van zaken vinden?

Daarom heeft de rechter ook 100 uur werkstraf opgelegd.Zeer kwalijk dat ik voor eigenrechter heb gespeeld.Nou dan is het toch goed !!!

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:50

Cayenne schreef:
xyvonnex schreef:

Ik denk dat het voor jou het beste is om gewoon niet meer te reageren, ook uit zelfbescherming :)

Daar heb je zeker gelijk in, maar vindt het niet erg hoor !!!!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:54

wat een knappe discussie is er losgebarsten...

Kan veel bokkers begrijpen maar een paar vraag ik me af of ze koorts hebben en ziek zijn :7
Niemand mag voor eigen rechter spelen zowel de man niet en de vrouw niet. Over wat de vrouw heeft gedaan geen commentaar. Ze mag het niet doen en verdiend straf anders word het overal een zooitje maar de straf en de reacties op de man vind ik ronduit schijnheilig en niet normaal!

Vraag me dan wel af hoe de rest zou denken als de volgende keer een relatie kapot gaat en de man zonder voor bedachte rade de (ex) vrouw en ze kind zou doodsteken en dood zouden laten bloeden? en wat als hij nu dit al deed bij een kapotte relatie wat is het bij hem dan volgende keer want ja vorige keer kreeg hij voor wat de normale mens een verschrikkelijk delict vind maar zo weinig dagen straf? tis bijna uitnodigend voor een moordenaar..(VAN DIEREN) Oh nee dat was het TIS MAAR EEN DIER VOLGENS ONS RECHTSYSTEEM!

Staan de straffen dan nog steeds in vergelijking tot elkaar helemaal goed.... want veel meer krijgen moordenaars en verkrachters etc niet in nederland daarvoor moet je toch echt in amerika leven!

edit typfouten
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 05-09-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:55

nuvel: volgens mij snap je er helemaal niets van.

Je verwacht nu dat mensen zeggen "oh, maar het doodsteken van een dier of mens is niet erg?".

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:55

Dat is jou mening! En heb ik geen problemen mee, ie.der uit zijn mening
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 05-09-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:57

xyvonnex schreef:

Wat een belachelijke persoonlijke aanval.[/quote]

En ik heb me nog wel ingehouden :(:)

Over persoonlijke aanval gesproken Hahaha

Mijn shit waar jullie het hier over hebben hoor, mijn 100 uur werkstraf.
Dus wat nou, dan mag ik eens niet ff zo reageren terwijl jullie dat wel mogen!!!!
Njaaaaa zeg!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:58

En als de auto die xyvonnex in brand heeft gestoken nu was geëxplodeerd en daarbij mensen had verwond? Had heel makkelijk kunnen gebeuren, gezien de plaats. Dan was het voor eigen rechter spelen nog steeds zo stoer?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:59

Ronduit een achterlijk lage straf voor het zinloos doden van deze pony's. En die zalvende lui die dan weer moeite hebben dat de auto van de dader in de fik is gestoken: wacht maar tot het jezelf overkomt, en jouw dieren het slachtoffer worden van zo'n verstandsloze kl**tzak. Dan komen er echt zeer akelige gevoelens boven. Dat krijg je er van, mensen nemen begrijpelijk het recht in eigen hand, die straffen hier in NL zijn een lachertje. Ik word toch zo zat van dat softe gedoe.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:00

chevax is dat op mij bedoeld?

want dat zei ik niet...
Niemand mag voor eigen rechter spelen zowel de man niet en de vrouw niet. Over wat de vrouw heeft gedaan geen commentaar. Ze mag het niet doen en verdiend straf anders word het overal een zooitje maar de straf en de reacties op de man vind ik ronduit schijnheilig en niet normaal!

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:05

[quote="chevax"]En als de auto die xyvonnex in brand heeft gestoken nu was geëxplodeerd en daarbij mensen had verwond? Had heel makkelijk kunnen gebeuren, gezien de plaats. Dan was het voor eigen rechter spelen nog steeds zo stoer .

Sja gelukkig was het niet het geval toch, misschien had yvonne het alleen maar op de auto voorzien en niet op andere dingen.

O wacht ik ben yvonne . :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:07

Nuvel, lees mijn berichten eens goed en haal daaruit waar ik precies op reageer.

