Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:51

Ik ben als baby zijnde meer dan 50% verbrand, zowel 1e, 2e als derde graads...

Ik heb gelezen tot en met pagina 3, en ik schrok me wild van de vergelijking van mens en baby.
Jullie hebben blijkbaar nooit huidtransplantaties gehad, ik wel. Er is huid weggehaald van de delen die niet verbrand waren, en is geniet op de plekken die wel verbrand waren.

Geloof me, ik heb er geen last van. De huid rekt mee, ook mijn littekens. Als baby zijnde heb ik er ook geen besef van gehad. Op latere leeftijd moest ik gaan schoolzwemmen et cetera. Dat is veel confonterender. Kinderen die naar je wijzen en lachen. Gelukkig hebben mijn ouders bij daar de juiste begeleiding bij gegeven, waardoor ik er goed mee om weet te gaan.
Toen ik 18 werd, kon er door middel van plastische chirurgie, het een en ander aan gedaan worden om de littekens minder te maken. Het is mijn eigen keus om dit niet te doen, ik ben zoals ik ben, nu al 21 jaar lang.

Zo, dat was mijn ervaring en mijn zegje. Ik vind het te bizar voor worden dat er wordt geroepen dat baby's geeuthaniseerd mogen worden vanwege zoiets...

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:06

jiehaaa schreef:
xSlvna schreef:
Bekijk de bovenste foto op de site eens, het ziet mooi uit voor zn 11 weken genezen, paard is ook nog jong dus het lichaam zal het nog fijn kunnen oplossen, vooral met de hulp die het van buitenaf krijgt :j


Laten we hopen dat je gelijk hebt, ik ben bang van niet.


Ken je het paard nog wat ook zo vreselijk verbrand was? Springt nu wel zn rondjes, met zadel en ruiter op zijn rug :j Die kan vast en zeker nog lekker grazen, al is dat niet de het en een in zijn leven ;).

Zoals gezegd, we zijn zo ver in 'het stamcelgebeuren', het moet ons wel lukken het paard goed te laten genezen ;)

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:24

Marije112 schreef:
Toen ik 18 werd, kon er door middel van plastische chirurgie, het een en ander aan gedaan worden om de littekens minder te maken. Het is mijn eigen keus om dit niet te doen, ik ben zoals ik ben, nu al 21 jaar lang.

Even zijweggetje off topic, maar ik vind het fijn te horen dat je gewoon vindt dat men je moet beoordelen op wie je bent en niet op wat je (afwijkend) hebt. Als je met zo'n houding in het leven staat, zullen ze er ook niet eens zo naar kijken.

Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:21

Lusitana schreef:
Marije112 schreef:
Toen ik 18 werd, kon er door middel van plastische chirurgie, het een en ander aan gedaan worden om de littekens minder te maken. Het is mijn eigen keus om dit niet te doen, ik ben zoals ik ben, nu al 21 jaar lang.

Even zijweggetje off topic, maar ik vind het fijn te horen dat je gewoon vindt dat men je moet beoordelen op wie je bent en niet op wat je (afwijkend) hebt. Als je met zo'n houding in het leven staat, zullen ze er ook niet eens zo naar kijken.


Dankjewel *\o/* .

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:24

Marije112 schreef:
Ik ben als baby zijnde meer dan 50% verbrand, zowel 1e, 2e als derde graads...

Ik heb gelezen tot en met pagina 3, en ik schrok me wild van de vergelijking van mens en baby.
Jullie hebben blijkbaar nooit huidtransplantaties gehad, ik wel. Er is huid weggehaald van de delen die niet verbrand waren, en is geniet op de plekken die wel verbrand waren.

Geloof me, ik heb er geen last van. De huid rekt mee, ook mijn littekens. Als baby zijnde heb ik er ook geen besef van gehad. Op latere leeftijd moest ik gaan schoolzwemmen et cetera. Dat is veel confonterender. Kinderen die naar je wijzen en lachen. Gelukkig hebben mijn ouders bij daar de juiste begeleiding bij gegeven, waardoor ik er goed mee om weet te gaan.
Toen ik 18 werd, kon er door middel van plastische chirurgie, het een en ander aan gedaan worden om de littekens minder te maken. Het is mijn eigen keus om dit niet te doen, ik ben zoals ik ben, nu al 21 jaar lang.

Zo, dat was mijn ervaring en mijn zegje. Ik vind het te bizar voor worden dat er wordt geroepen dat baby's geeuthaniseerd mogen worden vanwege zoiets...

*diep respect* _/-\o_