Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:47

Hoppje schreef:
Heel erg sneu dat de discussie over wel of niet gephotoshopte foto's hier besproken moet worden :n
Ik proef een hoop afgunst bij veel bokkers....!! Erg sneu dat mensen "denken" dat je met gephotoshopte foto's LT kan starten :') Gelukkig weten de meeste mensen beter :P

Bokkers konden zelf paarden Nomineren en Stemmen, dus volgens merendeel van de stemmers van Bokt heeft Aspen gewonnen en vervolgens valt heel bokt over deze plaatsing heen :?
Nou raap mij maar op hoor _O-

* Esmee van harte gefeliciteerd met je behaalde prijs, trots zijn op je "oude" topper! En de overige winnaars uiteraard ook :)

Ik geloof niet dat men zich druk maakt omdat men denkt dat ze door gephotoshopte foto's in LT gekomen is.
Het gaat erom dat het beeld niet eerlijk is, en daarom deze wedstrijd niet eerlijk is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:49

Ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel mensen hadden gestemd als dit van te voren bekend was.
Ikzeg niet dat het paard of de prestaties er.minder om zijn, ik vind het alleen vreemd dat hier blijkbaar niet over gesproken mag worden zo gauw het over en bekende/populaire bokker gaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:50

Niet eens zozeer gelinkt aan de wedstrijd, maar ook in het algemeen. Mensen denken dat bepaalde foto's helemaal echt zijn en dat is gewoon niet zo.

Nijn schreef:
Ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel mensen hadden gestemd als dit van te voren bekend was.
Ikzeg niet dat het paard of de prestaties er.minder om zijn, ik vind het alleen vreemd dat hier blijkbaar niet over gesproken mag worden zo gauw het over en bekende/populaire bokker gaat.

^ dit precies.
Het LT rijden wordt er niet minder knap om, het paard ook niet, maar ik vind het gewoon niet netjes. Principekwestie.

PalermoZ

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:51

Nou ik vind het gewoon allemaal leuk! Annemiek en Esmee gefeliciteerd!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:52

SteffiiY schreef:
Hoppje schreef:
Heel erg sneu dat de discussie over wel of niet gephotoshopte foto's hier besproken moet worden :n
Ik proef een hoop afgunst bij veel bokkers....!! Erg sneu dat mensen "denken" dat je met gephotoshopte foto's LT kan starten :') Gelukkig weten de meeste mensen beter :P

Bokkers konden zelf paarden Nomineren en Stemmen, dus volgens merendeel van de stemmers van Bokt heeft Aspen gewonnen en vervolgens valt heel bokt over deze plaatsing heen :?
Nou raap mij maar op hoor _O-

* Esmee van harte gefeliciteerd met je behaalde prijs, trots zijn op je "oude" topper! En de overige winnaars uiteraard ook :)

Ik geloof niet dat men zich druk maakt omdat men denkt dat ze door gephotoshopte foto's in LT gekomen is.
Het gaat erom dat het beeld niet eerlijk is, en daarom deze wedstrijd niet eerlijk is.

De foto die in de wedstrijd naar voren kwam is gemaakt door een andere fotograaf en niet eens door Esmee zelf :+
Ten tweede is dit geen foto wedstrijd :P Dus ik snap het hele gezeur om dat photoshoppen niet (mocht dit waar zijn...). Deze hele discussie staat totaal buiten dit onderwerp/verkiezing. Vindt dat dit extreem op de persoon gespeeld wordt en totaal niet fair :n
Ook zijn er zat video's op bokt terug te vinden van Esmee en Aspen, zelfs in haar eigen profiel waarin duidelijk te zien is dat de bewegingen van Aspen niet alleen geshopt zijn :o
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 20-03-13 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:52

Fiffill schreef:
Ik dacht dat jij tegen dit soort dingen was Femke, of zeg je dit alleen vanwege de persoon waar het hier om draait?

