Gothenburg: Kittels protest wordt verworpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Gothenburg: Kittels protest wordt verworpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:51

Ik heb eerder in dit topic 2x een link geplaatst naar een filmpje :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:52

Urielle schreef:
In de afgelopen paar jaren:
- geen applaus meer na de proeven
- toeschouwers moeten heel stil blijven zitten en hun mond houden. Zelfs stukken in interviews van ruiters en amazones die piepen over dingen die het publiek bij heeft, van mensen die ritselen met een plastic zak tot een kinderwagen.
- heel gedoe rond prijsuitreikingen
- het losrijden achter gesloten deuren willen (oke, dat had dan meer te maken met het mediacircus)
- geklaag over het publiek wat dicht op de ring zit
- geen foto's maken met flitslicht omdat de paarden daarvan schrikken.

Hmm ja zit wat in, ik kan begrijpen dat je dat als gemiep ziet.
Aan de andere kant willen we ook allemaal dat onze sport zo veilig mogelijk is.

Het heeft gewoon ook twee kanten.

En hier wordt wel gesproken over bloed en alles. Maar ik zie het meer als het eerdere voorbeeld dat is gegeven over golfers, pool etc. Dressuur vereist een compleet andere vorm van concentratie dan de meeste andere takken van sport.
Nog een mooi voorbeeld dat werd gegeven... We hebben allemaal wel eens een examen of toets gemaakt in een grote zaal/lokaal vol met medestudenten, waarvan er één aan het snuiven of kuchen was... De een kan goed in zijn of haar concentratie blijven, terwijl de andere last krijgt van groeiende ergernis en dalende prestaties. Nu is dat qua situatie natuurlijk niet te vergelijken met een paard dat ineens schrikt, maar je weet wel wat er gebeurt wanneer je uit je concentratie wordt gehaald.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:57

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb eerder in dit topic 2x een link geplaatst naar een filmpje :)

Excusses, dan heb ik in mijn snelheid deze overlezen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:02

LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk ook dat het verschil niet zo zeer in het bloed zit, ik denk dat benadering ook meespeelt.
Daarbij moet een dressuurpaard op een relatief kleine oppervlakte 'priegelen' en hoewel een spring of crosspaard ook moet weten waar het de benen laat, mogen die meer lopen.

Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, de dressuur op dat niveau vraagt zoveel beheersing.
Waarmee ik niet wil zeggen dat springen en crossen losgooien en gaan is, maar daar hoeft een wissel niet perfect te zijn zoals die dat in de dressuur moet zijn.

Omschrijving van het parcours van vandaag. Niks losgooien en gaan....
Citaat:
Na het parcours verkennen maakte Ludger Beerbaum duidelijk dat hij nooit van te voren een zo zwaar parcours in een indoor arena had gezien. De hindernissen waren hoog en breed en volgden elkaar razendsnel op. Ieder stuurfoutje van de ruiter werd net zo genadeloos afgestraft als wanneer het paard even initiatief toonde

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:10

Precies wat ik zeg dus, springen en crossen is geen losgooien en gaan, maar is minder gepriegel dan dressuur op hoog niveau.
Op het moment dat er een priegelparcours staat, heeft dat blijkbaar wel zo een effect op de paarden en ruiters.

En sommige paarden zullen het prima doen in zo'n parcours, zoals bij mensen heb je hersenchirurgen en loodgieters.
Allebei vakmensen, laten we wel wezen.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:06

LBLGypsyCobs schreef:
De paarden die vroeger mee het slagveld opgingen of zelfs 30 jaar geleden mee gingen de ring in zijn niet te vergelijken met die van nu.

.

Dat zeg jij nou wel, maar heb je naar de percentages bloed gekeken? Dat verschilt amper namelijk, dus die paarden waren wel degelijk vergelijkbaar.

Mousmoes, jammer dat jij verbolgen bent over dat ik het gelul vindt. Maar ik vind dat je je ogen uit je kop moet schamen als je op dit nivo je paard niet langs een rood bloempje krijgt.

Als je dat in de B of L op een grotere wedstrijd overkomt wordt je ook zwaar afgestraft.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:10

Dus blijkbaar zeggen die percentages niet zoveel, karakter, bouw, beweging zijn wel degelijk verschillend.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:12

LBLGypsyCobs schreef:
Dus blijkbaar zeggen die percentages niet zoveel, karakter, bouw, beweging zijn wel degelijk verschillend.

Onzin, zet ze met foto's maar eens naast elkaar.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:13

Be my guest, zijn er ook nog foto's van de strijdrossen?

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:14

Jij beweerd dat ze totaal ander zijn, ik zeg.......bewijs maar.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:15

Ik hoef niks te bewijzen ;)
En ben gewoonweg te lui :')

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:19

Komt mooi uit, ben ik ook :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:39

Wie weet hoe erg die militaire paarden wel panikeerden, maar daar hingen ze dan gewoon een paar ton ijzer in de mond en paard bleef wel bij de les. Vind het altijd wat gevaarlijk om met het verleden te vergelijken, want meestal wordt dat verleden geromantiseerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:47

Gini schreef:
Wie weet hoe erg die militaire paarden wel panikeerden, maar daar hingen ze dan gewoon een paar ton ijzer in de mond en paard bleef wel bij de les. Vind het altijd wat gevaarlijk om met het verleden te vergelijken, want meestal wordt dat verleden geromantiseerd.

En nu hangt er geen ton ijzer in de mond?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:37

Patrik zou dat ton ijzer eens moeten gebruiken zoals de soldaatjes dat vroeger deden. En dat ijzer aan zijn voetjes ook. Dán zou je pas protest horen, maar dan vanuit andere regionen.