Opnieuw paarden mishandeld in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Re: Opnieuw paarden mishandeld in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:45

Ik zou denk ik de schrik draad zo sterk zetten qua volt dat ze jankend mijn weide afrennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:43

Een mens begint gewoon spoken te zien ... Wordt echt tijd dat er een einde aan komt ...
Pony is al 2 dagen onrustig in de weide, stond gisteren te snuiven aan een bepaalde hoek, durfde er niet dichtbij te komen. Ben gaan kijken maar zag niks tussen of achter de struiken en bomen. Kom ik vanmorgen in de weide, lijkt het alsof het gras tussen die struiken is platgetrapt, net alsof er iemand gelopen/gezeten heeft .. Maarja, misschien ziet dat er al weken of maanden zo uit, ik let daar nooit op ...

Vannacht is er blijkbaar ook wat aan de hand geweest, op stal zeiden ze het (daar hebben ze ook heel de nacht gewaakt), niet zo heel ver hier uit de buurt. Staat ook een foto van op facebook. Is het echt? Is het toeval? Wie zal het zeggen ... Als je de foto ziet denk je "tja, dat gebeurt elke dag wel ergens", als je dan de beschrijving leest van iemand van die weide ... En op een andere plaats is ook een weide helemaal stuk en een paard helemaal door het dolle heen, terwijl dat paard nooit ergens een probleem van maakt .. Wat moet je er allemaal mee?

Hier heeft vrijdag ook een "verdachte brommer" rondgereden (politie heeft daar weet van) en dan zaterdagnacht gebeuren die dingen .. Toeval of niet .. Je weet het niet, en dat is echt stom .. Iedereen loopt op de toppen van z'n tenen, niemand slaapt nog goed .. Dat het maar snel gedaan is -O-

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:51

Die foto heb ik ook gezien van de prikpaaltjes en draad die over zijn en de paarden uitgebroken dit dat.
Heb er ook op gereageerd dat het kan gebeuren, mijn paarden zijn ook al 2x deze week door de draad heen gegaan, maar dat heeft niks met de paardenbeul te maken.

Mensen beginnen zo panisch te worden dat de paarden gewoon onrustig worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:56

De foto ziet er inderdaad uit dat het geen stevige omheining is :j Maar heb je de reactie van de eigenaresse (denk ik) ook gelezen? Die staat ergens tussen de reacties .. Dat zet het toch wel in een ander daglicht vind ik.

En dan nog, op 1 nacht 2 weiden kapot met onrustige paarden (paarden die anders nooit uitbreken of reageren op dingen), een stukje van elkaar af (maar toch wel te doen met een brommer) ... Kan goed zijn dat hij bij de ene weide heeft geprobeerd en dat hij daarna doorgereden is om het op een andere, iets verdere plaats, te proberen ..

Dat mijn pony zo reageert is trouwens niet omdat ik panisch rondloop hoor .. toen ik hem in de hoek bezig zag (en eerst hoorde trouwens) stond ik gewoon aan de andere kant van het terrein wat te doen ... Verder is het geen mensenpony en reageert hij ook zo als er mensen stoppen om te kijken of te aaien (wat natuurlijk niet lukt, want hij komt niet eens in de buurt :+ ). Dus ja .. misschien paranoia, misschien ook niet .. Het feit dat je het niet zeker kan zeggen vind ik nog het ergste ...

(kan ook dat de pony zo reageert om een andere reden hoor, maar daar ben ik ook mee bezig om dat uit te zoeken, alleen is het dan gek dat net die hoek een probleem lijkt..)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:01

Die weide kapot geloof ik niet zo in. De dader doet juist uiterste best om alles zonder sporen achter te laten. Heeft nog nooit omheiningen doorgeknipt of dergelijke en nu ineens zou die een ravage achterlaten. Maar goed, hoe meer tips er binnen komen, hoe meer kans dat die ene gouden ertussen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:03

Is zo :j Of hij begint slordig te worden omdat hij voelt dat hij op de hielen gezeten wordt waardoor de paarden niet zo rustig blijven als eerst? Het is inderdaad anders dan anders, dat is een feit :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:11

Persoonlijk denk ik dat het een hele gewiekste man is. Hij bestudeert de paarden en omgeving van tevoren. Hoe zit het dag- en nachtritme eruit, wanneer is er niemand en kan ik ongestoord mijn gang gaan. Ik geloof zelfs dat die op voorhand al het vertrouwen van de paarden probeert te winnen. Door de paarden te voeren en aan te halen, misschien zelfs met zijn kinderen erbij. Een familie die een paard dat in de wei staat aait, is een zeer normaal beeld.

