Fiffill schreef:Ik dacht dat jij tegen dit soort dingen was Femke, of zeg je dit alleen vanwege de persoon waar het hier om draait?
Volgens mij zijn een hoop mensen het er mee eens dat er extreem wordt gephotoshopt aan modellen en dat dat géén positieve zaak is. Buiten dat weet zo'n beetje iedereen dat die foto's nep zijn. Moeten we dit bij paarden een positief iets vinden?
Dit is ook niet iets van een paar keer, dit gaat nog steeds door. Moet de fotografe uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vind het gewoon niet netjes. Geef het dan gewoon eerlijk toe.
En je hebt helemaal gelijk wbt het off topic gaan hiervan, dit heeft weinig met de verkiezing te maken. Maar dit is wel iets dat al langere tijd rondgaat en steeds stil wordt gehouden, veel mensen durven er niks van te zeggen omdat het hier om een 'bekende bokker' gaat. Ik vind best dat mensen hier bewust van gemaakt mogen worden.
En om foto's van een hengstenkeuring te shoppen? Met modellen fok je niet, met paarden wel.
Ik zeg het, omdat de hele discussie in de verste verte absoluut niets met een paard van het jaar verkiezing te maken heeft.
ALS er een discussie over zou moeten komen, dan vind ik dat het geen aanval op 1 persoon moet zijn.
Maar gewoon een eerlijke, open discussie waarin mensen hun mening op een respectvolle manier geven met goede argumenten.
Wat er hier in het topic nu gebeurd is een persoonlijke aanval op 1 persoon over iets dat niets met de verkiezing te maken heeft.
Het is offtopic, het is ruzie schopperij, het is een persoonlijke aanval.
Kortom; het hoort niet geplaatst te worden. En zeker niet hier.
Open dan gewoon een algemeen topic over de ethiek van fotobewerking bij paardenfotografie en voer daar een algemene discussie.

Mijn eigen mening laat ik niet meespelen in de opmerking die ik hiervoor maakte.
Want ongeacht of ik het goed- of afkeur of een foto in welke mate dan ook gephotoshopt wordt, vind ik het niet in dit topic passen en zeker niet op de wijze waarop er nu op de man gespeeld wordt.
Dáárom zeg ik er wat over.