winia4ever schreef:ik scheer alles weg, de buik haren, de overtollige haren op de benen, neus, ogen, oren alles kaal, mijn paard leef nog steeds, eet nog steeds gras, hooi en zn brok, heeft nog geen wondjes gehad omdat er ineens niks meer zit.
Als we deze discussie openen, kunnen we ook gaan beginnen met geheel scheren, of wat dacht je van je eigen haar scheren? oksel, schaamstreek benen etc..
Sommige mensen beweren dat het er moet zitten omdat moedernatuur dit mee heb gegeven, naja begin dan eerst maar bij je zelf te kijken.
Wie scheert er tegen woordig zn eigen benen, oksels etc niet?.. dat heeft ook een functie.
Nogmaals, schaamhaar en okselhaar is niet te vergelijken want het heeft geen functie bij ons! Maar een paard heeft een staart, tastharen, oorharen etc. omdat deze ergens goed voor zijn. Als je ze afscheert neem je de functie af en daar heeft je paard hoe dan ook last van. Ookal leeft je paard nog
Aangezien niemand hier beweert dat je paard doodgaat van zijn tastharen afscheren.
Als je een discussie voert over een specifiek onderwerp, namelijk tast en oorharen, heeft het geen zin om andere dingen , zoals het geheel scheren, erbij te halen. Dit heeft absoluut geen toegevoegde waarde en is dus ook erg kinderachtig. Mensen hier moeten echt iets beter over hun argumenten nadenken. Anders heeft zo'n hele discussie geen zin.
Edit: ik weet trouwens niet wat jouw okselhaar voor functie heeft!? Maar dat van mij toch echt niets