Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:05

mijn vriendin mocht absoluut niet weten bij wie de paarden stonden. dit paard is door handelaar opgehaald en zij kocht hem min o meer van de handelaar. gewoon voor de veiligheid mbt de opvang plaatsen

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:08

Klopt, voor nu mag je niet weten waar de dieren opgevangen zijn.
Als het beslag ten uitvoer wordt gelegd, dan na verkoop is het mogelijk de informatie op te vragen.

Eerder dan deze fase gepaseerd is zal je geen verdere informatie krijgen.
Dit omdat in sommige gevallen de rechtmatige eigenaar de dieren terug kan krijgen.

In de situatie als deze zou dit zeer bijzonder zijn.
De hoeveelheid dieren en kosten zijn particulier niet op te brengen, of er moet een donateur zijn die het vertrouwen wint en de kosten dekt. maar dan zal ook huisvesting nog een grote rol spelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:16

Dat ze de paarden nog terug krijgt zeg... word tijd dat we hier een wet krijgen dat wanneer iemand zijn dieren in beslag genomen word ze deze ook nooit meer terugkrijgt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:43

Dat sommige mensen zeggen dat ze ondanks alles van haar dieren hield begrijp ik niet. Dieren verzamelen is gewoon ziek en egoistisch. Met beetje verstand en een rekensommetje weet je meteen dat niet positief kan uitdraaien. Het is zoals degene met een tuinhond. I love you op facebook. Tal van foto's, maar het dier zit meer alleen in een kleine tuin als iets anders. Dat is niet graag zien dat is egoisme. Dieren graag zien is op de eerste plaats aan hun behoeften voldoen of ze kunnen bewonderen zonder ze pressé in huis te willen. Dit was hier duidelijk niet het geval.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:43

Op haar manier houd ze wel van haar beesten, dat ze er geen zorg voor (kan dragen/ ) draagt is wat anders.

Eigenlijk is het heel sneu, ook voor haarzelf.
Maar dit is wel een psychische afwijking, hoarding.

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:41

Ik weet zeker dat ze heel veel om haar dieren geeft, ik ben bijna overtuigd dat ze eerder eten voor de dieren kocht dan voor zich zelf als ze daar een keus in moest maken.

Het probleem hier is dat ze dingen om zich heen zag die ze zelf ook graag wilde, alleen de mensen die het realiseerde stonden er financieel anders voor waar door ze wel verder kwamen met wat ze deden. Omdat ze toch graag meer wilde dan dat de ander deed is het volledig uit de hand gelopen en hier op uit gedraaid. Ik denk juist omdat ze veel om de dieren gaf heeft ze geprobeerd tot het laatst te volharden maar zonder succes.

Ik weet dat ze alles voor de dieren over had en ze ging hierin zelfs verder dan het uiterste.

Ik hoop dat ze met de dieren de ze nog heeft verder gaat en zorgt dat ze de boel op orde krijgt.
Als ze zorgt voor een stal, stukje gras en een ogend hekwerk kan ze met de paar beestjes die over zijn toch geluk hebben. De kosten zijn dan gering en te overzien.

Jolanda als je eventueel op dit forum mee leest, zorg voor het geen dat je over hebt voor een goede huisvesting zodat je die kan houden. Wat betreft de in bewaring gestelde dieren, zou ik als ik jouw was contact opnemen met de instanties en laat zien dat je begaan bent met de dieren. Vertel ze dat het zo niet langer kan en ga samen proberen met deze mensen een goed tehuis voor je dieren te vinden. Dan heb je ook nog de kans om ze misschien in de toekomst te zien zowel jij als de dieren verdienen het om uit deze put te komen.

Ik hoop dat je deze raad aanneemt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:56

aangezien de dieren wel ondervoed waren, en de persoon zelf niet, klopt je eerste zin niet echt..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:06

Inderdaad.
+ Je maakt een account enkel om dit topic omdat je die kent ?