Volgens mij zijn een hoop mensen het er mee eens dat er extreem wordt gephotoshopt aan modellen en dat dat géén positieve zaak is. Buiten dat weet zo'n beetje iedereen dat die foto's nep zijn. Moeten we dit bij paarden een positief iets vinden?
Dit is ook niet iets van een paar keer, dit gaat nog steeds door. Moet de fotografe uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vind het gewoon niet netjes. Geef het dan gewoon eerlijk toe.
En je hebt helemaal gelijk wbt het off topic gaan hiervan, dit heeft weinig met de verkiezing te maken. Maar dit is wel iets dat al langere tijd rondgaat en steeds stil wordt gehouden, veel mensen durven er niks van te zeggen omdat het hier om een 'bekende bokker' gaat. Ik vind best dat mensen hier bewust van gemaakt mogen worden.
En om foto's van een hengstenkeuring te shoppen? Met modellen fok je niet, met paarden wel.

Ik zeg het, omdat de hele discussie in de verste verte absoluut niets met een paard van het jaar verkiezing te maken heeft.

ALS er een discussie over zou moeten komen, dan vind ik dat het geen aanval op 1 persoon moet zijn.
Maar gewoon een eerlijke, open discussie waarin mensen hun mening op een respectvolle manier geven met goede argumenten.

Wat er hier in het topic nu gebeurd is een persoonlijke aanval op 1 persoon over iets dat niets met de verkiezing te maken heeft.

Het is offtopic, het is ruzie schopperij, het is een persoonlijke aanval.
Kortom; het hoort niet geplaatst te worden. En zeker niet hier.

Open dan gewoon een algemeen topic over de ethiek van fotobewerking bij paardenfotografie en voer daar een algemene discussie. ;)

Mijn eigen mening laat ik niet meespelen in de opmerking die ik hiervoor maakte.
Want ongeacht of ik het goed- of afkeur of een foto in welke mate dan ook gephotoshopt wordt, vind ik het niet in dit topic passen en zeker niet op de wijze waarop er nu op de man gespeeld wordt.
Dáárom zeg ik er wat over.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:55

Femke schreef:
Fiffill schreef:
Ik dacht dat jij tegen dit soort dingen was Femke, of zeg je dit alleen vanwege de persoon waar het hier om draait?

Volgens mij zijn een hoop mensen het er mee eens dat er extreem wordt gephotoshopt aan modellen en dat dat géén positieve zaak is. Buiten dat weet zo'n beetje iedereen dat die foto's nep zijn. Moeten we dit bij paarden een positief iets vinden?
Dit is ook niet iets van een paar keer, dit gaat nog steeds door. Moet de fotografe uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vind het gewoon niet netjes. Geef het dan gewoon eerlijk toe.
En je hebt helemaal gelijk wbt het off topic gaan hiervan, dit heeft weinig met de verkiezing te maken. Maar dit is wel iets dat al langere tijd rondgaat en steeds stil wordt gehouden, veel mensen durven er niks van te zeggen omdat het hier om een 'bekende bokker' gaat. Ik vind best dat mensen hier bewust van gemaakt mogen worden.
En om foto's van een hengstenkeuring te shoppen? Met modellen fok je niet, met paarden wel.

Ik zeg het, omdat de hele discussie in de verste verte absoluut niets met een paard van het jaar verkiezing te maken heeft.

ALS er een discussie over zou moeten komen, dan vind ik dat het geen aanval op 1 persoon moet zijn.
Maar gewoon een eerlijke, open discussie waarin mensen hun mening op een respectvolle manier geven met goede argumenten.

Wat er hier in het topic nu gebeurd is een persoonlijke aanval op 1 persoon over iets dat niets met de verkiezing te maken heeft.

Het is offtopic, het is ruzie schopperij, het is een persoonlijke aanval.
Kortom; het hoort niet geplaatst te worden. En zeker niet hier.

