Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:53

Nou zulke dingen vind ik prima hoor als dat publiekelijk getond wordt

Maar een kunstenaartje die een paar mensen bereikt, daarvoor een paar beesten mishandelt. En dan daar iets mee wil zeggen...Pffff

Moet ik, omdat ik anti bont ben, op de dam een wasbeertje gaan fileren? Om reacties uit te lokken?

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:54

vuurneon schreef:
Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn paar leren laarzen meer bewerking hebben gehad dan 'het hangende paard'. Misschien kan ik die ook in de etalage zetten onder het mom van kunst?

Noem ik het 'loop een mijl in mijn schoenen' en de versleten zolen staan dan symbool voor het ruige leven.

Haha, geniaal!

Neem een grote stoffige betonnen ruimte en zet ze precies in het midden...
Het idee is dan dat we zoveel kunnen sloffen in het leven maar nooit ergens komen... en tegelijkertijd nog alle richtingen op kunnen.

Ik zeg doen!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:54

nouja, dood is dood. Waarom dan niet showen aan de buitenwereld hoe geweldig paard je hebt gehad? :o

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:55

littlesannie schreef:
nouja, dood is dood. Waarom dan niet showen aan de buitenwereld hoe geweldig paard je hebt gehad? :o

op deze manier? Hang dan een leuke foto op.

saray1

Re: Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:56

Colway

Wie zegt dat dieren hiervoor mishandeld worden???
Staat nergens

vuurneon

Nutter schreef:
vuurneon schreef:
Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn paar leren laarzen meer bewerking hebben gehad dan 'het hangende paard'. Misschien kan ik die ook in de etalage zetten onder het mom van kunst?

Noem ik het 'loop een mijl in mijn schoenen' en de versleten zolen staan dan symbool voor het ruige leven.

Haha, geniaal!

Het idee is dan dat we zoveel kunnen sloffen in het leven maar nooit ergens komen... en tegelijkertijd nog alle richtingen op kunnen.

Ik zeg doen!

Dan douche ik mij een paar dagen niet, trek een excentrieke outfit aan en ik word ook nog geloofd _O-

Collie2008

Nou ja, als iemand zijn paard zo het mooiste vind, prima hoor

maar als een kunstenaar zoiets ophangt vind ik het toch redelijk saai :')

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:57

Colway schreef:
Nou zulke dingen vind ik prima hoor als dat publiekelijk getond wordt

Maar een kunstenaartje die een paar mensen bereikt, daarvoor een paar beesten mishandelt. En dan daar iets mee wil zeggen...Pffff

Moet ik, omdat ik anti bont ben, op de dam een wasbeertje gaan fileren? Om reacties uit te lokken?

"She shoots, she scores!"

En dan de pedantie nog, zo van iedereen heeft zo'n dicken Plaath voor den Kop, dat ik als fijnzinnige kunstenaar mezelf (!) opoffer om door te dringen tot het janhagel...

Geweldig voorbeeld!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:57

saray1 schreef:
Colway

Wie zegt dat dieren hiervoor mishandeld worden???
Staat nergens

Nee, zit in 2 topics te reageren (Jan Fabre die levende dieren mishandeld als onderdeel van zijn 'kunst')n

Verkeerde topic dus

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:59

Nutter schreef:
vuurneon schreef:

Haha, geniaal!

Ik zeg doen!

Dan douche ik mij een paar dagen niet, trek een excentrieke outfit aan en ik word ook nog geloofd _O-

Holy Cow, dat laatste deed het hem, ik hoor net dat de subsidie binnen is!

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:02

ik vind het allemaal maar griezelig :+

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:03

saray1 schreef:
Onlangs heeft Peta geloof ik of WSPA in centrum van e.o.a. grote stad in Amerika een 60 seconden filmje levensgroot vertoond met beelden uit slachterijen.
Hier werd ook vol afschuw op gereageerd, mensen vonden dit zeer shockerend terwijl ze 's avond wel een biefstukje willen eten.

Ook in dit "kunst" voorbeeld vind ik de reacties vrij hypocriet
Ik vind kunst ook niet het juiste woord, het is meer een boodschap waar wel degelijk over nagedacht mag worden door mensen.

