Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superwoman schreef:Eind vorig jaar was mijn man nog degene die een verkeersslachtoffer "probeerde te ondersteunen". Na verloop vsn tijd kwam er wel een getrainde agente die het over nam, maar de eerste die op de lokatie waren.....ongeschikt!
slachtoffer heeft het wel overleefd al zag het er heeel slecht uit op dat moment.
superwoman schreef:LoveBodin schreef:Bejaardentehuis mag je ook niet meer in hoor.die mag je ook niet redden.
Zodra brandweer aanwezig is, nemen zij alles overr. Het blussen en het redden van al dan niet aanwezige mensen en dieren.
Zij weten nu eenmaal hoe het is om met vuur te werken, de gemiddelde burger niet. Zij zijn ervoor, dat is hun werk.
En daarin moeten ze niet gehinderd worden, al dan niet goed bedoelt. Want als jij dat kindertehuis in rent, en vast komt te zitten, ben je een extra persoon die gered moet worden, terwijl er al weinig tijd is, vaak. En dat kan ten koste gaan van anderen. Daarom mag er niemand meer in. Of dit nu een stal is, of een kindertehuis.
Logisch, mààr alles wordt direct afgezet. Terwijl het soms duidelijk is dat een ander gedeelte nòg veilig is. Wanneer daar paarden in staan,kan het soms (niet altijd,dat hangt van de situatie af) best mogelijk zijn om de paarden op de veilige wei te zetten voor het vuur over slaat.
) om op te volgens, 99,99% van de gevallen zijn die orders ook gewoon correct en veilig. Ze zijn er niet voor niets.
) en kunnen wel eens een inschattingsfout maken.
. En dat ze ook die ene vleugelslag van de vlinder meerekenen in hun inschatting. Net zoals die scheet van die koe
.LoveBodin schreef:Nou mag ik toch hopen dat 1 vleugelslag van een vlinder niet meteen een hele inschatting fout maakt...
Of zoiets dergelijks kleins. Natuurlijk maken ze een inschattingsfout soms, maar ik hoop toch echt dat ze 't beter in kunnen schatten dan jij of ik. En dat ze ook die ene vleugelslag van de vlinder meerekenen in hun inschatting. Net zoals die scheet van die koe
.
Maar nogmaals, wie zijn wij om te zeggen dat we 't beter weten dan de brandweer op dat soort momenten?
En volgens die theorie, ja kan dat zeker. Leuke film trouwens over "Butterfly Effect"
LoveBodin schreef:Maar ik neem aan dat die brandweer het toch wel beter in kan schatten dan een man die volledig in paniek is omdat z'n paarden in de buurt van een brandend gebouw staan.

superwoman schreef:En dan is het ook nog en vooral de schrijver van het stuk die de feiten behoorlijk anders kan omschrijven voor een goed verhaal. Dus wat wij hebben gelezen zijn ook niet alle feiten.
Feit is dat het allemaal mensen zijn, die andere belangen hebben.
(brandweer - veiligheid, politie-regels opvolgen, eigenaar - lijkt me duidelijk en de schrijver van dit stuk die graag lezers wil)
Alles draait om communicatie en inschattingen, iets wat heel makkelijk fout gaat bij alle mensen die hierbij van belang zijn.
superwoman schreef:Haha, gekvanfleur....gevoelige snaar geraakt?
ik ken een aantal agenten en de 1 is veel beter dan de ander.... Het zijn mensen,dus dat is logisch. Maar welke je op de lokatie treft is wel een wereld van verschil. jij leest ook sellectief met een duidelijk oordeel, dus ga daar zeker niet over in discussie.
superwoman schreef:En dan is het ook nog en vooral de schrijver van het stuk die de feiten behoorlijk anders kan omschrijven voor een goed verhaal. Dus wat wij hebben gelezen zijn ook niet alle feiten.
Feit is dat het allemaal mensen zijn, die andere belangen hebben.
(brandweer - veiligheid, politie-regels opvolgen, eigenaar - lijkt me duidelijk en de schrijver van dit stuk die graag lezers wil)
Alles draait om communicatie en inschattingen, iets wat heel makkelijk fout gaat bij alle mensen die hierbij van belang zijn.
gekvanfleur schreef:je klets totale poep, en dat vind ik bijzonder ergelijk..
leuk dat je ook je mening wil geven, maar zoek dan lekker een
onderwerp waar je wel wat van weet. Het forum is groot genoeg.
FlyAway schreef:LoveBodin schreef:Maar ik neem aan dat die brandweer het toch wel beter in kan schatten dan een man die volledig in paniek is omdat z'n paarden in de buurt van een brandend gebouw staan.
Op het eerste deel van je zin; Pas op met aannames. En daar had ik toch al iets over gezegd?
Op het tweede deel van je zin; dat is ook een aanname. Ik was er niet bij, jij was er niet bij, dus in hoeverre de man in paniek is kunnen wij vanuit onze luie stoel, achteraf, niet beoordelen
Je hebt je post aangepast zie ik. Je blijft wel erg op basis van aannames oordelen vind ik. Wij waren er niet bij, dus of die man in paniek was, kunnen wij niet beoordelen.
. Dat weet ik niet. Mijn edit gaat over twee uitersten, namelijk een persoon die dood gaat, omdat het zijn werk was, of iemand die dood gaat omdat hij zijn hele have in de fik zag staan. Lijkt me een verschil.