Open dan gewoon een algemeen topic over de ethiek van fotobewerking bij paardenfotografie en voer daar een algemene discussie. ;)

Mijn eigen mening laat ik niet meespelen in de opmerking die ik hiervoor maakte.
Want ongeacht of ik het goed- of afkeur of een foto in welke mate dan ook gephotoshopt wordt, vind ik het niet in dit topic passen en zeker niet op de wijze waarop er nu op de man gespeeld wordt.
Dáárom zeg ik er wat over.

hier ben ik het mee eens, het is idd niet netjes dat er gephotoshopt wordt, maar waarom moet het in dit topic over worden gediscuseerd??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:56

Het klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig, Femke ;)
Het heeft wel degelijk iets met deze verkiezing te maken, zie de reactie van Nijn ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:57

Volgens mij wordt er nergens aanvallend gesproken, dit is openbaar, de persoon in kwestie kan zich hier ook zelf melden als ze dat zou willen.
Ik vind dat dit wel degelijk gelinkt is aan de verkiezing, ondanks dat het verder gaat dan dat, want er zijn gewoon een hoop mensen die de foto's kennen en denken dat alles echt is. Zoals ik al zei, dat mag van mij best een keertje openbaar besproken worden ipv van dat het eindeloos per pb en in hk's besproken wordt en mensen het er stilletjes niet mee eens zijn. Dat iemand bekend is op bokt wil nog niet zeggen dat iedereen er maar de hand boven het hoofd moet houden.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:05

omdat aspen nu met dit heeft gewonnen, en er gephotoshopte foto's van aspen worden gezien, wordt deze discusiie op aspen gericht, maar denken jullie dat ze alleen de foto's van aspen photoshoppen, dat wordt zeker te weten bij nog vele meerdere foto's gedaan van anderen. en waarom moet dat nou ik dit topic?? als je hier over wil discuseren kan je er toch een algemeen topic over maken?? ik snap niet echt waarom die discussie hier moet worden gevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:07

Iemand be/veroordelen op het misleiden via photoshop vind ik wel onder de categorie persoonlijke aanvallen vallen ;)
Maar goed, ik heb een TEM gezet op de discussie. Dit topic gaat over de uitslag van een verkiezing. Niet over foto's, photoshop of foto ethiek --> dus offtopic als daar wel over gediscussieerd wordt.

Het zomaar op een vrij negatieve manier bespreken van een andere bokker is geloof ik nog steeds niet toegestaan hier op bokt. Een algemene discussie is prima. Maar zo op de man spelen is niet nodig.
Er zijn genoeg andere fotografen die ook extreem photoshoppen. Maar nu wordt alleen Esmee genoemd in de discussie en dat is in mijn ogen niet fair.
Een algemene discussie over foto ethiek is daarom prima, op een eigen topic. Maar 1 persoon aanvallen op de verwerkmethode van bepaalde gepubliceerde foto's hoort hier gewoon niet thuis.

@Marjoow:
Ik zie dat anders... Misschien dat mensen het ESMEE minder gegund hadden, als ze horen dat zij als persoon met fotografie hobby wel eens enthousiast met photoshop werkt.
Maar dat heeft niets met Aspen te maken.
En het gaat hier om het PAARD van het jaar verkiezing, niet om de persoon van het jaar.
Zou vrij oneerlijk zijn als mensen het paard niet kiezen, omdat ze een oordeel over de persoon of de werkwijze van een hobby van die persoon hebben.

Anders kunnen we hier ook nog wel een hele discussie over Rollkur starten voor Anky met Salinero. Om dezelfde reden. En dat lijkt me precies zo onnodig, nutteloos en offtopic.

