Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan61

Re: Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:56

idd, dat het maar snel stopt !
maar een discutie waar Totilas zelfs een circuspaard genoemd wordt, waar men over veilingen zit te zeuren hoe het al dan niet gaat, is er over. Tuurlijk zit daar voor een deel stunt in misschien, maar als hij niet goed is dan gaat hij ook over de veiling en kopen ze niet terug ! Als ze hem zelf terugkochten dan zal hij ofwel blijven voor hun sport ofwel komt hij één van de volgende jaren onder de man terug op de PSI veiling en zal voor véél meer weggaan.
Maar u zou het dus best leuk vinden dat uw foto's verspreid worden ? Newmom spreekt met lof, maar de discutie is niet zo snugger. Da's alles !

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:16

Als ik zou willen dat bepaalde foto's zich niet zouden verspreiden zou ik ze niet op internet zetten. IEDEREEN weet, dat als je foto's op internet zet, de kans er is dat ze verspreid gaan worden (ongeacht of dit mag of niet). Mensen die niet willen dat dit gebeurd, moeten de foto's privé houden, of zorgen dat deze niet gekopieerd kunnen worden!
Iedereen mag hier zijn mening geven over hoe en wat ze denken, zolang het binnen de richtlijnen van het forum is. Dat is ook hier het geval, aangezien het topic nog steeds open is. Mocht u het niet eens zijn met de gang van zaken dan zijn er 2 dingen die u kunt doen. Contact opnemen met het beheer, of de pagina sluiten en niet lezen.

Daan61

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:20

Zal dan ook gebeuren want die onzin dat hier boven staat is toch maar alleen om van te kotsen ! Z'n mening geven oké, maar al dat "moest" en "zou" en "wat als" en "misschien" ! t zijn allemaal veronderstellingen en gissingen !
Ga er voor als je achter iets achter staat maar gis niet ! Ook in NL zijn er vorig jaar op de veulenveilingen veel teruggekocht door de verkopers. Daar hoor je niks van ! Weer zo typisch é !
Praat over mensen die je kent en over gang van zaken die je kent !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:45

Ach je hebt het wel over de paardensport hé? En mensen kletsen nu eenmaal graag, zeker als het over bedragen gaat die een normaal mens voor zijn huis heeft betaald.
En ja, dan zal er ook heel wat gespeculeerd worden, daar doe je niets aan. Als het niet hier op internet gebeurd gebeurd het thuis wel of op concoursterrein of bij de vereniging.
Ik zie het probleem van het plaatsen van de foto ook niet, die is toch ook gewoon te zien op een andere site?

Daan61

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:51

Maar dan wel in een totaal andere context !

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:53

Daan61 schreef:
Zal dan ook gebeuren want die onzin dat hier boven staat is toch maar alleen om van te kotsen ! Z'n mening geven oké, maar al dat "moest" en "zou" en "wat als" en "misschien" ! t zijn allemaal veronderstellingen en gissingen !
Ga er voor als je achter iets achter staat maar gis niet ! Ook in NL zijn er vorig jaar op de veulenveilingen veel teruggekocht door de verkopers. Daar hoor je niks van ! Weer zo typisch é !
Praat over mensen die je kent en over gang van zaken die je kent !

Je hapt wel heel erg.. Lukt niet echt met toots of wel?

Snap niet waar je je druk om maakt! Alles is positief!

Het is trouwens discussie ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:53

Hoezo is de context hier zoveel anders? Er staat een nieuwsbericht en newmom plaatst daarna die foto, de discussie komt pas veel later op gang. Of heb je het over een andere foto?