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:14

Daarom liet ze een shetlander met gebroken been rondlopen, dat doe je omdat je veel om je dieren geef. Ik ken haar trouwens ook en ik weet dat ze iets anders in elkaar steekt als Friescentrum ons wil doen geloven. En laten we eerlijk zijn op dat kleine stukje grond zoveel dieren zelfs een leek weet dat het zo niet kan. En laat ik voor de rest maar mijn mond houden want ik weet ook hoe ze regelmatig aan haar spullen kwam.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:16

Friescentrum schreef:
Jolanda als je eventueel op dit forum mee leest, zorg voor het geen dat je over hebt voor een goede huisvesting zodat je die kan houden. Wat betreft de in bewaring gestelde dieren, zou ik als ik jouw was contact opnemen met de instanties en laat zien dat je begaan bent met de dieren. Vertel ze dat het zo niet langer kan en ga samen proberen met deze mensen een goed tehuis voor je dieren te vinden. Dan heb je ook nog de kans om ze misschien in de toekomst te zien zowel jij als de dieren verdienen het om uit deze put te komen.

Ik hoop dat je deze raad aanneemt.

Ik ben geen voorstander van Jolanda maar dit vind ik wel een heel eerlijk en goed advies ( zeker voor de pony's)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:15

Het is beslist niet zo dat in beslag genomen paarden/ponies niet voor de slacht worden doorverhandeld. Worden gewoon doorverkocht aan handelaren, en die brengen ze dikwijls (na enig "opvetten" als dat nodig mocht zijn) wel degelijk voor de slacht weg.
Daar is ook geen afdoende controle achteraf op.
Dit kan zelfs gebeuren met andermans paarden die bij iemand in zo'n situatie staan, en via bewaring uiteindelijk in beslag genomen zijn, en is ook eerder gebeurd.
De paarden of ponies kunnen zelfs geexporteerd worden zit vaak geen duidelijk (of helemaal geen) paspoort bij.

Natuurlijk hoop ik dat dit in dit geval niet gebeurt, vooral voor diegenen die belang hebben bij enkele van de nu nog in bewaring gestelde paarden.
Vandaar mijn eerdere post hierover als waarschuwing!

farichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:05

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:27

Mooi zo, lekker aanpakken!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:55

Er staat ''vrouwen''..hebben ze haar dochter ook opgepakt?
Ik geloof de middelste die ze ;van wat ik begreep uit vele verhalen,als slaaf behandelde.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:21

En over welke 2 paarden hebben ze vragen?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:02

Ik denk idd dat de dochter ook opgepakt is, dat vind ik dan weer wel sneu.
Dat meisje kan er verder niks aan doen ze kan niet tegen haar moeder op.
Ze hebben denk ik ook meer vragen over de shet met het kromme (gebroken) beentje,mag hopen dat ze hem toch wel snel in laten slapen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:09

Nou ben heel benieuwd

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:11

wenny schreef:
Ze hebben denk ik ook meer vragen over de shet met het kromme (gebroken) beentje,mag hopen dat ze hem toch wel snel in laten slapen.

Klopt Wen en ik hoop dat ze uiteindelijk geen 1 paard meer mag houden.

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:53

Wist niet dat het zo erg gesteld was met dit alles wil mij even verontschuldigen over mijn eerder gemelde berichten. Dacht echt dat Jolanda oprecht was met de dieren, nu ik dit lees heeft ze mij mooie verhalen voor gehouden. Nooit geen dieren meer laten beheren.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 08:25

wenny schreef:

Wen ik heb uit betrouwbare bron dat dat diertje lang niet meer leeft

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:27

Gelukkig voor Wopper! Arme dier heeft veel te lang zo door gesukkeld.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:38

Als ik me dan bedenk dat ik m'n handen al vol heb aan de volledige verzorging van 2 paarden
Kan ik me voorstellen dat de verzorging van 29 paarden (plus nog andere dieren) te veel is.
Ze zien er op het flimpje van de politie ook echt heel slecht uit!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:45

ViefJor schreef:
wenny schreef:

Wen ik heb uit betrouwbare bron dat dat diertje lang niet meer leeft

Oke, hij was er nog wel bij de inbeslagname zag hem namelijk de trailer op gaan.
ik dacht dat ze moesten wachten tot haar terug haal termijn was verlopen.
Gelukkig is dat dan niet het geval, neemt niet weg dat hij allang ingeslapen had moeten zijn door jolanda zelf. -O-

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 09:14

Dacht ik ook wendy, maar was niet waar. Lijkt er alleen heel veel op volgens de politie.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:10

Nee het is hem echt wel ik herken die pony echt wel hoor!
Alleen heet hij geen wopper meer maar dakota ze heeft een naam wijziging gedaan.
Maar hij gaat in het filmpje van rijnmond als eerste shet de trailer op.