Totilas zou lijden aan psychische problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Totilas zou lijden aan psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:32

pft HF ik zit een beetje te twijfelen of ik blij moet zijn of het eng moet vinden dat we de laatste tijd zo vaak aan hetzelfde touw lijken te trekken. _O-

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:40

Ayasha schreef:
pft HF ik zit een beetje te twijfelen of ik blij moet zijn of het eng moet vinden dat we de laatste tijd zo vaak aan hetzelfde touw lijken te trekken. _O-

Ach, het is altijd beter dan terug te willen naar de tijd van het Przewalskipaard... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:42

Dat is een feit. :j We zullen het daar dan maar op houden! :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:58

Ayasha schreef:
Ik zou gaarne eens een uurtje bij jou willen komen fotograferen Myhorsedream....
Eender wie, waar je gaat fotograferen, als je de slechte momenten er uit haalt, kan je er zo een prachtpagina van maken.

Inderdaad, ik rijdt mijn paarden liever niet te diep en zal ze daar dus ook nooit bewust naar vragen,
maar ik weet zeker dat als iemand bij mij foto's kan maken, die zeker foto's kan maken waar 't peerd te diep loopt. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:03

Bij iedereen Joscaa. :)
Geen mens of dier is perfect. Ze kruipen er wel eens achter en in dat korte moment dat je nodig hebt om dat te corrigeren, kan je hele leuke foto's maken. :j Vaak gaan ze, als ze er achter kruipen, dan ook nog lekker knabbelen op dat bit et voila, open mond en kin op de borst. :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:56

ik denk toch dat er een verschil is tussen uit zichzelf er achter kruipen of omdat je er achter getrokken word en niet anders kunt ;)
Maar ik neem toch aan dat je weet wat voor werking stang en trens heeft?En dan vooral de stang.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:55

Uit een foto kan jij nooit opmaken of een houding ontstaat door rollkur training of een moment. Zo was het lachwekkend dat op sites met dat soort foto's ook mensen stonden die bekend stonden voor hun klassieke training, die nooit rollkur zouden trainen. Dat bewees genoeg dat de makers van die pagina de echte van de momentopnames niet konden onderscheiden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:41

maar je kunt toch zien of de stangteugel erg strak staat of niet?En een momentopname is toch ook echt?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:43

Klopt, maar als ik een bokkend paard onder me heb of één die er vandoor vliegt, trek ik ook aan de noodrem en zal zijn kin ook op de borst komen. Maar dat wil niet zeggen dat dat een doordachte actie of een methode is die ik dagelijks toepas.
Dat is het probleem met dat soort sites. Ze verzamelen foto's die ze misbruiken voor hun doel, en mensen die het zien denken dat al die paarden dagelijks op die manier getraind worden, terwijl er paarden tussenstaan die klassiek getraind worden, paarden tussenstaan die modern getraind worden maar niet erg diep worden ingesteld, en paarden die LDR getraind worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:49

o...ik snap het...ik ging er ook niet van uit dat de paarden op de foto's uren zo liepen.

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:52

Misschien hem zijn pensioen gunnen ... vind hij het wel genoeg geweest ....

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:57

2 jaar lang is dit spelletje al aan de gang, je zou voor minder vervelend worden :D
Een paard dat al die tijd wel altijd iets aan de hand heeft blijven toch vragen oproepen?
Dit heeft niet meer met aanpassen of elkaar vinden te maken maar andere problemen.
Wanneer gaan ze het eindelijk toegeven? Al de grote namen die hier in mee spelen zijn toch al ver naar beneden gehaald qua reputatie.
En ja rollkur, het zou mij niet verbazen als ze het nu bij Totilas aan het gebruiken zijn, normaal lopen doet ie toch niet meer onder Rath, zonde van zo'n paard.
Hij moet gewoon onder een ruiter die wel met hem kan werken en niet altijd op stal heeft stal. Of dat dat nu in Nederland of in Japan is ...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:00

Na drie jaar Japan kan ik je persoonlijk vertellen dat Totilas daar niet blij van zou worden.... ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:04

horseyfries schreef:
Na drie jaar Japan kan ik je persoonlijk vertellen dat Totilas daar niet blij van zou worden.... ;)

:') Hoe gevat, haha.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:07

Het was maar een voorbeeld hoor ....