Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn paar leren laarzen meer bewerking hebben gehad dan 'het hangende paard'. Misschien kan ik die ook in de etalage zetten onder het mom van kunst?
Noem ik het 'loop een mijl in mijn schoenen' en de versleten zolen staan dan symbool voor het ruige leven.
Nutter schreef:vuurneon schreef:Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn paar leren laarzen meer bewerking hebben gehad dan 'het hangende paard'. Misschien kan ik die ook in de etalage zetten onder het mom van kunst?
Noem ik het 'loop een mijl in mijn schoenen' en de versleten zolen staan dan symbool voor het ruige leven.
Haha, geniaal!
Neem een grote stoffige betonnen ruimte en zet ze precies in het midden...
Het idee is dan dat we zoveel kunnen sloffen in het leven maar nooit ergens komen... en tegelijkertijd nog alle richtingen op kunnen.
Ik zeg doen!
Colway schreef:Nou zulke dingen vind ik prima hoor als dat publiekelijk getond wordt
Maar een kunstenaartje die een paar mensen bereikt, daarvoor een paar beesten mishandelt. En dan daar iets mee wil zeggen...Pffff
Moet ik, omdat ik anti bont ben, op de dam een wasbeertje gaan fileren? Om reacties uit te lokken?
Nutter schreef:vuurneon schreef:Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn paar leren laarzen meer bewerking hebben gehad dan 'het hangende paard'. Misschien kan ik die ook in de etalage zetten onder het mom van kunst?
Haha, geniaal!
Neem een grote stoffige betonnen ruimte en zet ze precies in het midden...
Het idee is dan dat we zoveel kunnen sloffen in het leven maar nooit ergens komen... en tegelijkertijd nog alle richtingen op kunnen.
Ik zeg doen!
Dan douche ik mij een paar dagen niet, trek een excentrieke outfit aan en ik word ook nog geloofd
saray1 schreef:Onlangs heeft Peta geloof ik of WSPA in centrum van e.o.a. grote stad in Amerika een 60 seconden filmje levensgroot vertoond met beelden uit slachterijen.
Hier werd ook vol afschuw op gereageerd, mensen vonden dit zeer shockerend terwijl ze 's avond wel een biefstukje willen eten.
Ook in dit "kunst" voorbeeld vind ik de reacties vrij hypocriet
Ik vind kunst ook niet het juiste woord, het is meer een boodschap waar wel degelijk over nagedacht mag worden door mensen.
Je wilt niet weten wat er "achter de schermen" van de bio industrie gebeurd.
Wat niet weet wat niet deert?
madelaine schreef:ik vind het allemaal maar griezelig
Heleennn schreef:Precies wat ik bedoel met angst voor de dood, Nutter.
saray1 schreef:Hier werd ook vol afschuw op gereageerd, mensen vonden dit zeer shockerend terwijl ze 's avond wel een biefstukje willen eten.
Ook in dit "kunst" voorbeeld vind ik de reacties vrij hypocriet
Ik vind kunst ook niet het juiste woord, het is meer een boodschap waar wel degelijk over nagedacht mag worden door mensen.
Je wilt niet weten wat er "achter de schermen" van de bio industrie gebeurd.
Wat niet weet wat niet deert?
Woogy schreef:dat mensen dit ene paard zo erg vinden maar de bio industrie niet en vanavond een lekker biefstukje opbakken.snap niet helemaal wat de paarden slacht en bio industrie te maken heeft met dit 'kunstwerk'
Julez schreef:Ik heb duidelijk géén gevoel voor kunst...
Vraag me af wanneer iemand een dood mens of een baby zo zou ophangen als zijnde 'kunst', of er dan ook zoveel mensen zouden zijn die het goed praten. Denk dat iedereen het dan wel erover eens is dat het luguber is. Waarom dit dan niet?
sflj schreef:Brilletje schreef:Een Geursensatie is het misschien, maar kunst????![]()
Ik vind dit niets, als het iets is om van te leren, oke, maar enkel om te schokkeren, nee daar heb ik niets mee.
Dan heb je de tekst niet goed gelezen.
mick75 schreef:Ik vind het wel mooi. En ik heb sowieso geen problemen met dode dieren gebruiken voor kunst, ook mijn eigen dieren niet.
En wat is het probleem nou eigenlijk met een dood dier gebruiken? Het dier is dood, en verrot anders. Kan je er beter nog iets nuttigs mee doen, dan heeft het zelfs na de dood nog waarde en gaat het tenminste niet verloren. Dan is de dood in elk geval nog zinvol. Of iemand anders nou begrijpt wat een kunstenaar ermee bedoeld of niet.
Ik zie het gebruiken van een dood mens (of mensenkind) trouwens ook niet als een probleem. Helaas de rest van de maatschappij wel. Wederom: Dood is dood, kan het beter nuttig gebruikt worden dan gewoon weggegooid worden in een gat in de grond op een begraafplaats (waar ze ook meestal nog eens alles wat er aan levends uit dat graf komt, bomen en zo, genadeloos weghalen) of als schoorsteenmantelsierraad dienen in een mooie urn.