Je wilt niet weten wat er "achter de schermen" van de bio industrie gebeurd.
Wat niet weet wat niet deert?

Is ook hypocriet, en daar doe ik zelf aan mee. OK ik koop dan wel bij France Limousine.
Maar, dat filmpje heeft een duidelijk doel.

Dit projekkie niet, er zit m.i. geen boodschap achter.
Laatst bijgewerkt door Nutter op 05-04-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:08

madelaine schreef:
ik vind het allemaal maar griezelig :+

Misschien is dat het idee er achter. Je paard is je droom, vol beloftes en hoop.
En nu blijkt opeens dat die droom ook een dood kent.

Een nacht-merrie?

En geloof mij maar, die kunstenaars lachen zich krom om iedereen die probeert een betekenis uit het project te vissen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:13

snap niet helemaal wat de paarden slacht en bio industrie te maken heeft met dit 'kunstwerk'

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:13

Precies wat ik bedoel met angst voor de dood, Nutter.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:16

respectloos

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:20

Heleennn schreef:
Precies wat ik bedoel met angst voor de dood, Nutter.

wat, het veranderen van iets moois naar de dood?

De dood is juist cool. Alleen heeft de natuur er allerlei dingen omheen gezet om ons ervan te weerhouden.
De natuur wil ons leren dat verval, verrotting en corruptie iets is om ver van te blijven.

Ik maak me geen zorgen om de dood, maar wel om de manier waarop.

Maar goed dat is allemaal mijn mening.

Stuur gerust een PB als je over de dood wil praten.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:00

saray1 schreef:
Hier werd ook vol afschuw op gereageerd, mensen vonden dit zeer shockerend terwijl ze 's avond wel een biefstukje willen eten.

Ook in dit "kunst" voorbeeld vind ik de reacties vrij hypocriet
Ik vind kunst ook niet het juiste woord, het is meer een boodschap waar wel degelijk over nagedacht mag worden door mensen.

Je wilt niet weten wat er "achter de schermen" van de bio industrie gebeurd.
Wat niet weet wat niet deert?

_/-\o_ net als je leren rijlaarzen. Zijn niet van lucht gemaakt! Je kunt dit mooi vinden of niet.

Woogy schreef:
snap niet helemaal wat de paarden slacht en bio industrie te maken heeft met dit 'kunstwerk'
dat mensen dit ene paard zo erg vinden maar de bio industrie niet en vanavond een lekker biefstukje opbakken.

Dat je zelf mag kiezen of je kijkt of niet is een voorrecht. Persoonlijk vind ik het niet mooi.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:51

Brilletje schreef:
Een Geursensatie is het misschien, maar kunst???? :+

Ik vind dit niets, als het iets is om van te leren, oke, maar enkel om te schokkeren, nee daar heb ik niets mee.

Dan heb je de tekst niet goed gelezen. ;)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:01

Ik wordt er ook niet koud of warm van. Of we het paard nou als vlees op ons bord hebben of in een museum.. Dood was het dier toch al (als het goed is). Dus dat maakt ook niet echt uit dan.

Maar zoals velen al zeiden, mensen moeten wel kunnen kiezen of ze het willen zien.
Idd voor kinderen kan dit nachtmerries geven en dat is gewoon niet de bedoeling vind ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:06

Julez schreef:
Ik heb duidelijk géén gevoel voor kunst...
Vraag me af wanneer iemand een dood mens of een baby zo zou ophangen als zijnde 'kunst', of er dan ook zoveel mensen zouden zijn die het goed praten. Denk dat iedereen het dan wel erover eens is dat het luguber is. Waarom dit dan niet?

er is al zoiets, een kunsternares die gaat ergens liggen slapen als kunst.. die leeft dus nog wel maar toont al als kunst een mens..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:57

en je hebt bodies the exhibit. Waarbij mensen ontleed zijn en op diverse manieren opgesteld. maar dat is ook weer een keuze om heen te gaan. dit dier hangt in een etalage...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:59

Ik vind het wel mooi. En ik heb sowieso geen problemen met dode dieren gebruiken voor kunst, ook mijn eigen dieren niet.

