Blessure Totilas vertraagt rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje87

Re: Blessure Totilas vertraagt rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:54

Ongetwijfeld dat Rath kan rijden en zeker weten beter dan heeeeeel veeeel bokkers waaronder ikzelf.
Maar een paard als Totilas verdient echt de ruiter die het beste bij hem past en dat is toch wel Gal..
Ik vind het zo jammer om dit paard niet meer in de ring te zien. Het was altijd echt een feest om naar te kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:00

Nynke1 schreef:
Denk je nou echt dat Sjef naar Spanje gaat om alleen hun te trainen? Van z'n lang zal z'n leven niet.

Ik was soort van sarcastisch..
Maar ik zal het er bij zetten in het vervolg. :+

Gulpje schreef:
Kappen nou met ruziemaken, anders gaan jullie allemaal mee naar Spanje. IN DE ZAK!

_O- _O-
Sorry, oneliner..;

En milou: dat heb ik in één van de vorige topics ook al eens geopperd maar heilige Edward mocht daar niet van verdacht worden. :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:09

Nee, natuurlijk niet. Want stel je eens voor. :oo

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:59

Een goede ruiter en een goed paard zijn nog niet een goede combinatie; dat heeft niets met de capaciteiten van de betreffende ruiter te maken. Soms gaat het gewoon niet.................. de enige oplossing is dan een andere ruiter zoeken.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:02

Of, misschien hebben ze gewoon echt vette pech.
Zou ook nog kunnen. :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:14

@ Milou

Ik denk niet dat dat het probleem is. Ravel van Steffen Peters is ook door Edward Gal opgeleid, en dat heeft geen problemen opgeleverd. Steffen Peters is dan in mijn ogen wel een kundiger ruiter dan Rath.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:02

Mousmous schreef:
@ Milou

Ik denk niet dat dat het probleem is. Ravel van Steffen Peters is ook door Edward Gal opgeleid, en dat heeft geen problemen opgeleverd. Steffen Peters is dan in mijn ogen wel een kundiger ruiter dan Rath.

Heeft Steffen peters dan keihard geroepen dat ie het niveau van EG zou evenaren dan?

denk dat daar veel bokkers zijn die erover struikelen, waardoor we toot nu niet meer in de wedstrijdring zien. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:06

And each time a child says; I don't believe in fairytales, another Totilas dies.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:12

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:20

Ketaki schreef:
Mousmous schreef:
@ Milou

Heeft Steffen peters dan keihard geroepen dat ie het niveau van EG zou evenaren dan?

denk dat daar veel bokkers zijn die erover struikelen, waardoor we toot nu niet meer in de wedstrijdring zien. :)

Dat heeft Rath ook niet.... Dat heeft bokt er van gemaakt. :(:)
Hij heeft gezegd te willen proberen verder te gaan waar Gal gestopt is. Niet dat ie dat zou doen, maar dat ie dat zou proberen, en als ie dat niet van plan zou zijn, waarom zou ie dan uberhaupt op wedstrijd gaan.

Ik ga ook op wedstrijd om te proberen te winnen. Maar dat betekent niet dat ik er van uit ga dat ik win.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:25

@Ketaki

Nee, helemaal niet. En dat zal ik ook nooit zeggen. Milou opperde dat de paarden van EG misschien niet door een ander na te rijden waren. Nou, Steffen Peters had daar geen moeite mee.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:43

Maar heel veel hebben daar wel moeite mee.
Misschien is dat hier ook het geval, maar misschien klikt het ook niet. Ik zou het niet weten, want ik ben er niet bij geweest.
Ik vind het in ieder geval dapper van Rath dat hij op Toot gestapt is. :j

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:55

Toot brengt van beide kanten bloed in wat niet geheel ongecompliceerd is, het zou mij ook gewoon niet verbazen als dat leidt tot botsingen met ruiters die dat inzicht niet hebben. Ik heb niets tegen MAR, maar het is intussen natuurlijk wel pathetisch dat hij maar blijft doortobben, vooral voor hem zelf.

Sportsguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:37

Ze hadden dat paard nooit bij iemand anders neer moeten zetten. Is het allerdomste wat MR shockemole had kunnen doen.......

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:01

@Ketaki, Ravel liep ook geen GP toen hij naar Peters ging.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:08

@ ayasha: tussen winnen en over voorgaande topscores heen gaan zit een groot verschil...want als je verder gaat dan waar voorgaande combi is gestopt, is dat imo OOK het verbeteren/evenaren van die scores.en nee, dat heeft bokt er niet van gemaakt, dat is in een interview te lezen in de begintijd mar-toot, en wellicht heeft de interviewer hier en daar wat aangedikt, de strekking blijft hetzelfde...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:09

Ik quote mezelf nog maar een x, denk dat er overheen gelezen is.
svdijk schreef:
milou123 schreef:
Wellicht he, maar nu ga ik vast afgeschoten worden :D , misschien is Rath niet eens het probleem.
Maar misschien is Toot gewoon niet na te rijden, zoals wel meer paarden niet na te rijden zijn nadat ze door EG (of andere) niet na te rijden zijn. Zou dat misschien ook nog een optie kunnen zijn, wellicht, heel misschien?

*gaat onderduiken*

Ik denk niet dat dat t probleem is, want toen rath toot ldr losreed, heeft hij wel en goede proef laten zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:50

svdijk schreef:
@ ayasha: tussen winnen en over voorgaande topscores heen gaan zit een groot verschil...want als je verder gaat dan waar voorgaande combi is gestopt, is dat imo OOK het verbeteren/evenaren van die scores.en nee, dat heeft bokt er niet van gemaakt, dat is in een interview te lezen in de begintijd mar-toot, en wellicht heeft de interviewer hier en daar wat aangedikt, de strekking blijft hetzelfde...

Spéciaaaaalllllll voor jou, gewoon, omdat ik in zo'n goedmoedige bui ben.
[VN] Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Citaat:
We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Oh en;
Citaat:
"Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn."

Echt, als je de teksten objectief leest is Rath helemaal niet zo'n arrogant monster dat "Toti" gijzelt.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:31

Als Edward Toot zodanig had afgeleverd dat hij vrijwel niet na te rijden is, hoe kan dit dan:

Totilas gaf een rustige indruk, ook al stond hij 2 meter verwijderd van vele flitsende camera’s. Rath stapte rustig aan een lange teugel in, en ook in het oppakken werd alles heel kalm gedaan. Dit was de zesde keer dat de jonge ruiter op Totilas reed.

Hoe kan het dat Toot steeds slechter ging presteren naarmate hij onder rath loopt, maar een piek had toen rath een andere losrij-methode had gebruikt?

@ayasha:

je benadrukt heel mooi de ontkende woorden, maar lees je de rest ook?
Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd.
Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde.

Ik heb geen hekel aan rath, ik vind enkel dat de combi niet is en ook niet zal worden zoals bij edward, het gouden randje mis ik bij toot.
(en die hele heisa erom heen, o.a die persconferentie's waren ietwat overdreven)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:52

inderdaad PROBEREN!!!!!
Wat moest ie dan zeggen? "ik ga proberen een leuk B rondje te rijden met het beste GP paard allertijden"? :?
Ja ik lees de rest ook; ik vergeet alleen de ontkenende woorden niet, zo'n beetje de sleutelwoorden waar alle "ooh Rath is zo'n arrogant monster en hij heeft arme lieve Toti van Edje afgepakt en nou issie heulemaal sieleugh en mishandeld en we moeten hem redden fan die guhmeneuh Rath!" bokkers overheen lijken te lezen.

Als ik een GP ruiter zou zijn (for the sake of argument) en ik kocht het beste GP paard allertijden, zou ik ook PROBEREN om verder te gaan met dat beest, waar de vorige ruiter gestopt is. Waarom rijd je anders wedstrijd en koop je anders zo'n paard?
Je geeft geen 15 miljoen uit om een veredelde grasmaaier in de weide te hebben en bosritjes te maken en roze strikjes in zijn mooie manen te doen.

