Niet netjes om te suggereren dat Bertie niet objectief zou hebben kunnen kijken omdat ze er live bij was, ik denk dat Bertie genoeg juryervaring heeft om objectief te blijven
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
turquoises schreef:Bertie, even voor de duidelijkheid; ik heb geen filmpjes op youtube gekeken maar de livebeelden.
Dus het totale beeld zonder verknippingen. Natuurlijk snap ik dat jij daar de sfeer hebt gevoeld. Maar ik heb geconcentreerd met andere paardenfanaten alles serieus en objectief bekeken. Zonder afgeleid te worden van andere zaken. Gewoon met de neus bovenop de livebeelden.
Verder blijf ik bij mijn mening. Ik weet wat ik zie.
Jij wilde toch een nette discussie? Geef dan zelf ook het goede voorbeeld. En noem mijn mening geen muggeziften.
Air schreef:Nu snap ik je laatste zin even niet Turquoises? Waarom voel je je aangesproken?
Niet netjes om te suggereren dat Bertie niet objectief zou hebben kunnen kijken omdat ze er live bij was, ik denk dat Bertie genoeg juryervaring heeft om objectief te blijven
turquoises schreef:En als wij over juryervaring gaan praten dan......................ach, laat maar. Ik hoef en wil hier niet over mijn eigen ervaringen praten. Ik heb niet de behoefte om mijn mening met mijn eigen kunnen kracht bij te zetten. Wat ik doe en welke ervaring ik heb houd ik liever voor me. Dat een ander het nodig vind om te schrijven dat ze Z jureren, prima. Dat maakt het voor mij niet persé geloofwaardiger. Je leest mijn visie en gaat er in mee 0f of niet. Zo simpel is het.
Ik heb eigenlijk ook geen zin om verder aan deze discussie deel te nemen. Het is meer een topic waar ik mijzelf steeds aan het verdedigen ben. En daar heb ik geen trek in.
En daar laat ik het wat mijzelf betreft bij.
turquoises schreef:anneliesdj schreef:Turquioses, je suggereerde ook over de training en rijerij van de ruiters
Is wat ik met eigen ogen heb gezien. Dus geen suggestie Annelies.
oji schreef:Turquioses, je gaf aan dat, naast dat je het met eigen ogen gezien hebt, ook ziet aan de manier van lopen en de spieropbouw. Yamcha heeft hier al gevraagd om beeldmateriaal en ik ben ook heel benieuwd. Ik hoef geen foto te zien van valegro met slof, maar wat jij ziet aan de spieropbouw van Valegro waaruit je kunt concluderen dat hij niet correct getraind wordt. Dat bedoelen we met niet suggereren, maar beargumenteren. Ik zie nl een beetje te dik (maar in mijn ervaring zijn Negro's ook niet dun te krijgen), maar wel mooi bespierd paard. En net als Yamcha ben ik ook benieuwd naar hoe een paard dat dusdanig als Valegro gaat zitten in de piaff, nog wel de achterbenen zo hoog als Parzival zou kunnen optillen.
Die weet ook echt wel wat goed is. Verder heb ik Edward Gal ooit in een interview horen zeggen dat een paard ook niet teveel moet gaan zitten in de piaffe omdat je dan nooit een vloeiende overgang naar bv een passage kunt rijden omdat het paard er dan als het ware eruit moet springen. thembi schreef:Dat Laurens van Lieren bijna een orgasme krijgt van de piaffes van Undercover zegt mij al genoegDie weet ook echt wel wat goed is. Verder heb ik Edward Gal ooit in een interview horen zeggen dat een paard ook niet teveel moet gaan zitten in de piaffe omdat je dan nooit een vloeiende overgang naar bv een passage kunt rijden omdat het paard er dan als het ware eruit moet springen.

[***] schreef:Ik vind de negens en tienen van Parzival echt wel verdiend hoor![]()
Mooi op de plek, actief in de benen en hij zakt in de achterhand (maar soms komt hij wel iets omhoog )
[ Afbeelding ]
anneliesdj schreef:[***] schreef:Ik vind de negens en tienen van Parzival echt wel verdiend hoor![]()
Mooi op de plek, actief in de benen en hij zakt in de achterhand (maar soms komt hij wel iets omhoog )
[ Afbeelding ]
Als je een foto zou nemen op het zweefmoment zie je 2 achtervoeten ruim van de grond en een of beide voorbenen op de grond blijven. Wat je hier wel kunt zien is dat hij de bovenlijn niet (voldoende) rond maakt.
Foto's geven altijd een vertekend beeld, zeker bij iets als dit.
Een filmpje geeft dan meer duidelijkheid.
xMercury schreef:Ik ben geen fan van van Lieren. Daarnaast vond ik ook dat Laurens nogal negatief deed toen Valegro langs de ring aan het rijden was EN Laurens is natuurlijk Nederlands dus dat is dan ook weer niet objectief toch
thembi schreef:xMercury schreef:Ik ben geen fan van van Lieren. Daarnaast vond ik ook dat Laurens nogal negatief deed toen Valegro langs de ring aan het rijden was EN Laurens is natuurlijk Nederlands dus dat is dan ook weer niet objectief toch
Sinds wanneer moet een Nederlandse reporter objectief zijn als Nederland tegen Duitsland voetbalt is het toch ook duidelijk wie de Nederlandse reporter wilt dat wint.
Maar ik denk dat van Lieren de spijker op zijn kop slaat door te zeggen dat Damon Hill en Valegro fenomenale paarden zijn en Edward Gal een fenomenale ruiter is. Kan me dan ook voorstellen dat van Lieren zelf als GP ruiter enorm veel respect voor EG heeft omdat hij al zijn hoogte en dieptepunten kent die EG door de jaren meegemaakt heeft. EG is dan ook een ruiter die is blijven groeien en zich is blijven verbeteren en ontwikkelen.