Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Pantykous schreef:Dees schreef:
Mijn rekenvoorbeeld gaat op voor een manege die zelf een wedstrijd organiseert.
Zoals ik eerder in mijn reacties weergaf: het is tijd om verder te kijken dan wat er nu gebeurt. Kijk eens 'out of the box' wat een alternatief zou kunnen zijn.
Het in stand houden van verenigingen voor het organiseren van en deelnemen aan wedstrijden is niet nodig.
Er zijn meer mogelijkheden.
Ik ben het met Dees eens, er zou al een hoop gewonnen kunnen wordend door eens uit het oude systeem te stappen. Waarom zouden maneges niet zelf ook kunnen organiseren?
De KNHS blijft achter wbt cost efficiency. Je zou toch denken dat er met die automatisering overal wel enige winst geboekt moet worden. Ik zie het nergens terug.
Loetie84 schreef:Wat scheelt het in de kosten als een manege het zelf organiseerd of een vereniging? Volgens mij helemaal niets (afgezien van evt bakhuur indoor)...
Dees schreef:Maneges zijn gewoon bedrijven. Die hebben belang bij alles wat omzet/marge genereert.
Ze hebben wellicht nog wel meer belang bij 'onze' wedstrijden dat de rijverenigingen die het nu mogen organiseren. Heeft iemand ze het al eens gevraagd?
Amarie schreef:Maar de impuls rubriek bij het springen is BB (of zit ik er naast) en dat is 80-100cm dat is veel te hoog voor vele om te beginnen. Bij een oefenwedstrijd mag je meestal toch je parcours afmaken (na 3 weigeringen|) en kun je vaak op 50/60 beginnen.
Mijn vraag is waarom mag het niet, er is niets mee te verdienen en geef veel ruiters en paarden een fijne voorbereiding naar de wedstrijden.
schoentje schreef:Het gaat ze er om dat er dan geen controle is op de welzijn van het dier. Deze regel is door de de FEI bedacht en de KNHS heeft dat dan gewoon op te volgen.
Niet dat ik blij ben met de regel, maar er zijn wel mazen in deze wet. Een vereniging mag bijvoorbeeld wel clubwedstrijden houden, in Asten bijvoorbeeld is er nu een nieuwe vereniging opgestart waar je voor een paar euro lid van kunt worden en waarbij je dan elke donderdagavond een oefenspringwedstrijd kunt rijden, zoals de afgelopen tig jaar al het geval was...
Amarie schreef:Impuls (BB) bij springen is iets anders dan oefenspringen. Beide kan zonder startkaart, oefensprimgen kan zelfs zonder knhs lidmaatschap.