@Yvonne, jij snapt echt niet wat de gevolgen van jouw daden hadden kunnen zijn, he?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:07

Maar waar trek je dan de grens als we zelf bepalen wat erger is? Stel, even heel hypothetisch: iemand die zijn kind verloren heeft door bijv een ongeluk met dronken bestuurder, zou vervolgens het kind van de bestuurder iets mogen aandoen, wánt er is eerst aan jou onrecht aangedaan. Of als iemand morgen mijn paard schopt, mag ik de coniferen van die persoon in brand gaan steken, wánt ik heb een goed excuus?

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:09

PortRoyal schreef:
Ronduit een achterlijk lage straf voor het zinloos doden van deze pony's. En die zalvende lui die dan weer moeite hebben dat de auto van de dader in de fik is gestoken: wacht maar tot het jezelf overkomt, en jouw dieren het slachtoffer worden van zo'n verstandsloze kl**tzak. Dan komen er echt zeer akelige gevoelens boven. Dat krijg je er van, mensen nemen begrijpelijk het recht in eigen hand, die straffen hier in NL zijn een lachertje. Ik word toch zo zat van dat softe gedoe.

Mag ik even _/-\o_

Helemaal mee eens , maar ik had niet voor eigenrechter mogen spelen !
Zouden niet veel mensen meer auto rijden denk ik , als iedereen dat zo zou doen!

chevax

xyvonnex schreef:
chevax schreef:
En als de auto die xyvonnex in brand heeft gestoken nu was geëxplodeerd en daarbij mensen had verwond? Had heel makkelijk kunnen gebeuren, gezien de plaats. Dan was het voor eigen rechter spelen nog steeds zo stoer .

Sja gelukkig was het niet het geval toch, misschien had yvonne het alleen maar op de auto voorzien en niet op andere dingen.

O wacht ik ben yvonne . :+

Fijn dat je zelf weet wie je bent, anders zou het zo'n verkeerd beeld kunnen geven van iemand.

Dat dat niet het geval was, is inderdaad een geluk geweest. Maar mensen daar in de buurt dachten er toch wel iets anders over? Tenminste, de mensen die dit voor hun deur zagen gebeuren, waren toch niet echt blij en zelfs heel geschrokken.

Tigra_

chevax schreef:
En als de auto die xyvonnex in brand heeft gestoken nu was geëxplodeerd en daarbij mensen had verwond? Had heel makkelijk kunnen gebeuren, gezien de plaats. Dan was het voor eigen rechter spelen nog steeds zo stoer?

Wat als was als, dat is nu eenmaal niet gebeurt zo kunnen we er van alles bij halen. Wat als de man het niet bij de pony's gelaten had maar zich gericht had op z'n ex. Wat als hij z'n woede tot zichzelf had gericht. Ik denk dat weinige het echt goed praten. Ik kan het begrijpen en ik kan me helemaal de woede voorstellen. Wat mij dwars zit is hoe scheef het rechtssysteem is. Als je de straffen naast elkaar legt is het helemaal niet in verhouding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:11

Voor de wet wel. Je vergeet de verplichte therapie. Dat is ook geen kattenpis.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:12

Ik kan me de woede ook voorstellen. Heel goed zelfs. Maar dat maakt toch nog niet dat ik denk dat het goed is om een oog om oog, tand om tand-principe te hanteren.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:14

Tigra_ schreef:
Wat mij dwars zit is hoe scheef het rechtssysteem is. Als je de straffen naast elkaar legt is het helemaal niet in verhouding.

Maar dat wist de vrouw toch niet? Zij heeft haar daad gepleegd voordat de man veroordeeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:17

Chaos schreef:
Goh

Ze hadden die vrouw een bosje bloemen moeten geven voor de moeite

_/-\o_ _/-\o_

Boontje komt om zijn loontje

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:21

Eeeeej ik heb nog een leuke, (als er dan toch wordt gealst)
WAT ZOU ER GEBEURD ZIJN ALS, ik herhaal ALS DE PONIES GEWOON NIET DE STROTTEN WAREN DOORGESNEDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:22

VivaLaVida schreef:
Chaos schreef:
Goh

Ze hadden die vrouw een bosje bloemen moeten geven voor de moeite

_/-\o_ _/-\o_

Boontje komt om zijn loontje

Zal straks adres sturen via pbtje .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D