Ik betwijfel ten zeerste of mensen Aspen NIET genomineerd en er niet op gestemd zouden hebben vanwege eventuele bewerkte foto's.
Het blijft gewoon een hele aansprekende combinatie, Aspen is een mooi paard met hele goede gangen en een prachtige carriére. Een bokt sweetheart. Niet vanwege bewerkte foto's, want bokt zwijmelde ook bij de foto's die ik destijds van 'm gemaakt heb, en daar is niets aan aangepast. Toch was hij daar ook bemind door velen.

Dus om te stellen dat mensen niet om 'm hadden gestemd als die foto's niet bewerkt waren vind ik erg kort door de bocht.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:09

Woah, Aspen is een mooi paard!! :~ :~
Gefeliciteerd met de prijs!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:13

Ik heb niks tegen haar, noch haar paard(en). Ik vind wél dat dit relevant is en dat het besproken mag worden. Omdat het hier juist om Aspen gaat, is het logisch dat het daar vervolgens over gaat mbt Photoshop, en niet over andere fotografen. Die zullen er vast zijn. Maar dat voegt hier niks toe.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:15

Maar mensen hebben nu toch gestemd op de prestatie van Aspen en niet op de mooie foto's? Anders had het wel geheten: Foto van het jaar 2012.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:16

Ik vind het niet relevant, ook niet netjes, maar zeker niet relevant. Ze heeft immers die prestaties gehaald en bij die wedstijden kijken ze niet naar foto's, al dan niet gephotoshopt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:18

_clau_1991 schreef:
Maar mensen hebben nu toch gestemd op de prestatie van Aspen en niet op de mooie foto's? Anders had het wel geheten: Foto van het jaar 2012.

Ik vind het zeker een knappe prestatie, maar je kunt er niet om heen dat dit een populariteitsverkiezing is en dat heeft wel degelijk ook te maken met foto's. Ondanks de prestaties worden er imo toch nog mensen voor de gek gehouden terwijl dat helemaal niet nodig is, want de prestatie op zich is toch al heel wat? En die paarden zijn gewoon super. Of het de wedstrijd beïnvloedt had kun je nu lastig zeggen, maar ik vind dat hier eerlijkheid over mag zijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:26

Bijzondere winnaars en een verder bijzonder verlopend topic.
De stelling photoshop bij paardenfotografie vind ik boeiend en mag van mij verder gevoerd worden op een juiste plek.

Esmee gefeliciteerd!

Sepulcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:33

*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd ivm geplaatst door SA

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:35

Sepulcher schreef:
*knip*

Wat fijn dat jij daar helemaal een account voor hebt gemaakt, omdat te komen zeggen.

Deze reacties lijken allemaal toch echt behoorlijk op een persoonlijke aanval en ik heb getemd, ik hoop toch echt dat iedereen nu weer ontopic kan gaan.
Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sepulcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:37

*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:52

Laatst bijgewerkt door Angela op 20-03-13 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet ivm offtopic

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:05

Jammer dat deze wedstrijd niet alleen over paarden van bokkers gaat. Ben heel benieuwd naar die uitslag

Idee´tje voor een nieuwe wedstrijd? Welk paard van Bokkers is het leukste?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:10

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:28

Zertab schreef:
Balen dat Salinero in de top 3 staat.

Hehh wat zeg jij nou ????????

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:56

Interessante ontwikkelingen hier. Had er geen idee van dat dit soort dingen ook bewerkt werden op fotos.

Ik vind de discussie wel relevant, itt een aantal anderen hier.

Ik heb namelijk zo'n flauw vermoeden dat zo'n 80% van de Aspen stemmers dat paard nog nooit irl heeft gezien. Maar op hem stemmen omdat ze zulke gave fotos van hem hebben gezien. Als die fotos zo nep zijn als nu blijkt, zijn die stemmers bij de neus genomen. Paard zou zo maar heel wat minder opvallend kunnen zijn tussen andere LT paarden dan nu vermoed werd. En zo'n aparte prestatie is Lichte tour nou ook weer niet, dat halen er wel meer :)