Daan61

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:57

ik heb gedaan wat mij werd gevraagd en eerlijk, ik zou het ook niet dulden. Dat jullie er mee overweg kunnen ! Nou ja oké jullie standpunt !
Discussie ? Veronderstellingen, gissingen..... komaan, kan je toch geen discussie noemen ! K begrijp niet dat er zo'n sites zijn !
Maar bon, oké, dooooooeeeeeeei ! I did my job !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:01

:=

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:02

probleem: foto van internet hier geplaatst
oplossing: foto weghalen/zorgen dat deze niet gekopieerd kan worden, contact opnemen met bokt beheer/pagina wegklikken en niet meer kijken.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:03

Daan61 schreef:
ik heb gedaan wat mij werd gevraagd en eerlijk, ik zou het ook niet dulden. Dat jullie er mee overweg kunnen ! Nou ja oké jullie standpunt !
Discussie ? Veronderstellingen, gissingen..... komaan, kan je toch geen discussie noemen ! K begrijp niet dat er zo'n sites zijn !
Maar bon, oké, dooooooeeeeeeei ! I did my job !

Meld je niet aan dan.. Wil je een foto van mijn paard? Kan je daar een mooi topic van openen met foto's?! Doet me niets :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:21

Sky_As schreef:
Daan61 schreef:
Beste Newmom, als goede vriend van Christoph Wutti, zouden we willen vragen of u ONMIDDELIJK de foto van Totus en Christoph's naam zou willen verwijderen.
Het ganse gegeven wordt hier niet gebruikt zoals het Totus toekomt en we zouden het ook heel erg op prijs stellen moest u zich kenbaar willen maken.
Christoph heeft goede contacten met Dhr. Schockemöhle en wenst geen deel uit te maken van zulke discuties.
Verder zouden we, indien mogelijk, de moderatoren willen vragen, bij niet reactie van newmom dit op eigen initiatief te willen verwijderen.
Foto's plaatsen en namen vermelden zonder de echte persoon daarvan op de hoogte te brengen, dat KAN gewoon niet !

Dank bij voorbaat,
Daniel De Geest

Ik vind bovenstaande een beetje een vreemde reactie. Newmom zegt zelfs dat ze de veulens prachtig vind, en niks dan lof.
En indien u niet wenst dat foto's ergens gebruikt worden, is het misschien een idee om ervoor te zorgen dat er copyright op komt? zodat deze ook niet gekopieerd kunnen worden. Iedereen weet toch dat als ze foto's op internet zetten dat deze gebruikt kunnen worden. (ongeacht of het mag of niet, maar zolang er bronvermelding bij staat mag dit volgens mij (correct me if i'm wrong))

Maar ach, laten we hopen dat de moderators de foto's verwijderen en dat dit gezeur niet verder gaat.

Nee dat mag niet. In principe moet je toestemming hebben en die is er blijkbaar niet. Zo lang er geen haan naar kraait is dat "geen probleem" maar zo snel de eigenaar zegt van "er af met die handel!" moet ie er af volgens mij.

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/775 ... g-dat.html

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:25

Nee hoor, foto's van paarden zitten geen eigenaarsrechten op, dus die mag iedereen gewoon zo maar kopiëren en plakken.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:32

Naath86 schreef:
Nee hoor, foto's van paarden zitten geen eigenaarsrechten op, dus die mag iedereen gewoon zo maar kopiëren en plakken.. :)

Wel rechten van de fotograaf lijkt me?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:24

Ja maar dan moet die volgens mij zelf bezwaar maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:28

Hoe zit dat dan met die afbeeldingen die op paardenspellen gebruikt worden? :)
Dat zijn vaak ook de eigenaren van de paarden, maar niet de fotograven, die bezwaar maken?
*en dit is niet verkeerd bedoelt maar uit oprechte interesse*

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:54

Geen idee, maar misschien zijn dat ook wel degenen die de fotootjes geschoten hebben?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:51

Wow.. Geen idee hoe de fotos te verwijderen.
Zal mod even moeten doen.
Had er geen verkeerde bedoelingen bij meneer de geest.
Vond t een prachtig veulen, wist dat die v christoph was en heb m geplaatst.
Niet meer niet minder.
Excuus ervoor.