Maar dit is puur speculatie uiteraard. Kan best dat hij slordiger wordt. Ik hoop echt dat de politie in zijn nek aan het hijgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:24

Daar heb ik inderdaad in de week ook aan zitten denken, toen ik een man aan de overkant naar de ezel zag kijken met zijn kindje aan de hand .. Dacht nog "wie weet is 'm dat wel" .. Maar daar kijkt niemand van op, want dat is allemaal heel normaal .. Zeker omdat het hier ook best toeristisch is dus in de zomer heb je wel vaker mensen die komen wandelen en kijken .. Dat is nog het stomste :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:01

Het kan ook gewoon jeugd zijn die denken "eventjes de boel nog wat meer ophitsen" en die het zien als een goede grap. Zoals met die man op FB, welke zieke geest krijgt het in zijn hoofd om zomaar wat te posten? Ik zag regelmatig foto's van hem en zijn paarden verschijnen, vaak merries en steeds netjes verzorgd, op wedstrijd, hij reageert ook correct naar anderen toe. Kennissen kennen hem persoonlijk en van hen heb ik dan ook vertrouwen dat ze zich niet met dit soort barbaren bezig zouden houden. Integendeel, ze zitten allemaal in de ruitersport op hoog niveau en ook in de paardenhandel. 1 link met de beul en je naam is vergiftigd. Dat zijn hun handen voor hem in het vuur steken dat hij onschuldig is, zegt voor mij ook genoeg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:13

Ongelooflijk.........

Weet iemand hoe het met het veulen is??

ben het topic nog aan het doorlezen....

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:24

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 05:24

Zou me niets verbazen als die beul ook lekker meeleest op bokt....

Dus mensen...kijk uit met WAT je zegt...
Dr zal maar een gek zijn die jouw paardje opzoekt...

Ben ik ff blij dat ik geen paard heb nu...en dus ook de zorgen niet...

Pffff..
Gini..ik lees wat heftige posten van jou... Heb nog niet alles kunnen terugvinden..maar begrijp dat ook jouw paard de dupe is geweest van een beul?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:51

Jolliegirl schreef:
Dus mensen...kijk uit met WAT je zegt...
Dr zal maar een gek zijn die jouw paardje opzoekt...

Inderdaad, ik zag laatst dit topic en ik wilde eigenlijk een berichtje plaatsen, maar ik had het toch maar niet gedaan. [VSW] Voeren. Wanneer? Hoevaak? Hoelaat?
Voor de paardenbeul zou bovenstaand topic echt een goudmijn kunnen zijn. Wordt exact vermeld wanneer wie daar is, wanneer ze op de wei staan etc etc. Natuurlijk moet niet heel Nederland en België panikeren, maar mensen uit Belgisch Limburg, wees alsjeblieft zeer voorzichtig.

Ja, Jolliegirl, ik heb zelfs de betwijfele eer mogen hebben om de beul 5 keer op bezoek te krijgen. 1 keer met dodelijke afloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:04

:oo 5 keer .... -O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:36

5x ?!!! :oo :wow:
Y;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:15

Vijf keer...godsamme zeg....

Neem aan dat je camera bewaking hebt nu of ander iets..
Ik hoef t niet te horen in t topic verder wegens privecy en veiligheid!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:28

Jolliegirl schreef:
Ongelooflijk.........

Weet iemand hoe het met het veulen is??

ben het topic nog aan het doorlezen....

T om M arien geeft al eens n update. Ze zouden vooruitgang zien ookal staat de wonde wat open. Ze zijn nog steeds voorzichtig positief

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:46

Wie is dat op bokt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:50

Zit niet op bokt, is de dierenarts die het veulen geopereerd heeft. De DA assistente geeft updates op de facebookpagina van de kliniek.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:47

Ah oke! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:53

Tempus schreef:
T om M arien geeft al eens n update. Ze zouden vooruitgang zien ookal staat de wonde wat open. Ze zijn nog steeds voorzichtig positief

Ook met die spaties kan google je bericht nog vinden... Dus die zijn compleet onnodig en ook nog eens vervelend met lezen.

Wel fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met het veulen :).