En wat is het probleem nou eigenlijk met een dood dier gebruiken? Het dier is dood, en verrot anders. Kan je er beter nog iets nuttigs mee doen, dan heeft het zelfs na de dood nog waarde en gaat het tenminste niet verloren. Dan is de dood in elk geval nog zinvol. Of iemand anders nou begrijpt wat een kunstenaar ermee bedoeld of niet.

Ik zie het gebruiken van een dood mens (of mensenkind) trouwens ook niet als een probleem. Helaas de rest van de maatschappij wel. Wederom: Dood is dood, kan het beter nuttig gebruikt worden dan gewoon weggegooid worden in een gat in de grond op een begraafplaats (waar ze ook meestal nog eens alles wat er aan levends uit dat graf komt, bomen en zo, genadeloos weghalen) of als schoorsteenmantelsierraad dienen in een mooie urn.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:11

sflj schreef:
Brilletje schreef:
Een Geursensatie is het misschien, maar kunst???? :+

Ik vind dit niets, als het iets is om van te leren, oke, maar enkel om te schokkeren, nee daar heb ik niets mee.

Dan heb je de tekst niet goed gelezen. ;)

Hm, vind je dat de kunstenmakers een statement hebben? Ik zie nergens tekst van hun, alleen van mensen van de galerie enzo.
Edit: ha, al 10 x overheen gelezen vandaag. Maar sinds wanneer staan er peerd'n "op een salon voor jagers"?
Die paar paarden die wèl afgeknald worden draaien de lasagna in.

Dat van dat stokpaardje vind ik erg ver gezocht. En als dat al zo was, dan nog leidt de vorm af van de inhoud, van de boodschap.
Laatst bijgewerkt door Nutter op 05-04-13 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:17

mick75 schreef:
Ik vind het wel mooi. En ik heb sowieso geen problemen met dode dieren gebruiken voor kunst, ook mijn eigen dieren niet.

En wat is het probleem nou eigenlijk met een dood dier gebruiken? Het dier is dood, en verrot anders. Kan je er beter nog iets nuttigs mee doen, dan heeft het zelfs na de dood nog waarde en gaat het tenminste niet verloren. Dan is de dood in elk geval nog zinvol. Of iemand anders nou begrijpt wat een kunstenaar ermee bedoeld of niet.

Ik zie het gebruiken van een dood mens (of mensenkind) trouwens ook niet als een probleem. Helaas de rest van de maatschappij wel. Wederom: Dood is dood, kan het beter nuttig gebruikt worden dan gewoon weggegooid worden in een gat in de grond op een begraafplaats (waar ze ook meestal nog eens alles wat er aan levends uit dat graf komt, bomen en zo, genadeloos weghalen) of als schoorsteenmantelsierraad dienen in een mooie urn.

Het gaat mij niet om het dood. Ze mogen al mijn dooie dieren gebruiken, misschien zweef ik zelf ooit als een grijze postduif aan het plafond...

Het gaat mij erom dat ik het geen kunst vind...

De 'body's tour waarbij menselijke en dierlijke lichamen worden getoond op verschillende wijze lijkt mij machtig mooi interessant, maar daar ga ik heen voor interesse, wetenschap, biologie, niet voor kunst

Ik vind dit geen kunst. Dat stoort me. Ik vind dat 1 of andere labiele kunstenaar zoiets gebruikt om naamsbekendheid te krijgen. Eigenlijk vind ik het zelf bezoedeling van het vak. (en ik ben niet eens een kunstenaar....Of ben ik dat niet geworden omdat ik zulke dingen niet snap?)

Er zijn best wat kunstenaars of kunstobjecten die dooie dieren gebruiken. Sommigen vind ik fascinerend, anderen shocking, maar zet aan tot denken...Weer anderen vind ik zo mooi dat ik snap dat mensen het kopen voor privé collecties....

maar een dood knol aan het plafond in goedkope banden, zonder uitdrukking, thema, zonder dat de 'kunstenaar' ook maar iets kunstigs heeft laten zien (prepareren vind ik dan wel weer kunstig, maar in dit geval ga ik er vanuit dat niet de 'kunstenaar' himself da gedaan heeft) Vind ik goedkoop

Laat dan je (schoon)moeder in een latex string van de martinitoren af bungy jumpen