Maar goed, denk, doe en zeg wat je wil. :) Als het helpt aan de verzuring en verbittering dan be my guest.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:10

Ik ben totaal niet verzuurd of verbittert hoor, ik heb mijn eigen topper op stal staan en wat de rest doet zal me worst wezen :-D
Dat ik het jammer vind om Totilas niet meer zo te hebben zien stralen als onder Edward, dat ontken ik niet.
Als, en ik zeg ALS, Rath hem zodanig aan de praat krijgt dat hij bovenin mee gaat lopen tijdens (inter)nationale concoursen/ek's/wk's, dan zal ik waarschijnlijk ook weer enorm van Totilas genieten.

Maar ze hebben mijns inziens enorm hoog van de toren geblazen, en dat blijft altijd in m'n achterhoofd wanneer ik weer iets lees over wanneer Totilas in de ring gaat verschijnen/geblesseerd is etc.
Ze hadden van te voren kunnen weten dat ze voorlopig nog niet de scores, en dan constant, van Edward zouden gaan rijden, niet alleen Matthias maar evengoed zijn stiefmoeder en schöckemohle(?) die er een enorm circus van hebben gemaakt dmv persconferentie's, open pers-training, t-shirtjes etc.
Eerst laten zien wat je waard ben, daarna pas een circus ervan maken.
Dat hij vrij snel de ring in wilde, is door niemand opgedrongen.
Maar nu gaan zeggen dat ie zoveel wedstrijden heeft gereden is imo wel een beetje treurig, want hoevaak is Totilas nu in de ring geweest onder Rath? Een keer of 5? In ruim 2 jaar tijd?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:25

Alles over Totilas gelezen en gevolgd.. ik vond het een zeer getalenteerd paard. Hoewel ik nooit een Totilas Fan ben geworden, ik volgde graag de ontwikkelingen, toen nog bij Edward Gal.
Toen koos men voor verkoop, kan niemand wat over zeggen, is de beslissing van de eigenaren geweest, die vet geld hebben ontvangen, en Gal trouwens ook.

Vervolgens hoop je dat het paard ook elders zich na enige tijd gewenning weer laat zien.
En dat daarvoor uitverkozen ruiter daar een match mee gaat vormen.
Dat gebeurde niet.

Heb ook met enig verbazen in de loop van de tijden de "neergang" van de hengst onder de nieuwe ruiter gevolgd.
Gaf het steeds toch het voordeel van de twijfel.
Maar hier word je moedeloos van... alweer een..ja wat is het.... smoes... ?

Mij is het een compleet raadsel dat ze daar niet een betere ruiter mee aan de slag laten gaan, want deze twee zijn gewoon geen combi.

Hier gelooft geen weldenkend mens meer in.

Laat hem maar fulltime de dekdienst in, of een passender ruiter, want dit is een hopeloos geklungel.
En het paard op zich wordt er ook geenszins jonger of beter op.

Heel jammer, een groot EGO verhaal, en tussen al die belangen komt het paard in de knijp te zitten.
Zo verdwijnt een talent door commerciele belangen in het uiteindelijke niets.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:28

terpentijn schreef:
Mij is het een compleet raadsel dat ze daar niet een betere ruiter mee aan de slag laten gaan, want deze twee zijn gewoon geen combi.

Dat het geen passende combi is wil nog niet zeggen dat, dat de ruiter meteen minder goed of slecht maakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:39

Bovendien is er geen ruiter die er zijn vingers aan zal willen branden. Hoe je het ook draait of keert: tenzij een andere ruiter "Edward Gal" heet, valt er geen positief iets te halen uit het rijden van Totilas. Simple as that.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:41

Nynke, vind jij Rath dan wel een goede ruiter? Hij heeft veel toppers te rijden gekregen maar met geen één paard is hij succesvol.
En zo blijkt maar weer eens dat succes niet altijd te koop is.